Toon posts:

upgrade pentium 350Mhz naar celeron 700Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij wil pc upgraden. Heeft op dit moment een MSI ms6119 moederbord met een pentium 2 350Mhz Heb wat rond geneusd en ben erachter gekomen dat dit moederbord tot de pentium celeron 700Mhz upgegrade kan worden.

Mijn vraag is nu dus is dit slim om hier geld aan uit te geven? (We houden het budget het liefst zo laag mogelijk, dus het liefst niet meteen nieuwe mobo en proccesor aanprijzen ;) )

Is het dus verstandig hieraan geld uit te geven?

Verwijderd

het is natuurlijk een stuk sneller... ligt er eigenlijk aan wat ie er precies van het systeem verlangt en tja de snelheid hangt niet alleen van het cpu af..

maar ik zou het wel de moeite waard vinden... aangezien een Intel celeron niet al te duur is

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Hoe zit het met de rest van de hardware en waarvoor wordt ie gebruikt?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Er zit op dit moment 384Mb werkgeheugen in. Er word op deze comp veel met grafische programma's gewerkt. Adobe Photoshop 6.0 en andere fotobewerkingsprogramma's.

Wat kan ik eventueel verwachten van de upgrade. Als je de snelheidupgrade een soort cijfer kan geven.

Verwijderd

Inderdaad, het is handig om te weten waar hij hem voor gebruikt.
De celeron is wat Mhz betreft wel sneller maar ook heeft deze een kleinere cache.
Hangt dus van het gebruik af welke de voorkeur heeft.
Is een zwaardere P2 niet beter??

Verwijderd

als je gaat fotosoepen kun je beter die P2 houden. Wellicht een P2 600 erin zetten???

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je filters die je gebruikt zllen wel sneller berekend kunnen worden, maar als je nog ergens een P!!! (als die erin past) kan vinden denk ik dat je een stuk meer snelheidswinst kan halen(of ander idd een snellere P2)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:01:
als je gaat fotosoepen kun je beter die P2 houden. Wellicht een P2 600 erin zetten???
Die bestaat niet

Verwijderd

Topicstarter
Duracell schreef op 10 augustus 2002 @ 20:02:
Je filters die je gebruikt zllen wel sneller berekend kunnen worden, maar als je nog ergens een P!!! (als die erin past) kan vinden denk ik dat je een stuk meer snelheidswinst kan halen(of ander idd een snellere P2)
Volgens mij kan er helaas geen pentium III in. Maar misschien heb ik het mis. Dit is trouwens het moederbord:

http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=105&MODEL=MS-6119

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Past wel wat meer op dan een Celeron 700 :) Ik zou sowieso niet voor de Celeron 700 gaan i.v.m. de 66MHz FSB (de 800 is de laagst geclockte met 100MHz FSB). Als je op de MSI site kijkt zie je dat zelfs de P!!! 1GHz als 'OK' vermeld staat bij dit bord, dit betekent dat je er alles op kunt prikken als het a) een Coppermine core heeft en b) een 100MHz FSB. Misschien lukt 133MHz FSB ook wel, maar dat is overclocken en niks is gegarandeerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:03:
[...]

Volgens mij kan er helaas geen pentium III in. Maar misschien heb ik het mis. Dit is trouwens het moederbord http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=105&MODEL=MS-6119
Kijk eens op je eige linkje :P
Support Slot 1 for Intel® Pentium® II/III or Celeron™
Processor

Verwijderd

Nou ja een zwaardere P2 die wel bestaat.

Verwijderd

Duidelijk; je moet er gewoon een PIII inzetten.

Verwijderd

Intel Pentium III 700E (FC-PGA, 100MHz, Tray)

132 euro bij MTI Telecomputer ( http://www.mti.nl/ )

Verwijderd

van die link: Support Slot 1 for Intel® Pentium® II/III or Celeron? Processor

ook p3 dus...

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom staat er dan:

* Supports 233MHz ~ 700MHz

(En is het geen overkill voor het moederbord, dus dat de snelheidswinst teniet word gedaan door het moederbord?)

Verwijderd

dat dit bord dus een cpu ondersteund van minimaal 233Mhz tot maximaal 700Mhz, lijkt me vrij l ogisch

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar waarom staat er dan op de MSI site dat een pentium III 1Ghz word ondersteund? :?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:07:
Maar waarom staat er dan:

* Supports 233MHz ~ 700MHz

(En is het geen overkill voor het moederbord, dus dat de snelheidswinst teniet word gedaan door het moederbord?)
Geldt bij een standaard bios neem ik aan. Als je de bios upgrade kun je hoger gaan :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Maar die bios is natuurlijk niet zo makkelijk te flashen als bij een asus moederbord :(

• Abbadon
Hier trouwens de link om verdere verwarring en discussie over wat 'ie ondersteund te voorkomen :P Staat ook waar 'ie aan moet voldoen om Coppermine's te ondersteunen (blauw stickertje met een 'C' er op, dicht bij de seriële poort).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:11:
Ja maar waarom staat er dan op de MSI site dat een pentium III 1Ghz word ondersteund? :?
Waar zie je dat staan dan???

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 10 augustus 2002 @ 20:04:
Past wel wat meer op dan een Celeron 700 :) Ik zou sowieso niet voor de Celeron 700 gaan i.v.m. de 66MHz FSB (de 800 is de laagst geclockte met 100MHz FSB). Als je op de MSI site kijkt zie je dat zelfs de P!!! 1GHz als 'OK' vermeld staat bij dit bord, dit betekent dat je er alles op kunt prikken als het a) een Coppermine core heeft en b) een 100MHz FSB. Misschien lukt 133MHz FSB ook wel, maar dat is overclocken en niks is gegarandeerd.
Zie ik niet staan maar abbandon wel ergens

http://www.msi.com.tw/pro...ail.php?UID=105%20%20%20% hier dus ;)

• Abbadon
Ja, die link in mijn vorige post. Die werkt toch wel? Daar staat dat de 1GHz als 'OK' getest is.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:07:
Intel Pentium III 700E (FC-PGA, 100MHz, Tray)

132 euro bij MTI Telecomputer ( http://www.mti.nl/ )
voor die prijs kun je beter een K7S5A + LAN á 65 euro en een xp 1600+ á 74 euro is iets duurder maar dan heb je wel een stuk meer. :)

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 10 augustus 2002 @ 20:27:
[...]

voor die prijs kun je beter een K7S5A + LAN á 65 euro en een xp 1600+ á 74 euro is iets duurder maar dan heb je wel een stuk meer. :)
jah inderdaad, of dan eventueel een duron á 50 euro, een heel stuk sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Zitten er nu aan te denken om uit andere comp de p3 600Mhz te halen en die daarin te stoppen en dan die andere comp te upgraden. ik kan er alleen niet achterkomen welk moederbord die andere comp heeft. Ik dacht dat het de:

Asus P3C-2000 was maar daar kan ik geen info over vinden? hoe kan ik hierachter komen (want sisoft sandra weet het niet en kan verder niks vinden op het moederbord)

• Abbadon
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:33:
.... ik kan er alleen niet achterkomen welk moederbord die andere comp heeft. Ik dacht dat het de:

Asus P3C-2000 was maar daar kan ik geen info over vinden? hoe kan ik hierachter komen (want sisoft sandra weet het niet en kan verder niks vinden op het moederbord)

Wat dacht je van ff in je kast kijken?

Als het de P3C-2000 is (ai, eentje met memory translator hub) gewoon hier ff kijken, passen echt alle Coppermine's op.

Verwijderd

euh vraagje, waarom zou je die p2 dan niet upgraden, en die p3-600 lekker in elkaar laten staan :?

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 10 augustus 2002 @ 20:35:
[...]

Wat dacht je van ff in je kast kijken?
Ik heb toch gezegd dat ik dat nergens kan vinden ;) . Er staat dat het een asus p3c-2000 is maar daar kan ik geen info over vinden :?
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:35:
euh vraagje, waarom zou je die p2 dan niet upgraden, en die p3-600 lekker in elkaar laten staan :?
Het zou toch mooi zijn als je de pentium 2 kan upgraden met de pentium 3 en dan die pentium 3 ook nog kan upgraden. (2 voor de prijs van 1 :*) )

Verwijderd

Topicstarter
iemand een ideetje waar ik erachter kan komen welk mobo er in die pentium III computer zit?

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:48:
iemand een ideetje waar ik erachter kan komen welk mobo er in die pentium III computer zit?
Uh, is 't een zelf samengestelde computer of zo'n fabrieks ding ( :r )??? (Compaq, HP, Dell, etc)

Als 't zo'n fabrieks ding ( :r ) is dan moet je ff op de site van de fabrikant zoeken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Het is een zelf samengestelde comp van een computerwinkel. En het is zeker de asus p3c-2000 maar kan op asus.com geen info vinden :(

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 20:57:
Het is een zelf samengestelde comp van een computerwinkel. En het is zeker de asus p3c-2000 maar kan op asus.com geen info vinden :(
En google of een andere zoekmachine?

Verwijderd

Topicstarter
geeft ook geen info :( heb wel iets gevonden op tweakers.net maar daar zeggen ze dat er ddr in kan en dat is dus zeker niet het geval :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Abbadon schreef op 10 augustus 2002 @ 20:18:
Hier trouwens de link om verdere verwarring en discussie over wat 'ie ondersteund te voorkomen :P Staat ook waar 'ie aan moet voldoen om Coppermine's te ondersteunen (blauw stickertje met een 'C' er op, dicht bij de seriële poort).
Yup. Bovendien gaat het hier zoals zo vaak om voltage support- rev.1.0 tem 1.2 kunnen 2.0V/1.8V als laagste bieden, rev 1.2a trekt 1.6V en ondersteunt dus CuMine volledig. Met oudere revisies kun je indien voldoende gekoeld en voorzien van de nieuwste BIOS de gok erop wagen met een te hoge VCore te draaien, maar dat doe je alleen als 'die-hard' en dus niet aan te raden voor 'vriend' die vermoedelijk niet precies weet hoe/wat/waar

De reden dat er P3-700 bijstaat en geen Celly is eigenlijk simpel- mobobakkers ondersteunen in beginsel geen convertors- een Coppermine Celly is qua core en stepping identiek aan een P3, maar wordt alleen als FC-PGA geleverd. Hij zal dus met convertor prima draaien :)

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
De P3C-2000 is een i820 bord met Memory Translator Hub en die is uit de handel genomen omdat die MTH alleen maar problemen veroorzaakte, je kon zelfs je pegels destijds terugkrijgen of een ander bord. Anyway, wat geheugen betreft, er moet PC100 SDRAM in (PC133 kan ook, alleen zal dat op slechts 100MHz werken) en denk er wel om dat het bord ondanks de vier sockets slechts vier banken/rows ondersteund, dus maximaal twee double-sided DIMM's of een combinatie van single- en double-sided zolang je maar niet boven de vier banken uit komt. Cpu's, de i820 is voor de P!!! Coppermine's ontwikkeld dus die passen er allemaal wel op. Denk er wel om dat 'ie géén 66MHz FSB ondersteund (dus geen te langzame Celerons).
In ieder geval een draak van een bord; slechts 100MHz geheugen en enorme latencies...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
dat er 233 tot 700 opstaat is denk ik omdat er toen nog geen snellere proc's waren als 700 :)

in mijn mobo past vast wel de p4 3 Gig, en mayB de p5 ook wel, maja, ondersteunt nu nog maar 2.6 gig he. want er bestaat niks snellers

ps met overclock kom ik ook op 3 gig, maar dat kan zeker niet volgens jou, want mn mobo ondersteund dat niet

ps2 als je wilt fotosoepen, denk dan maar vast aan een Athlon MP met veel DDR ofzo

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 10 augustus 2002 @ 21:18:
De P3C-2000 is een i820 bord met Memory Translator Hub en die is uit de handel genomen omdat die MTH alleen maar problemen veroorzaakte, je kon zelfs je pegels destijds terugkrijgen of een ander bord. Anyway, wat geheugen betreft, er moet PC100 SDRAM in (PC133 kan ook, alleen zal dat op slechts 100MHz werken) en denk er wel om dat het bord ondanks de vier sockets slechts vier banken/rows ondersteund, dus maximaal twee double-sided DIMM's of een combinatie van single- en double-sided zolang je maar niet boven de vier banken uit komt. Cpu's, de i820 is voor de P!!! Coppermine's ontwikkeld dus die passen er allemaal wel op. Denk er wel om dat 'ie géén 66MHz FSB ondersteund (dus geen te langzame Celerons).
In ieder geval een draak van een bord; slechts 100MHz geheugen en enorme latencies...
Mmmmmm, hoe ga ik hem dit op een goed manier vertellen :P

Gelukkig heb ik iets anders ;)
Pagina: 1