Toon posts:

Audigy +hercules boxen geen 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb nu al een paar weken een nieuw systeem met hercules 5.1 boxen en een audigy player.

probleem is alleen dat ik in bv spellen (morrowind) netjes 5.1 geluid heb. Heel mooi. Maar als ik dvd's aan het kijken ben werken alle boxen behalve midden voor.

Ook is het voor dat in configuratie scherm, elke keer als ik de boxen op 5.1 heb gezet na een restart staat er dan ' quadr. speakers' of desktop sterea. Dat ding weigert op 5.1 te blijven staan. In de creative software staat het goed.

Ik gebruik xp, powerdvd en media player. Bij powerdvd kan ik wel dolby surround selecteren maar dan niet bij other meerdere speakers.

Is dit probleem bekend? en wat doe ik eraan, erg irritant dit

p.s
in de search en faq staan wel verschillende dingen. Maar ik kan niks vinden over het automatisch terugzetten van instellingen van xp. Ook niet als 5.1 het dus wel doet in bv morrowind

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
ik heb een audigy platinum met dtt3500 digital speakers, om dolby digital moet ik persee optische kabel gebruiken, alle andere digitale kabels willen gewoon niet, en voor gewoon muziek uit alle speakers heb ik beide analoge kabels er ook aan zitten.
ik weet niet precies hoe die hercules boxen er uit zien maar bij die dtt3500 moet ik voor dvd de dolby digital/pcm audio source op optisch zetten en voor de rest wat niet dolby is moet de multichannel op line in / analoog.

Kwa gekraak van de audigy met win2k/xp, check ff of je udma aan staat voor alle ide apparaten, nu ik die aan heb staan is het gekraak over..
heeft me wel 2x win2k reinstall gekost om het echt goed te krijgen, gewoon windows geinstalleerd zonder audigy en een keer de bios resetten (met pin op mobo) van te voren omdat ie alles op hetzelfde irq had gezet, en hij moet ook niet in een gesharde irq / pci slot zitten.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
Oplossing is te vinden in de sblive/audigy sticky

Dit topic is gesloten.