Firmware upgrade voor Philips pcrw 1208

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 19:38

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Omdat de search nu niet werkt, kan het gebeuren dat dit al dubbelop is, maar dan zie ik graag een linkje :)

Affijn, ik heb dus een Philips pcrw 1208 brander. Direct uit de doos moet daar een firmware upgrade overheen, waarmee hij 'burnproof' wordt, of hoe Philips dat zelf ook noemt. Bij de writer zat een folder met het adres van een philips-site waar je dat op kon halen. Guess what? Doos en folder zijn weg. Ik ben kleinbehuisd.

Nu kan ik nergens op een officiele Philips-site de specs-pagina voor dat ding terugvinden. Het is alsof ze apparaat het nooit hebben gemaakt! Weet iemand die url (nog)?

Ik vraag het mede omdat ik er 870-mb cd's mee wil gaan branden. Dat lukt nu niet, dus ik vermoed dat er weer een firmware upgrade nodig is. Maar ja, die moet je dan wel kunnen vinden.

PS wie de 'oude' firmware update nodig heeft: ik heb 'm nog wel op harde schijf. Hij wordt er echt burnproof mee, da's niet verkeerd. Mail maar.

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18356

Een brander is van fabriek af tegenwoordig al burnproof, daar heeft een firmware update niks mee te maken :?

Met welk programma brand je nu waarmee het overburnen niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Bij deze brander zat een folder met daarin het adres van de website waar je de firmware-update kon ophalen om 'm burnproof te maken, of althans dat te enablen. Er zat een sticker op de doos waarop uitgelegd werd dat je eerst die file moest downloaden voor dat goed werkte. Het heette Seamless Link en de 'software' was te downloaden van... affijn, daar laat mijn geheugen me even in de steek. Ik heb het wel direct gedaan en het ding werkt als een tierelier.

Ik heb hier trouwens de firmware file om dat te doen. Uit de readme:
------------
PCRW1208 Series/ CDD4851
FIRMWARE P3.8 Release Notes
REVISION INFO (September 27,2001)

Firmware version P3.8 This is the baseline version for the
CD-Recordable/ReWritable drive CDD4851.

New base: P3.8
Previous base: P3.1

UPDATE for 12X8x CDD4851 drive.

Support for copyprotection mirror ring.
Improved reading on marginal media.
Tuning of writing strategies.
Implementation of MMC2 mandatory commands to pass HCT10 RC1.

FW Revision: P3.8
FW Status: Released
----------

Ik vraag me dus af of er inmiddels een nieuwere firmware-update voor dat ding is, dus van na 27 september 2001.

Ik gebruik trouwens Nero 5.5.3.5 en de CD's zijn van het merk Parrot (klinkt vertrouwd, he? ;-) en ze zijn 'speciaal' 99 minuten/870 MB. Nero kan er echter niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Percival
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Percival

What you say !!

http://www.pcstuff.philips.com

Onderaan op groene knopje klikken en daar op pcrw 1208 zoeken.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Aha! Inderdaad, pcstuff.philips.com. Ik herkende het meteen weer, maar via de 'hoofdingang' op Philips.com kon ik maar niet op dat deel van de site komen. En inderdaad, er is weer een firmware update. Van 3.8 naar 4.0. Bedankt!

(Snel bookmarken ;-)