Hoeveel watt peltier voor gf3

Pagina: 1
Acties:

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoeveel watt trekt een gf3 eigenlijk, ik zit hier met een 40 watt (dacht ik) peltier op m'n gf3 en die doet het IHMO redelijk goed 20 graden stressed @ 30 C kamertemp (brakke sink erop) maar ik wil nog extremer }) maar ook weer geen nieuwe ijstijd op m'n gf3 (niet onder nul). Dus wat trekt een gf3? En moet ik een nieuwe peltier of maar een betere sink erop?

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
volgens mij moet je veel meer uit die peltier kunnen halen. Wat voor type, afmetingen en voltage is het?

Verwijderd

Watvoor type voeding gebruik je...

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik weet zo niet wat een GF3 uitpoept maar ik weet wel dat een pelt + heatsink niet de gangbare manier is. een heatsink ken lang niet zat afvoeren, daar hebbuh een waterkoeling voor nodig. ik denk dat 40 watt voor een GF3 ietsies te weinig is, maar kan ook onzin zijn.

• Tokolosh
  • Niet online
Oke hij is l-b-h 4*4*0,4 12v 4a k'heb geen flauw idee wat voor type (ooit eens uit de conrad besteld). Ik gebruik een zelf gelijk gerichte tuinlampvoeding 12v 200w. Ik weet dat het niet de gangbare manier is met een sink maar het werk prima met zo'n laag wattage peltier en om nu direct op wc over te gaan (tokolosh heeft net een nieuwe swiftech mcx4000 voor z'n cpu besteld) en hoopt de 3 ghz over te gaan :)

• Sinlath
  • Laatst online: 01-02 22:19
ik heb ooit eens hier op het forum gelezen dat die GPU ongeveer 80 watts produceert... max.. zal eens kijken of ik het nog kan vinden

Sinlath | Opinions may contain latency

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Sinlath schreef op 11 augustus 2002 @ 01:32:
ik heb ooit eens hier op het forum gelezen dat die GPU ongeveer 80 watts produceert... max.. zal eens kijken of ik het nog kan vinden
Verder alles goed :?

Da's meer als een zware amd cpu

iStockphoto

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt beter een grotere sink nemen en een betere fan, als je een zwaardere pelt gaat nemen zul je meer warmte af moeten voeren waardoor je pelt ook warmer wordt en dus zal je geforce nauwelijks kouder of zelfs warmer zijn.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

bobo1on1 schreef op 11 augustus 2002 @ 01:44:
Je kunt beter een grotere sink nemen en een betere fan, als je een zwaardere pelt gaat nemen zul je meer warmte af moeten voeren waardoor je pelt ook warmer wordt en dus zal je geforce nauwelijks kouder of zelfs warmer zijn.
ik denk ook dat het beter is om een efficientere heatsink te installeren dan om een andere pelt erop te zetten omdat je dan hetzelfde probleem blijft houden....

80 wat voor een gf3? Lijkt me toch ietwat overdreven, dan zou mijn xp1700+ minder stroom verbruiken?

• roedie
die peltier moet genoeg zijn, wat dacht je ervan als je de nul van je peltiervoeding op de 3.3 aansluit van je pc, en dan die 0 gebruikt. Dan haal je weer wat extra uit je peltier.

Verder moet de warme kant van de peltier goed gekoeld zijn. Liefst een koperen waterblok. niet te klein. Anders moet je denken aan een luchtkoeler voor proc's van de laatste tijd. thunderbirds en athlon koelers. p4 koelers zijn wat extreem groot. tussen de core en de peltier moet nog een plakje koper tussen, net zo groot als de peltier of ietsje groter, 5mm dik raad ik echt aan. niet dunner. Zorg dat de peltier super hard tussen coldplate en blok, liefst met nylon schroeven ofzo ivm warmte geleiding van stalen schroeven. zorg ook voor voldoende druk op de die van de gefocechippie.

Dan toch nog netjes alles isoleren, muismatten of neopreen ofzo, voor de zekerheid. Ook de achterkant van de chip!

Dat moet zo een goede temperatuur geven dacht ik zo...

• Tokolosh
  • Niet online
Hmm. wat dachten we van een Thermaltake Volcano P4 op de peltier mischien met wat versteviging aan de kaart? (ben nu toch hardcore bezig ;) Goed idee touwens van die 3,3 van de voeding thx. Ik heb een mooie neoprene afdichting (zat ook op de oude) en ik heb ergens nog wel een tube van dat vapochill spul (werkt goed touwens ook als je geen vapochill hebt zoals ik :'( ) Als iemand nog een idee heeft om hem nog beter te maken hoor ik het graag!

• roedie
nog wat over de koelprutjes, arctic silver is niet geschikt voor lage temperaturen. vanaf 30 graden ofzo, daarom moet je standaart siloconen koelprut gebruiken onder de peltier en je core. En op de warme kant wel AS. Volgens DaBit de beste oplossing.
Pagina: 1