Welke trackball

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 15:59
zijn er mensen die ervaring hebben met een trackball.

Ik weet dus niet welke te kopen.
Ik twijfel tussen de

Bal te bewegen via vingers:
-Logitech cordless trackman optical (nieuw)
-Logitech cordless trackman FX

Bal te bewegen via duim
-Logitech cordless trackman wheel

Volgens mij is een trackball te bewegen via duim makkelijker dan 1 met de vingers.
Dit is toch wat ik denk.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik zou zeggen: Loop even bij een winkel binnen en vraag of je ze ff mag proberen. Uiteindelijk is het zo dat smaken verschillen, dus is het niet te zeggen of je met je duim makkelijker kan bewegen dan met je vingers. Zelf vind ik de nieuwte Logitech cordless trackman optical: Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/220.gif
wel erg mooi. Leuke nieuwe functies.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik heb zelf een hele tijd de logitech Trackman Wheel gehad, en dat werkt perfect.

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 14:48
Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/460132.gif

Die heb ik :) en ik wil nooooooooooooooooooooooooit meer iets anders.

Trackballs die je met je duim bedient zijn naar mijn mening handiger dan trackballs die je met je andere vinger(s) moet bedienen :)

• M_de_Hilg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zweer al jaren bij de Trackman Marble FX. Ik vind dus ook een bal die je met je vingers beweegt lekkerder werken. Probeer er eens één een paar dagen van iemand te lenen, dan weet je snel genoeg wat je voorkeur heeft!

• Gizmoke
Moet wel draadloos zijn, anders waren die van microsft niet slecht geweest. Je zou die ene zelfs als beiden kunnen gebruiken :p
Gewoon een sensor onderaan plaatsen.
Die logitech Trackman Wheel lijkt me wel goed, maar ik ga die 3e (niet het balletje) missen die ik nu op m'n mus heb.

• Dr.Snuggles
Wrom wil je in godsnaam een draadloze trackball :?

Je beweegt alleen het balletje hoor niet de hele muis 8)7 Dus dan zal het snoer ook niet in de weg zitten :{

• Gizmoke
Dr.Snuggles schreef op 10 augustus 2002 @ 21:35:
Wrom wil je in godsnaam een draadloze trackball :?

Je beweegt alleen het balletje hoor niet de hele muis 8)7 Dus dan zal het snoer ook niet in de weg zitten :{
Moet op redelijke afstand werken, bak van pc staat niet waar m'n scherm staat.
Die afstand is zo'n 3m, vandaar moet het draadloos zijn, of ik moet met verlengkabels gaan werken natuurlijk.

• Dr.Snuggles
Gizmoke schreef op 10 augustus 2002 @ 21:51:
[...]

Moet op redelijke afstand werken, bak van pc staat niet waar m'n scherm staat.
Die afstand is zo'n 3m, vandaar moet het draadloos zijn, of ik moet met verlengkabels gaan werken natuurlijk.
Oh............... dan is een kabeltje idd een probleem :)

Verwijderd

Ik heb de trackman marble wheel, ik zou niks meer anders willen. ik heb zo'n trackball gehad voor je vingers (balletje in het midden), maar daar heb ik nooit aan kunnen wennen.

• Gizmoke
Dr.Snuggles schreef op 10 augustus 2002 @ 22:31:
[...]
Oh............... dan is een kabeltje idd een probleem :)
Ik zou normaal geen draadloos nemen omdat muizen nogal batterijën verbruiken
maar met een extra opgelapen batterijën mag dat geen probleem zijn alhoewel de levensduur toch al langer meegaat.
Maar een draadloos is echt wel handig, voor een trackball nu nie echt, maar kben genoodzaakt. Met draad= meer keuze en zo'n 25% goedkoper.

• Gizmoke
Heb er een paar getest en die nieuwe optical is echt wel goed. Het handige aan deze door vinger bewogen trackball is dat de knoppen door de duim worden bediend, zelf instelbaar zijn, en de duim is 1 van de soepelste vingers en daardoor kan je bji games snel wisselen.
Pagina: 1