Toon posts:

Wat is een goed Micro-ATX bordje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die nieuwe Coolermaster desktop "stereo-component" PC's wel kewl, maar er hoort een Micro-ATX bord in.

Na wat rondzoeken blijkt dat deze niet echt super zijn wat ik zoek.

onboard video.....who needs it, it sucks, dat hoef ik dus niet
onboard audio.....iets wat geen standaard AC97 heeft, maar een C-Media chip ofzo
onboard lan.........zou ookk wel handig zijn, liefst 2 zelfs
verder iets wat een beetje up to date is qua chipset enzo.

Wat is jullie ervaring, en waar kan ik het best naar op zoek? P4? AthlonXP? ... graag jullie bevindingen :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
ik ben errug tevreden met mijn micro-bordje alleen voldoet deze niet aan je cpu eisen

ik zou ff op asus.com kijken en zoeken naar de micro-variant van de P4B533/P4S533

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Begin er NIET aan, je gaat heeeel veel spijt ervan hebben of wil je misschien een kleine koffermod maken ofzo?

Geen tempsensoren hier, geen overclock mogelijkheden (maar komt doot KT133), 2 dimm slots, 3 pci sloten waarvan ik er maar 2 kan gebruiken vanwege een geforce 4 op agp.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Dat ligt toch echt aan je bordje Novah, de mijne heeft wel gewoon tempsensoren (cpu/mobo/jtpower --> hierop zit men hd-temp)
overclockmogelijkheden tot 166MHz fsb

Het enige nadeel zijn de uitbreidingsmogelijkheden van de meeste micro-atx cases

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Novah schreef op 10 augustus 2002 @ 18:45:
Begin er NIET aan, je gaat heeeel veel spijt ervan hebben of wil je misschien een kleine koffermod maken ofzo?
Volgens mij heeft Vekoma vrij helder aangegeven wat hij ermee wil, en daar is idd een microATX plank voor nodig.

Zelf heb ik goede ervaringen met AOpen m-ATX plankjes, m'n C-sys draaide perfect met een MX59Pro (MVP4 chipset) totdat ik zo stom was een koeler erop te zetten die de socket kapot trok |:( - niet echt de schuld van de mobo, dus :o

Ik heb ook een mini-PCtje rond een MX64 voor m'n broertje gemaakt- dat is Slot 1 met ApolloPro133 chipset. Stabiel, snel genoeg en geen overbodige features (1x AGP, 3x PCI, 1x ISA, onboard sound (ESS1371 dus SB64 meen ik te herinneren)

Probleem blijft altijd die krengen te vinden. Beide bovenstaande plankjes heb ik 2e hands gekocht/ruild. Als je geen nieuwe performance wilt is dat geen probleem, nieuw is lastiger.

Laat me hier een ketter zijn en zeggen dat je het best voor de Via C3 CPU kan gaan, of anders een laag geclockte Coppermine Celly. Simpele reden: muv 3D gaming kan het alles wat je normaal met een PC wilt en het kan erg stil gekoeld worden. XP en P4 moeten tegenwoordig van straaljagers voorzien worden om op temperatuur te blijven. Dan is je mooie kast wel gelijk een herriebak.

Maarja waar te vinden... retail doet alleen Jetway veel met m-ATX, PC Chips ook als je ze kunt vinden. Ik zou een beurs afstruinen en zien wat daar te koop is. Ik vrees dat je je tevreden zult moeten stellen met wat er te vinden is.

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Misschien is dit iets, ik noem ook maar wat.

http://www.msi.com.tw/pro...p?UID=353&MODEL=MS-6533EG

Zelf een echt soundkaartje en extra lankaartje opzetten (of 2 als je er 1 zonder onboard lan hebt).

Maar dit vind ik ook maar door zomaar ff rond te kijken op de site van msi...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties, die MSI lijkt niet slecht. even nog voor de duidelijkheid, ik zoek NIET iets wat mega overclockbaar en uitbreidbaar moet zijn, ik zoek gewoon een nieuw systeempje dat in een mooi kastje past, en dat zonder performance verlies tov de 'normale' pc's. Eens ik erin heb zitten wat er in moet blijft het 9 kansen op 10 wel zo tot het hele systeem aan vervanging toe is. en met wat er in moet zitten bedoel ik dan:

2x LAN, deftige graphics (via AGP slot), redelijk deftige audio (zoals de zeker niet onaardige C-Media 6 kanaals chips die asus ook gebruikt geloof ik)... als dat er op zit, heb ik verder geeneens een PCI slot nodig, dus zijn de 3 van een micro-ATX meer dan voldoende hoor.
En het kan zéker geen kwaad als het een STIL systeem is als het ff kan :-)
Pagina: 1