• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 14:29
Ik heb onlangs een nieuw telefoontoestel gekocht, nl de Nokia 3410. Mijn oude simkaart doe ik in de nieuwe telefoon, zodat ik mijn nummer behoud. Dit werkt. Nu wil ik de simkaart van mijn nieuwe telefoon gebruiken in mijn oude telefoon(3210). Probleem is dat ik ongeveer 1 1/2 jaar geleden een beveiligingscode heb ingesteld( is de code die je toestel vraagt als er een nieuwe Sim kaart geplaats word, losstaand van je operator).
Die beveiligingscode weet ik dus niet meer. Als ik het toestel naar de fabrieksinstellingen probeer te resetten(kan ik proberen nadat ik de originele sim heb teruggeplaatst) vraagt die alsnog om de beveiliingscode.

Mijn vraag is dus logisch, is er een fysieke manier om het toestel te resetten, of om de beveiligingscode te omzeilen. Heb geprobeerd Nokia te bellen, maar die zijn pas vanaf maandag weer bereikbaar.

ps.
Vond het toch wel nuttig om dit te plaatsen. Die code is om diefstal tegen te gaan. Dit toestel is dusdanig verjaard, dat het niet interessant is om illegaal te kopen, dus een eventuele antwoorder kan ervan uitgaan dat hij/zij te goede trouw handeld.

• Gisae
  • Niet online
Beveiligingscode uitschakelen :7
(dat ie dus ook andere sims accepteerd, als het goed is pakt ie dat. Bij mij iig wel.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Cai
Nee dat gaat niet want dan vraagt die ook om de beveiligingscode. Als je hem wilt uitschakelen

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:07

Reptile209

- gers -

Drie keer verkeerd intypen en dan de juiste (!!) PUK-code invoeren? Als je die tenminste nog hebt...

Zo scherp als een voetbal!

• Cai
PUK code is code voor Simkaart, 3x fout intypen is dus de pincode van de sim.

Waar ik het over heb is de code van de telefoon. Die kan je oneindig vaak invoeren, maar ben er nog steeds niet achter welke het is

• Gisae
  • Niet online
Niet 12345? dat was bij mij toen wel het geval.
Ik zou niet weten of je die beveiliging kan verwijderen. Het is iig wel mogelijk je telefoon een nieuwe imei-code te geven. Misschien kan je daarmee ook die beveiliging eraf halen, of natuurlijk de telefoon flashen naar een nieuwe versie, en dan hopen dat die code wegflasht.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Standaard staat ie op 12345 ja,maar hij zegt dat ie een andere heeft ingesteld. Met een datakabel & LogoManager kun je de beveiligingscode gewoon zien, staat erges als je het telefoonboek opent met logomanager.

• Cai
12345.......
Mij slaat zich hard op het hoofd. Bedankt hij doen het

• Gisae
  • Niet online
Cai schreef op 10 augustus 2002 @ 18:38:
12345.......
Mij slaat zich hard op het hoofd. Bedankt hij doen het
WHAHAHA, dat had ik dus ook. Gefeliciteerd met je telefoon medesukkel :D :D
(bij mij pakte hij die code eerst niet, dus had ik ondertussen al weer vele code's geprobeerd om later die toch maar eens opnieuw te proberen, maar het kan ook een typo geweest zijn.)

edit:

-> HK dan maar :P

Verwijderd

ik heb ook wel's gehad dat m'n beveiligingscode veranderd was.
Ik naar de nokiadealer gegaan.. Die vertelden mij dat het absoluut niet mogelijk was op enige wijze de code terug te halen.. De telefoon was dus volgens hun gewoon "dood"

. met sommige telefoonproggies (niet de originele van nokia) kun je de code uitlezen. Deze beveiligingscode werkte echter niet... Ik wist ook zeker, dat ik hem nooit veranderd had... Ik heb toen via kazaa een vaag proggie gedownd waarmee je je hele phone kon resetten ("new nokia")... Dat werkte...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 10:34

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Dan ben je ook slim als je flash progjes van kazaa gaat download |:( maat van mij dacht ook dat ie een telefoon kon unlocken hij software gedownd. Valt zn gsm uit. Hij zet hem aan staat er in eens This gsm is destroyed bij c25-unlocker.

Jaaa leuk dat soort dingen

.

Pagina: 1