Toon posts:

website proggie voor Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het hier hoort, maar ik zoek een programma waarmee je websites kan bouwen. Net zoiets als Dreamweaver of Frontpage (hoewel frontpage zuigt is het nog altijd beter dan html of php code zo intypen).

Weet iemand zo'n programma voor Linux?

Verwijderd

Mozilla (netscape) composer. bluefish, quanta

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
offtopic:
Sinds wanneer is Frontpage beter dan zelf code intypen?
Ik doe niks anders :+

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb begrepen dat Coffeecup tegenwoordig ook voor Linux verkrijgbaar is. Daarmee zou je een prima toolset voor HTML in huis hebben.

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Heb deze vraag pas ook zelf nog hier gesteld, zie dit draadje :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/561463

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

vi

你还记得吗 记忆的炎夏

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Heb je de eerste post wel 'gelezen' ? :?

Btw, is dat icon een foto van jezelf? :+

Verwijderd

jed

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Zelf intikken is toch de enige manier waarop je de kwaliteit van je site zelf helemaal in de hand hebt. maar anders is "screem" misschien ook wat voor je.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 18:33:
Ik weet niet of het hier hoort, maar ik zoek een programma waarmee je websites kan bouwen. Net zoiets als Dreamweaver of Frontpage (hoewel frontpage zuigt is het nog altijd beter dan html of php code zo intypen).
* wzzrd mist de smiley die over de grond rolt van het lachen ;)

Seriously though, er bestaat wel een redelijk goed proggie geloof ik, maar de laatste keer dat ik het probeerde liep het telkens vast. Iets met een vis geloof ik; ben de naam alweer vergeten :P

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

wzzrd schreef op 11 augustus 2002 @ 00:47:

Seriously though, er bestaat wel een redelijk goed proggie geloof ik, maar de laatste keer dat ik het probeerde liep het telkens vast. Iets met een vis geloof ik; ben de naam alweer vergeten :P
Ik ken ook zo'n progje, maakt perfecte html, maar liep om de haverklap vast. Weet ook niet meer hoe het heet, waar ik het gevonden heb, maar het was iets met rund geloof ik...

[naschrift: maw: als je nix te melden hebt.. doe het dan ook niet |:( [/na]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Net zoiets als Dreamweaver of Frontpage (hoewel frontpage zuigt is het nog altijd beter dan html of php code zo intypen).
Mwuhahahahaa!!!!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Tja zoveel "Wat You See Is What You most of the time not Get" programma's zijn er niet voor Linux. Veel verder dan Mozilla composer kom ik niet. StarOffice had vroeger ook een HTML bouwen. Maar IMHO werken dat soort programma's vor geen meter. Ik tik de halve dag HTML/PHP code en dat gaat echt veel handiger dan met een sleur-en-pleur programma.

[deze advertentieruimte is te koop]

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Was dat ik-loop-vast-en-een-blokje-om-zoek-het-maar-uit programma niet quanta?

Verwijderd

Mozilla composer is een redelijke WYSIWYG editor voor een kleine, beperkte site. Veel geavanceerde functies zitten er verder niet in. Het maakt wel mooie, cleane HTML code en voor een kleine site is het heel werkbaar. De rest (screem, bluefish, quanta, coffeecup) vond ik niet werkbaar. Maar dat is al weer een paar maanden geleden dat ik naar die producten heb gekeken.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Mis ik wat, maar sinds wanneer is quanta een wysiwyg editor :?
Ik ben net begonnen met quanta en afgezien van een paar bugjes werkt dat best lekker, maar ik moet toch echt ruwe code tikken (alhoewel ;) ) om een webpagina op te zetten.
Als quanta een wysiwyg is dan mag je mij uitleggen hoe en waar, want afaik is quanta een html editor.

Verwijderd

Slaiter schreef op 12 augustus 2002 @ 01:36:
Ik ben net begonnen met quanta en afgezien van een paar bugjes werkt dat best lekker, maar ik moet toch echt ruwe code tikken (alhoewel ;) ) om een webpagina op te zetten.
Als quanta een wysiwyg is dan mag je mij uitleggen hoe en waar, want afaik is quanta een html editor.
Dat zie je mij ook niet zeggen. Alleen Mozilla composer komt in de buurt van WYSIWYG. De rest die ik noemde niet.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 18:42:
Mozilla (netscape) composer. bluefish, quanta
De eerste post en uit de vraagstelling van de topicstarter maak ik op dat hij opzoek is naar een wysiwyg editor of ik moet het helemaal mis hebben :?

Verwijderd

Dat wordt een eindeloze discussie denk ik zo, letterlijk staat het er niet maar uit de context is dat inderdaad wel af te leiden zie ik nu ik het nogmaals teruglees. Alhoewel genoemde pakketten ook een html view hebben. Maar inmiddels zal het de topicstarter wel duidelijk zijn dat quanta etc geen WYSIWYG editors zijn :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

oke back on topic ;)

afaik had ibm ook een wysiwyg editor voor linux gemaakt als ik me niet sterk vergis homebuilder oid. Anders is mozilla composer de enige optie denk ik of je moet code willen leren dan zijn er opties genoeg.

Verwijderd

Emacs, daar hoef je niet zelf alles in te typen, maar kan je sneltoetsen gebruiken (hehe). Je bent dan wel aan het code rammen. Uiteindelijk werkt dat toch het beste. eventueel met split window, dus mozilla met te bewerken pagina boven en emacs onder. kan je snel bekijken hoe het er uitziet.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Slaiter schreef op 12 augustus 2002 @ 01:36:
Was dat ik-loop-vast-en-een-blokje-om-zoek-het-maar-uit programma niet quanta?
Blijkbaar niet dus :P

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
vmware -> win2k/xp -> dreamweaver :P

Verwijderd

fetcher schreef op 12 augustus 2002 @ 09:12:
vmware -> win2k/xp -> dreamweaver :P
Idd. Of Win4lin of WINE :) (voor slechts 1 progje zou ik voor WINE gaan hoor!)

Verwijderd

offtopic:

Je bent het tweede vrouwelijke schepsel wat ik ken wat blijkbaar van iron maiden houd :) Paul dianno gezien vorige week?

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 06:58:
[...]

offtopic:

Je bent het tweede vrouwelijke schepsel wat ik ken wat blijkbaar van iron maiden houd :) Paul dianno gezien vorige week?
nee helaas
moet je eens naar een maiden concert gaan, zijn er nog veel meer vrouwen ;)

你还记得吗 记忆的炎夏

Pagina: 1