Toon posts:

Traktor dj-studio

Pagina: 1
Acties:
  • 1.144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb NI Traktor dj-studio. Kan iemand die ervaring heeft met Traktor mij vertellen hoe je een Traktor-file (.nmx) in een mp3.-file kan omzetten. Zijn daar speciale converterprogramma's voor?

alvast bedankt,

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je bedoelt de file die eruit komt nadat je een mix hebt gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 10 augustus 2002 @ 21:48:
Je bedoelt de file die eruit komt nadat je een mix hebt gemaakt?
Ja, de mix die je saved is een nmx-file maar blijkbaar kan je hem niet in een mp3-file saven. En dat hoeft ook niet als ik hem daarna maar kan converten naar mp3. Of is dat onmogelijk? Naar wav converten is ook goed :)

Ik gebruik NI Tracktor dj-studio 1.06. Misschien kan je met die versie niet saven naar wav, maar wel met de nieuwere versie 2.0?

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:54:
[...]

Ja, de mix die je saved is een nmx-file maar blijkbaar kan je hem niet in een mp3-file saven. En dat hoeft ook niet als ik hem daarna maar kan converten naar mp3. Of is dat onmogelijk? Naar wav converten is ook goed :)

Ik gebruik NI Tracktor dj-studio 1.06. Misschien kan je met die versie niet saven naar wav, maar wel met de nieuwere versie 2.0?
Is eht de volledige versie?
Misschien dat het een soort van demo-limiet is ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 10 augustus 2002 @ 22:40:
[...]
Is eht de volledige versie?
Misschien dat het een soort van demo-limiet is ofzo.
Het is de volledige versie. En geen demoversie. Hoezo? Als ik mn mix ga saven in traktor dan kan ie alleen als nmx gesaved worden, verder staan er geen andere bestandstypen bij.

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 22:45:
[...]

Het is de volledige versie. En geen demoversie. Hoezo? Als ik mn mix ga saven in traktor dan kan ie alleen als nmx gesaved worden, verder staan er geen andere bestandstypen bij.
Vraag het eens in het how to become a DJ topic. Daar zitten ook een paar die traktor gebruiken. Ikzelf gebruik BPM studio in combinatie met een MD recorder. Maar dat is maar net je voorkeur.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55

DinX

Motormuis

Uhm, die traktor-bestanden bevatten alleen de events denk ik. Dus wanneer je welk knopje indruk, en welke mp3 laadt. Is dus niet echt een audio-bestand

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 10 augustus 2002 @ 23:12:
Uhm, die traktor-bestanden bevatten alleen de events denk ik. Dus wanneer je welk knopje indruk, en welke mp3 laadt. Is dus niet echt een audio-bestand
Ok, klinkt logisch. Maar bestaat er in Traktor geen optie om de mix in een audiobestand te saven? Bestaat er geen converterprogramma die traktorfiles in wav kan converten?

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
anders laat je toch gewoon 1 of ander audioprog (cooledit ofsow) de boel opnemen als traktor je mixje speelt?

wel ff in de windows 'mixer' What-You-Hear als opnamebron selecteren.
net zo makkelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Norckon schreef op 10 augustus 2002 @ 23:48:
anders laat je toch gewoon 1 of ander audioprog (cooledit ofsow) de boel opnemen als traktor je mixje speelt?

wel ff in de windows 'mixer' What-You-Hear als opnamebron selecteren.
net zo makkelijk...
Waar kan ik de optie 'what-you-hear' vinden in Cool edit pro? De windows mixer laat alleen eigenschappen van de volumerregelingen zien.

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 00:01:
[...]

Waar kan ik de optie 'what-you-hear' vinden in Cool edit pro? De windows mixer laat alleen eigenschappen van de volumerregelingen zien.
Je kan bij de geluidsmixer ook een rec-mixer krijgen.

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
In de windows mixer bij Options naar Properties, daar kun je Playback of Record kiezen en de weer te geven bronnen...

Verwijderd

gewoon uit de handleiding:

After a mix has been carefully recorded, overdubbed, and
tweaked, it is easy with TRAKTOR to export the full mix to a
single audio file. Simply click on the WRITE button and a standard
dialog box will open allowing the mix to be saved as a single
audio file. On Windows machines the file will be a WAV file, while
Macs will export an AIFF file. Exported WAV and AIFF files can be
quite large (see the section in this manual on audio file types), so
be sure sufficient room on the destination drive is available. The
exported audio file can be used to burn a CD of a mix. To have
track markers at each new track of the mix, TRAKTOR offers the
option to export the mix as separate files. If these are burnt to CD
using the Disc-at-Once option and zero pause between the tracks,
will result in a smooth Mix CD with markers at each new mix transition.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:47
Oftewel, klik links bovenin op de record button...

Verwijderd

Heej, ik heb even een probleem met het recorden bij Traktor.

Elk jaar hebben wij een feest en mix ik altijd even een paar Cd's met traktor en zet het op CD. Dat doe ik dus zo: Ga naar record, klik op record, en begin met mixen en na een uur ofzo klik ik op cut en klik dan op write... dan slaat hij hem op als .wav. Dat doe ik al 3 jaar achter elkaar, maar nu heb ik opeens een probleem.

Als ik de .wav afspeel.. dan gaat hij 7% slomer... de bpm heet dat volgens mij. Heel vreemd dus :?
Weet iemand hoe dit kan... want ik moet het eigenlijk voor 2 weken klaar hebben :9~

Verwijderd

Traktor slaat het toch automatisch als .WAV op? Gewoon op "Record" drukken en dan komt het ergens te staan als Mijn documenten/Traktor/Recordings of welke map je dan ook instelt als dir voor je recordings.

Verwijderd

Ja dat klopt.. Dat gaat ook allemaal goed hoor. Maar als ik dan dat .wav bestandje afspeel. Gaat hij slomer dan het hoort...??

Verwijderd

Niemand hier die weet wat er aan de hand is......
Pagina: 1