Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test
iirc is er een file genaamd wins.dat welke de leases bevat?
hmmm ik kan deze nergens vinden, ik zie enkel een binair bestand :
code:
1
2
| helpdesk:/etc/bind# locate wins /var/lib/samba/wins.tdb |
misschien hoort dit meer thuis in Non-WOS ?
volgens mij moet er een file /var/lock/samba/wins.dat bestaan, zie ook: "http://optics.ph.unimelb.edu.au/help/samba/nmbd.8.html" (nmbd manpage), en dan voornamelijk:
When run as a WINS server (see the wins support parameter in the smb.conf (5) man page), nmbd will store the WINS database in the file wins.dat in the var/locks directory configured under wherever Samba was configured to install itself.
wins support = yes staat aan, maar nergens op mijn systeem is er een wins.dat te vinden. Ik draai debian testing/unstable, en hij is up to date.
Wat wel vreemd is, is dat testparm het volgende geeft :
Terwijl dit men smb.conf bestand is :
Dit zou toch moeten werken ? ik zet nergens die optie aan dat hij een wins server moet contacteren
Wat wel vreemd is, is dat testparm het volgende geeft :
code:
1
2
3
4
| Load smb config files from /etc/samba/smb.conf Loaded services file OK. ERROR: both 'wins support = true' and 'wins server = <server>' cannot be set in the smb.conf file. nmbd will abort with this setting. |
Terwijl dit men smb.conf bestand is :
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [global] ; Uncomment this if you want a guest account ; guest account = nobody log file = /var/log/samba-log.%m lock directory = /var/lock/samba share modes = yes wins support = yes |
Dit zou toch moeten werken ? ik zet nergens die optie aan dat hij een wins server moet contacteren
Ik heb zelf eens zitten zoeken, en bij mijn staat ie in: /usr/local/samba/var/lock/wins.dat , en er staan alle leases in, dus dat werk lekker, daarnaast staat bij mij wins support op 'true' en ik heb geen vermelding van wins server, wie weet helpt het als je de waarde veranderd van yes in true, lijkt raar maar soms is niet alles even logisch.
buit is binnen sukkel
dit lukt dus ook niet.
Zie je het misschien zitten om even je smb.conf te posten (zonder shares en zo) ? Dan kan ik die gebruiken, en zien of het effectief aan men configfile ligt, of aan iets anders in het systeem
Zie je het misschien zitten om even je smb.conf te posten (zonder shares en zo) ? Dan kan ik die gebruiken, en zien of het effectief aan men configfile ligt, of aan iets anders in het systeem
Komt ie aan:
Deze mist btw nog een deel, ben namelijk bezig met een config, voor domainlogons met een hoop ander ongein zoals ldap etc. Maar dat is een ander verhaal, btw dit is samba 2.2.3 en alles is geconfig met swat/webmin.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [global]
interfaces = 192.168.1.100/255.255.255.0
auto services = homes
security = user
encrypt passwords = yes
workgroup = RIPEXX
socket options = SO_KEEPALIVE TCP_NODELAY
netbios name = ZEUS
wins support = true
os level = 65
socket address = 192.168.1.100
[homes]
path = %H
writable = yes
force directory mode = 755
comment = Home directory %U
force create mode = 750 |
Deze mist btw nog een deel, ben namelijk bezig met een config, voor domainlogons met een hoop ander ongein zoals ldap etc. Maar dat is een ander verhaal, btw dit is samba 2.2.3 en alles is geconfig met swat/webmin.
buit is binnen sukkel
hmmm, toch bedankt. Ik heb samba versie 2.999+3.0cvs20020723-1 (de Testing van Debian) Om een of andere vreemde reden krijg ik als ik testparm gebruik (tooltje om config te testen) de fout dat ik zowel wins support = yes en wins server = <server> heb ingesteld. Dit is natuurlijk niet zo, maar blijkbaar gebruikt samba ergens default waarden.
Zeer vreemd
Zeer vreemd
aha, het probleem is opgelost. Ik heb de precompiled eraf gegooid, en der 2.2.5 vanaf source geompileerd, en alles werkt als een tierelier
Pagina: 1