Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
Als Novell zegt het kan niet achter een modem wat NAT doet dan zal het wel niet werken he. Je kan ook natuurlijk je modem transparant maken dan heb je dat gezeur ook niet meer
Ik weet zeker dat dit werkt. Aangezien wij in ons netwerk gebruik maken van een Cisco Router + Firewall die ook NAT voor zijn rekening neemt. Daarachter staat een klein legertje van Bordermanager servers (voor alle vestigingen 1 of 2) en dat werkt dan ook gewoon. Ik snap niet waar die onzin vandaan komt eigenlijk.Elroyv schreef op 10 augustus 2002 @ 18:25:
Functioneerd een bordermanager 3.6 eigenlijk wel goed achter een getweakt alcatel modem?
Van wat ik zo bij novell lees is dat dat niet zou moeten werken achter een modem dat zelf NAT uitvoerd..........
Dit zou toch wel moeten kunnen..........?
Heeft iemand dit?
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Volgens mij zou het ook sowieso moeten werken.
Call me stupid, maar als je de BM server een vast IP geeft (hetzij de externe of eentje uit de range van je alcatel doos) hou zou de BM dan godsnaam uberhaupt moeten weten dat de router waar hij heen connect aan het NATten is
Eventueel zou je nog die DHCP spoof (ofzo) hack kunnen doen op je alcatel router.
Again, IMHO zou dit gewoon moeten werken.
Call me stupid, maar als je de BM server een vast IP geeft (hetzij de externe of eentje uit de range van je alcatel doos) hou zou de BM dan godsnaam uberhaupt moeten weten dat de router waar hij heen connect aan het NATten is
Eventueel zou je nog die DHCP spoof (ofzo) hack kunnen doen op je alcatel router.
Again, IMHO zou dit gewoon moeten werken.
sorry, verkeerd zitten lezen:
Note: Bordermanager VPN will not work with a router performing NAT in front of the Bordermanager server.
VPN dut het dus nie van de BM
Note: Bordermanager VPN will not work with a router performing NAT in front of the Bordermanager server.
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
Hehe, dat verklaart een hoop. Ik vroeg me al af waarom Novell zoiets zou schrijvenElroyv schreef op 11 augustus 2002 @ 10:34:
sorry, verkeerd zitten lezen:
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Pagina: 1