Volgens mij zit men er veel meer op te wachten dat er eens een redelijke prijs wordt gevraagd voor SMS, namelijk 10x minder, meer is m.i. niet gerechtvaardigd voor het enkel sturen van max 160 bytes.
Hahamartijnn schreef op 13 augustus 2002 @ 08:52:
Gemiddeld 10x zo duur als een sms bericht, afhankelijk van de data die je verstuurd.
In principe is het zo dat je alleen voor data zou moeten hoeven betalen. Dan zou je met een MMSje bijv. 0,010 MB x E3,- = E0,030 kwijt zijn. Maar de providers zullen het waarschijnlijk anders aanpakken. In het buitenland zie je dat ze bijv zeggen dat een MMSje onder de 15 KB 30 cent kost en daarboven 50 cent (fictieve getallen).
Dit is niet zo'n ramp, want het nuttige van MMS is vooral dat je een fotootje kunt meesturen. En ja, daar zitten wel mensen op te wachten, waaronder ik
[ Voor 0% gewijzigd door ErectionJackson op 13-08-2002 09:18 . Reden: Schurftreact :P ]
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Ik mag aannemen dat SMS dan wel wat goedkoper wordt. De kostprijs voor MMS ligt namelijk wel al snel 10x hoger (of meer).ErectionJackson schreef op 13 augustus 2002 @ 09:18:
[...]
Haha10x?
E 2,20 voor een MMS? Echt niet.
In principe is het zo dat je alleen voor data zou moeten hoeven betalen. Dan zou je met een MMSje bijv. 0,010 MB x E3,- = E0,030 kwijt zijn. Maar de providers zullen het waarschijnlijk anders aanpakken. In het buitenland zie je dat ze bijv zeggen dat een MMSje onder de 15 KB 30 cent kost en daarboven 50 cent (fictieve getallen).
Dit is niet zo'n ramp, want het nuttige van MMS is vooral dat je een fotootje kunt meesturen. En ja, daar zitten wel mensen op te wachten, waaronder ik
nederland is die MMS aan heeft staan !!!!
Ze supporten het nog niet officieel maar het werkt al wel!!
url:
http://www.esato.com/boar...c.php?topic=10977&forum=2
no comment
Ik neem aan dat je het wel getest heb.
Heb je ook enig idee of dit al met pre-paid ook werkt ?
Ben heeft een actie...
Vanaf nu tot 31 december gratis mms'jes versturen!!
http://www.ben.nl/ik_ben_ben/flash/mms_dieplink.html
Jammer dat je met Ben niet kan bellenScidd0w schreef op 02 oktober 2002 @ 14:56:
w00t..
Ben heeft een actie...
Vanaf nu tot 31 december gratis mms'jes versturen!!
http://www.ben.nl/ik_ben_ben/flash/mms_dieplink.html
Maar ff on topic: ik denk niet dat ik gebruik ga maken van MMS (met vodafone) want ik denk inderdaad dat het flink duur gaat worden en dat vind ik niet echt de moeite waard...
Cutebritney heeft gevraagd om daarin reacties over de werking te posten dus wellicht dat je daar wat informatie kunt vinden
suc6
Ik citeer:
"MMS is zowel voor Prepay van O2 als Abonnement van O2 beschikbaar. Er is geen extra abonnement voor nodig, je betaalt alleen voor het gebruik en, zoals met SMS, alleen voor het versturen en niet voor het ontvangen."
"Binnen Nederland €0,45"
Heel vreemd dat er niets over het instellen ervan bij staat..
ja zeg dat wel, LEUK! gratis zooi, maarja nergens een instelling te bekennnenStanTheMan schreef op 04 oktober 2002 @ 01:13:
O2 heeft het wel in haar "Self Service Centre" staan.
Ik citeer:
"MMS is zowel voor Prepay van O2 als Abonnement van O2 beschikbaar. Er is geen extra abonnement voor nodig, je betaalt alleen voor het gebruik en, zoals met SMS, alleen voor het versturen en niet voor het ontvangen."
"Binnen Nederland €0,45"
Heel vreemd dat er niets over het instellen ervan bij staat..
of weet iemand al wat meer?
39
Verwijderd
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
MMS=Multimedia Message Service= het versturen en ontvangen van foto's enz...
EMS=het verzenden en ontvangen van Logo's enz...
met nadruk op dacht
Bennie gek, ben een koe!
en de prijs...????ederooij schreef op 08 oktober 2002 @ 15:43:
MMs bij Ben werkt nu eindelijk hoe het moet, leuk hoor. Gewoon een berichtje aan mezelf gezonden, zowel email als mobiele nummer. Werkt goed. Alleen de opgenomen geluiden uit mn nokia 7650 kent windows niet. Jammer.
Bennie gek, ben een koe!
Het bericht is nu bijgewerkt met een datum:StanTheMan schreef op 04 oktober 2002 @ 01:13:
O2 heeft het wel in haar "Self Service Centre" staan.
Ook de kosten zijn te vinden: € 0,45 per MMS binnen NL. Nu nog de instellingen... Gokje: mms.o2.nl?MMS is vanaf 28 oktober / 11 november beschikbaar via respectievelijk de Web shop en winkels voor zowel voor prepay van O2 als abonnement van O2. Er is geen extra abonnement voor nodig, je betaalt alleen voor het gebruik en, zoals met sms, alleen voor het versturen en niet voor het ontvangen.
Net van phoneparadise.com mijn trial MMS ontvangen
Dat het zo duur is.. okay dan, maar dan wil je d'r ook wel wat voor terug. Welke resolutie is't eigenlijk? Hoeveel kleuren?
Of: Post hier gewoon een zo hoog mogelijke kwaliteitspic
🌞🍃
Volgens mij hangt dat mn van je telefoon af. Op een t68i is dat dus 256 kleuren, 101x80 pix. Maar MMS is meer een soort van "mobile flash" animatie, je kunt dus verschillende plaatjes combineren met tekst en geluid. En als je dus een cameraatje hebt (MCA-10, 20 of 25) kun je er foto's mee sturen. De kwaliteit daarvan in MMS is niet fantastisch, maar de E/// cameraatjes doen 640x480 in 24bit. (Kun je dus alleen niet op de foon zelf zo zien, en niet zo MMS'en).DataBeest schreef op 22 oktober 2002 @ 13:55:
Hoe zit het nou met de kwaliteit ervan?
Dat het zo duur is.. okay dan, maar dan wil je d'r ook wel wat voor terug. Welke resolutie is't eigenlijk? Hoeveel kleuren?
Of: Post hier gewoon een zo hoog mogelijke kwaliteitspic
Maar ik heb dus een Nokia 3510 (die dus MMSjes kan ontvangen) icm O2 abonnoment, alleen zonder GPRS. Kan ik nu ook MMSjes ontvangen, of heb ik daar een GPRS verbinding voor nodig?PowerFlower schreef op 22 oktober 2002 @ 13:22:
w00t! O2 heeft MMS al werkend jongens, ik had mijn telefoon al ingesteld met een werkend O2 GPRS WAP account en toen dacht ik (zie hierboven)... berichtencentre... zal wel mms.o2.nl zijn... EN DAT IS HET OOK!![]()
Net van phoneparadise.com mijn trial MMS ontvangen![]()
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
Ziet er wel goed uit, maar ik ga toch echt nog niet denken aan een andere phone door de opkomst van MMS. Als UMTS eindelijk van de grond is gekomen dan investeer ik weer in nieuwe hardware, tot die tijd zingt mijn gratis postbankm35i'tje het nog wel gemakkelijk uit
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
maar nu krijg ik wel de tekst te zien van i think u're the cutest en dat your honey alleen dat ventje met die hartjes krijgk nie....
misschien mislukte het zenden en daarom wil ik jullie vragen of jullie mij een mmsje konden sturen het nr = 0647858515 ik zou jullie heel dankbaar zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door PowerFlower op 24-10-2002 15:54 . Reden: typo ]
Verwijderd
Mooi! ben jij degene die druk die antwoorden aan het invoeren is?Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 15:56:
ik werk op o2 helpdesk en de bedoeling was 15 oktober en dat is nu verzet naar eind november. Kosten bedragen idd 0.45 eurocentjes .
Kunnen jullie ook ergens de "handmatige" instellingen neerzetten? Want voor MMS kun je nu alleen nog maar kiezen uit "telefoon1", "telefoon2" etc.
En de advanced instellingen van GPRS zou ik ook wel eens willen hebben... en de SMTP server...
Btw, het werkt anders al goed hoor, de vooruitgeschoven datum heeft zeker meer te maken met de reclame campagne en content?
[ Voor 0% gewijzigd door PowerFlower op 24-10-2002 16:03 . Reden: toegevoegd ]
Verwijderd
Veel plezier met Vodafone Live! (mocht je nog niet onder de indruk zijn - moet je net als ik een VCP binnen lopen en ze zullen je er mee confronteren).
Verwijderd
maar dit is ook het geval bij mms- instellingen en nu staat hier bij prepay:
Wanneer je een prepay pakket gekocht hebt staan alle instellingen goed in je toestel en wordt je aangemeld op het netwerk zodra je je toestel activeert. Om technische redenen kan je pas de volgende dag aan de slag met mms. Wanneer je een los prepay simpakket gekocht hebt en een eigen mms-telefoon wilt gebruiken, activeer je eerst je toestel en belt dan naar het Customer Service Center op telefoonnummer 0900 - 1201200 (€ 0,35 per minuut) Zij vertellen je wat je moet doen om zo snel mogelijk te kunnen mms-en. Dat is afhankelijk van je toestel.
nou wou ik vragen heeft iemand hier al naar toe gebeld en het werkend gekregen? want ik heb net even gebeld en ik heb niks in die menu gehoord van instellingen over mms...
of over hoe je het werkend kan krijgen
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 20:56 . Reden: stukje tekst bijgeplakt ]
Verwijderd
Lezen jullie dit allemaal wel? Er is namelijk hierboven allang verteld dat er op dit moment 3 providers aan MMS doen: Vodafone, Ben en O2. Ze werken alle drie bijzonder goed dus binnenkort zullen we allen lastig gevallen worden door honderden MMSjes van vrienden en collega'sDr0pSHoT schreef op 31 oktober 2002 @ 20:00:
Maar uh,.... O2 ondersteunt ut dus wel,... kheb me vandaag laten vertellen door zo'n kwakzalver dat Ben® de enige was
wat zijn de instellingen voor vodafone? weet je dat ook toevallig?Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 08:23:
Alles werkt vanaf gisteren bij Vodafone LiveEen MMS (maximaal 33kb) kun je versturen voor 49 eurocent
Dat is dus tekst inclusief beeld en geluid. Het is dus niet 10x duurder als een SMS. Als je het zo moet vergelijken is het juist vele malen goedkoper als een SMS gezien het feit dat sms beperkt wordt met 160 karakters en MMS dat niet heeft
Veel plezier met Vodafone Live! (mocht je nog niet onder de indruk zijn - moet je net als ik een VCP binnen lopen en ze zullen je er mee confronteren).
If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.
[ Voor 0% gewijzigd door freddyathlon op 01-11-2002 11:15 . Reden: fout bericht ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
rudyfb schreef op 01 november 2002 @ 10:05:
[...]
wat zijn de instellingen voor vodafone? weet je dat ook toevallig?
Bel 444, optie 3
Kijk anders hier ff voor de instellingen voor een 7650: http://www.slagman.com/kay/handmatigeinstellingen7650.doc
Je kunt zo de parameters eruit vissen en toepassen op een andere phone
hmm heb het net geprobeerd, maar ik denk dat ik iets fout doeErectionJackson schreef op 01 november 2002 @ 11:41:
[...]
Bel 444, optie 3
Kijk anders hier ff voor de instellingen voor een 7650: http://www.slagman.com/kay/handmatigeinstellingen7650.doc
Je kunt zo de parameters eruit vissen en toepassen op een andere phone
If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)
FlowDesign schreef op 01 november 2002 @ 15:00:
Ben® MMS is what you want
Prijzen staan op http://www.ben.nl denk ik.
Want? Dan moet je eerst half Nederland doorcrossen om bereik te vinden, terwijl je met Vodafone overal kunt MMSen
Nee joh ik kom jammer genoeg nergens ( kan wel wappen over gprs ) maar ik kom niet uit de instellingen voor MMSErectionJackson schreef op 01 november 2002 @ 14:50:
Kun je wel bij de Live-portal komen? Zo ja, dan moet je even een username + pincode aanmaken
Ik wil graag een mms naar iemand sturen, maar heb nog geen geschikte telefoon.
heb al op verschillende sites gekeken bv. myFone.nl, clubmms.com en die van O2.nl, maar op geen van alle kan je een mms naar een telefoon sturen, en dan nog het liefst gratis ... :-)
wie kan mij hiermee helpen ...
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Verwijderd
die sites bestaan wel, maar ze werken nietVerwijderd schreef op 29 December 2002 @ 17:13:
Nee er is geen site om mms te versturen, alleen om te bekijken.
henry_f heeft zelf ook mms op zijn pagina gehad maar daar dat werkt niet
(gadzillo
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Verwijderd
ik krijg geen mms van hun ontvangen ?doubleduh schreef op 30 December 2002 @ 02:48:
www.nowmms.com werkt iig met Vodafone NL / T68i en is gratis (nou ja, behalve wat je betaalt voor je GPRS-verkeer)Zenden en ontvangen werkt (ook naar emailadressen), ik weet alleen niet of MMS'en naar andere netwerken ook werkt...
Verwijderd
vanaf je vodafone of wat?Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 10:37:
Ik kan ook geen mms naar O2 sturen, die komen gewoon niet aan!
Verwijderd
meestal binnen 5 minuuten.
7210 werkt voor geen meter
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 13:19 ]
Verwijderd
ja want dit zou wel een uitkomst zijn, gewoon de kb;s en niet 50 eurocent per mmsdoubleduh schreef op 30 December 2002 @ 17:12:
hij doet het idd niet meerpaar dagen geleden nog wel...
Verwijderd