Toon posts:

Volgens Hub led een Collision?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb een target 5-port 10/100 mbit hub
nway ethernet switch

en het ledje van collision brand hoe los ik dit op
het is aangesloten op 2 10/100 mbit netwerk kaartjes.
het copieeren van data van de ene pc naar de ander gaat volgens mij veel te traag voor 100mbit

hoe los ik dit op?
heeft iemand deze hub ook?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Full-duplex UIT. Gebruik alleen half duplex :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
thax ik zal het proberen

Verwijderd

ik heb zelf de 8 poort variant hiervan... en verder eigenlijk geen problemen..
heel fijn switchy wel..

je moet wel ff erop letten dat in je advanced instellingen ook alles hetzelfde staat afgesteld.. alles moet echt hetzelfde staan, muv het ip en sys. naam natuurlijk..

kheb ut zelf met dns allemaal draaien..

mzzlz
;)

Verwijderd

Topicstarter
ooh ja waar moet "recieve buffer count"op staan? standaart staat het op 40

Rene

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Dat is volgens mij de hoeveel heid data dat ie in 1 keer ontvangt.

Als je veel collisions hebt kan je 'm wat lager zetten...weinig collisions kannie wat hoger.

Owjah check je kabels eens!
Knopen en rare bochten zijn niet tof...

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ligt trouwens ook een beetje aan het OS dat je gebruikt..Vooral microsof onderling geeft veel collisions..

Win2k is gelukkig veel beter daar de ip stack door cisco ois gemaakt..

Maar collisions op een shared netwerk kun je niet voorkomen, dat hou je altijd, dat is inherent aan Ethernet (tenzij je full duplex draait d.m.v.een switch of crosscable)

IP Rocks

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 01:11 schreef redguy het volgende:
Ligt trouwens ook een beetje aan het OS dat je gebruikt..Vooral microsof onderling geeft veel collisions.. [quote][b]

Huh ? Een collision ontstaat als twee/meer netwerkkaarten tegelijkertijd willen zenden, daarna wordt een generator (hardware) gestart die ervoor zorgt dat beide kaarten na een random tijd opnieuw gaan zenden.

[quote][b]Win2k is gelukkig veel beter daar de ip stack door cisco ois gemaakt..[quote][b]

De Windows IP stack is een redelijke eigen implementatie van de Berkeley stack (Unix) waarmee overigens iedereen werkt.
[b]Maar collisions op een shared netwerk kun je niet voorkomen, dat hou je altijd, dat is inherent aan Ethernet (tenzij je full duplex draait d.m.v.een switch of crosscable)
Collisions zijn inderdaad inherent aan Ethernet. TokenRing heeft dit niet. Heeft echter wel andere (grote) nadelen.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ja... b.v. dat de snelheid maar max 16(?) Mbit is :9 Aan de andere kant: de snelheid op een tokenring netwerk blijft op een gegeven moment constant als het netwerkverkeer toeneemt. De snelheid op een ethernet zal in golfbewegingen op en neer gaan als het heel erg druk is.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Toch heeft het OS wel degelijk invloed, als ik hier op het netwerk verbindingen tussen win9x stations draai dan neemt het aantal colisions schrikbarend toe, bij een grote filestransfer gaat het ledje niet meer uit..

bij transfers naar win2k of linux is dat veel minder tot vrijwel niet..

Tokenring heeft weer als groot voordeel dat de delaytijden constant zijn, dat is voor time critical toepassingen toch wel handig..
Iedereen krijgt een beurt ook als het erg druk is, bij ethernet kunnen 1 of 2 schreeuwlelijkerds het hele net dichtdrukken..

Overigens wordt er al tijden lang gewerkt aan 100Mbit tokenring.. het is echter een beetje aan het doodbloeden volgens mij gezien de kostprijs ervan en het feit dat ethernet inmiddels al aan de 10Gbit versie bezig is..

IP Rocks

Verwijderd

Misschien zijn het de drivers, de netwerkimplementatie van W9 is toch al niet zo best. Bovendien slopen ze voor de thuisversie er steeds meer uit aan netwerkfunctionaliteit. Ik gebruik thuis nog een 12 port Hub maar ben al aan het kijken naar een switch. Misschien kan ik mijn baas nog even rippen.
Overigens voor die overmaat aan collisions zou ik mijn kabels ook eens controleren.
Pagina: 1