Compaq Armada 100S Diskettedrive probleem

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Mn broer gebruikt voor z'n werk een Compaq Armada 100S laptop, ding voldoet redelijk als bureaucomputer (batterij is k*t).
Probleem waar ie nu mee zit: Diskettedrive laat z'n diskettes niet meer los, omdat ie waarschijnlijk achter het stukje blik blijft hangen. Na wat wrikken komt ie vaak dan weer los. Probleem hierbij is dat de diskettedrive ook geen diskettes meer wil lezen, lijkt me dat er iets niet opschuift oid.
Heeft iemand ervaring met het openmaken van zo'n laptop en weet iemand een simpele oplossing?
Waarschijnlijk wordt het een nieuwe diskettedrive, zal vast nog wel ergens bij een handelaar rondslingeren (ervan uitgaande dat Compaq die dingen altijd universeel gehouden heeft in de Armada serie)

• _JGC_
24 uur later, geen reply...
schop

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hoe het werkt durf ik niet te zeggen, maar als je dat stukje blik van de diskette afsloopt, werkt het dan :?

ook ff het veertje eruit halen dat dat niet blijft hangen :)
diskettes kosten toch nix meer :P

• _JGC_
Heb mn broer ff gevraagd, blikje en veertje weghalen had ie al geprobeerd, zelfde problemen. Heb tegen em gezegd: als er garantie opzit -> maken, anders gewoon voor 60 euro een USB diskettestation kopen, heb je zo weinig mogelijk geflikker.

Verwijderd

Kan ook diskette drive eruit halen, open schroeven en kijken of de diskette niet achter de leeskop blijft hangen. Dat was bij mij het geval. (armada 1592DT).

• _JGC_
Helaas zit die diskdrive geintegreerd in de laptop en ist geen bay zoals je met oudere toshibas wel had. Moet ik dus die hele laptop uitelkaar slopen om erbij te kunnen. Is dat een k*twerkje??

Verwijderd

Ik zelf heb goede ervaringen met het slopen van Compaq laptops.
Als het goed is moet aan de onderkant alle schroeven losschroeven waar een pijl bij staat en dan hoef je alleen nog maar de onderkant los te klikken. Vergeet middenin niet de keyboard schroef los te halen.
Pagina: 1