Zit een ripper in (2 zelfs) en een encoder en je kan er divx 3 en 4 mee doen en t is snel, stabiel, kwalitatief goed, simpel, maar uitgebreid.
en gratis
haal ook de laatste lame codec erbij
en zorg dat je PowerDVD ofzo heb ge-installed--> soms nodig om een DVD te unlocken zeg maar
rippen duurt 12 minuten ofzo en encoden 4 uur ofzo, 1e en 2e pass samen (dacht ik
en je kan redelijkprecies instellen hoe groot je wil dat je file wordt
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
maar gebruik dvd decrypter 3.0 maar
Denk dat je ook een soort scsi drivers moet installeren, maar dat staat wel in de readme file
nog een goeie site: http://www.digital-digest.com/
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Verwijderd
Ik zelf ben ook een tevreden g-knot gebruiker maar alleen met div5 wat mogelijk is met de laatste versie, de tool kan werkelijk allesOkyah schreef op 10 augustus 2002 @ 20:03:
Ok, zoek naar Doom9 op google ofzo voor veel info, maar haal gordianknot en de upgrade.
Zit een ripper in (2 zelfs) en een encoder en je kan er divx 3 en 4 mee doen en t is snel, stabiel, kwalitatief goed, simpel, maar uitgebreid.
en gratis
haal ook de laatste lame codec erbij
en zorg dat je PowerDVD ofzo heb ge-installed--> soms nodig om een DVD te unlocken zeg maar
rippen duurt 12 minuten ofzo en encoden 4 uur ofzo, 1e en 2e pass samen (dacht ik)
en je kan redelijkprecies instellen hoe groot je wil dat je file wordt
Deze komt ook met smartripper en v-strip wat naar mijn mening de beste rippers zijn. Soms zoals Okyah al zegt moet je even unlocken met een software dvd-player
edit// als ik dus 700mb instel , dan word die 9 van de 10 keer ook daadwerkelijk op de kop of 700mb //edit
Overigens gebruik ik DVD2avi, VFApiCodec en Virtual dub (of Nandub) voor de omzetklus.
Zoals eerder gezegt is gebruik DVDx 2.0 en alles komt goed. Ook de sub-titels lopen synchroon. Heb zelf tot nu toe goede ervaring gehad.iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 10 augustus 2002 @ 20:40:
en om de subtitels GOED te rippen, wat kan ik daarvoor gebruiken?
Zal even een draadje opzoeken waar ik het heb leren gebruiken.
edit
draadje gevonden -> DVD --> SVCD simpel of niet.....
Wel goed doorlezen.
Mijn search doet het wel
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
http://www.google.nl/sear...ient&hl=nl&q=dvd+rip+divx
Ik vindt hier veel howto's terug, toch beter leren googlen
Verwijderd
Dat kan ook allemaal met g-knotiMpULzIvE_KiLLaH schreef op 10 augustus 2002 @ 20:40:
en om de subtitels GOED te rippen, wat kan ik daarvoor gebruiken?
Je kan beter eerlijk vertellen dat je die dvd's gekocht hebt en deze wilt backuppen want met liegen over huren en illegaal kopieren krijg je alleen maar modjes op je dakiMpULzIvE_KiLLaH schreef op 10 augustus 2002 @ 19:59:
Nou, de search werkt volgens mij niet naar behoren, want hij doet me toch een partij vaagMaar goed, heb wat DVD's gehuurd en wilde deze converteren naar DivX.
Waarom niet DVDx gebruiken om rechtstreeks vanaf DVD te rippen? Omdat m'n DVD-drive dan urenlang bezig is, that's why. Opspinnen, data lezen, tijdje niets, weer data lezen, etc etc. Het is beter om gewoon in één ruk alles in te lezen ipv veel kleine rukjes.
met smartripper en flaskmpeg
1 keer iets anders gebruikt, omdat Planet of the Apes (2001) anders niet lukte, hij vertikte het gewoon om het laatste half uur te doen
[ Voor 0% gewijzigd door SaiBork op 10-08-2002 21:47 . Reden: iets toegevoegd ]
deze is toch niet geoptimaliseerd voor XP ? of is er een patch of vernieuwde versie beschikbaar, zoja waar?Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:50:
DVDeo prof. kan je divx vcd en svcd van maken, super eazy in gebruik!!!
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Verwijderd
In de beschrijving gaat het idd tot w2k, maar hier begon ie gewoon met kopieren naar hd! Ik heb er nog geen cd mee gebakken, maar dat zal dan ook wel gewoon gaan!?Fireman schreef op 10 augustus 2002 @ 22:25:
[...]
deze is toch niet geoptimaliseerd voor XP ? of is er een patch of vernieuwde versie beschikbaar, zoja waar?
(kep 'm ook nog maar een paar dagen (via een proggie van shareman
Zie ook: faq "policy" #copyright
Dit topic is gesloten.
![]()