Toon posts:

multiple monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nog maar es een topic over dual monitor systemen.

Nou heb ik een PCtje met een ASUS V7100 erin.
daarNAAST(! dus matrox G100 Dualhead is geen oplossing) wil ik graag een PCI kaartje zetten.
Nou zit ik met het volgende probleem:

OFWEL het kaartje is S3 (en dat werkt niet op Windows 2000) OF er zijn geen drivers voor win2K voor te vinden. (Heb hier een Ali2301).

Iemand een idee voor een simpeler dan simpel kaartje wat wel werken kan als 2e videokaart?

Verwijderd

Probeer deze eens:
ALI2301.RAR 484350 [20/10/1999] S3/Avance Logic 2228 & 2301
zijn niet W2K-certified, dus even forceren, maar als ze werken - werken ze...

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

s3 niet werken onder w2k? de s3 virge werkt zelfs prima onder XP...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer een TNT2 kaart, zijn alleen wel wat duur.

Maar ze zijn er zeer geschikt voor, en ze zijn er dus ook voor PCI.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06
SiS kaartje werkt bij mij ook goed

Verwijderd

Topicstarter
ja, s3 werkt wel, maar s3 als 2e videokaart gaat niet onder 2K.
Ik ben nog bezig met het downloaden van de driver die EUSS heeft aangeraden, maar die FTP zit nogal vol ;-) ik houd jullie op de hoogte

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2 dingen:

Volgens mij haal je een paar videoplanken grandioos door elkaar:
- de Matrox G100 is geen dualhead maar een singlehead kaart, de opvolger van de Millennium-II, en allicht een goede keuze in de PCI variant voor wat je wilt, simpel maar goede beeldkwaliteit
- die S3/ALi... dat klinkt meer als een oude ALS kaart. goede tip van euss, anders kan _JCG_ wel eens helpen (al is hij meer de Savage expert)

Tweede punt:
Dit is toch echt meer iets voor Videoplanken & Beeldkanonnen. Ik ga modje schoppen... :9

Iig, ik zou absoluut voor een PCI Matrox gaan, al zijn de meeste PCI kaarten van na 1997 prima (ATi, S3 enzo), BisBis in Nijmegen heeft iig STAPELS Matrox Millennium-II kaarten voor EUR10/stuk liggen.

Oslik blyat! Oslik!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
heb je wel in de bios je pci als 1e gezet (dus agp als 2e) want anders kun je nog wel eens het probleem krijgen dat die die pci niet op wil starten, dus het niet doet en jij denkt dat je verkeerde drivers hebt

Verwijderd

Topicstarter
De driver die EUSS het over heeft, die geeft -net als de windows 95 /98 drivers die ik al had, "error: windows 2000 is not supported by this driver"

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ik heb zelf laatst ook zo'n opstelling gebouwd met geforce II mx en een diamond viper 550 (tnt1) onder win 98.
ik kreeg het pas aan de praat na een instelling in het bios veranderd te hebben. ik neem aan dat ik hem idd op pci heb gezet, want er zat eerst alleen een agp in en dus zal ie daar ook wel op gestaan hebben.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37
Ik ga binnenkort ook over op dual monitor. (zodra nieuwe pc er is)
Zit een Quaddro kaartje in. (Elsa Gloria II).

Voor de 2e monitor (en de tvout voor de divxjes!) heb ik een Matrox G450 erbij besteld.. PCI
99 EUR staat ie voor in de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om de PCI als eerste te laten starten, maar dan start mijn PC niet meer op, en ga ik volgens de bios van 2 mooie P3 733's naar 1 P3 366E, en hangt ie zich op.
Wellicht wreed conflict met dit kaartje, dus dan ga ik maar geld investeren in een kaartje wat wel werkt. Bedankt voor de adviezen!

Verwijderd

Topicstarter
PS: Dion, je hoeft geen modje te schoppen. Ik had een search gedaan, en zag dat de vorige multiple monitors ook onder OH stond, dus vandaar dat ik 'm hier gepost heb.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:17

LopeZ

Too much is never enough

Moet toch echt in VB, Move OH -> VB dus

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben ff aan het zoeken geweest- itt wat gezegd wordt is die 2301 een Advance Logic, niet een ALi kaart, de ALG2301. Leuke drivers voor DOS (VESA), Win3.x, 9x, NTx, OS/2 en XF86 3.x en 4.x gevonden, maar niets voor 2K/XP.

Sowieso is AL in 1995 door Realtek overgenomen- de officiele driver site is hier

Er zijn zo te zien hoegenaamd geen Win2K drivers op de web beschikbaar, officieel of niet. Dus dat gaat niet echt werken.

Welke S3 is het? Er is iets mis met de kaart als je Primary VGA op PCI zet en een monitor op de S3 aansluit en hij niet wil booten. Sowieso zouden 968, Trio en Virge iig in multiple config onder Win2K moeten werken. Zie hier voor een search engine naar kaarten en configs voor multiple monitor gedoe :7

Misschien een idee: ik verzamel oude troep en heb een tijdje geen Advance Logic kaartjes gezien, bovendien is het handig om OS/2 support te hebben. Ik heb d8 ik nog een ATi Mach64 ergens liggen, 2MB ofzo, maar dat zal allicht meer zijn dan de ALG2103. Bovendien werkt die zeker met Win2K in multimon config. Stuur me een mailtje als je evt wilt ruilen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1