Toon posts:

Temperatuur PIII 1266 aan de hoge kant?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De temperatuur van m'n Pentium III 1266 MHz met standaard Intel cooler op standaard CPU speed is volgens mij een beetje aan de hoge kant. Idle temp loopt al tegen de 66 graden. Is dat normaal? (Mobo is een Abit ST6-raid)

Verwijderd

Jep, is gewoon normaal, als je boven de 90 komt wordt het gevaarlijk en zou ik een nieuwe koeler kopen.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Dat is niet echt normaal,

mijn PIII-1266, met standaard intel coolertje op een ST6-RAID wordt idle 32C en stressed 39C.

En dan heb ik niet eens airflow.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat je cooler niet goed bevestigd zit. :)

Of heb je geen koelpasta gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel koelpasta gebruikt (Arctic Silver II) en de koeler heb ik gecontrolleerd zit volgens mij wel goed.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
ik heb geen flauw idee hoe warm een PIII's word maar dit lijkt me aan de hoge kant

Ik neem aan dat je dat zwarte spul wel verwijderd hebt op de intel boxed koeler

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Voel eens aan je heatsink. Als die niet heet is, maakt hij waarschijnlijk niet goed contact met je proc en wordt de warmte niet afgevoerd.

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
sorry, dubbelpost |:(

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

TLRnZ schreef op 10 augustus 2002 @ 18:13:
ik heb geen flauw idee hoe warm een PIII's word maar dit lijkt me aan de hoge kant

Ik neem aan dat je dat zwarte spul wel verwijderd hebt op de intel boxed koeler
Dat zwarte spul werkt bijna even goed als AS2. En imho is het dus niet de moeite om dat er onderweg te halen en er AS2 op te doen.

Verwijderd

meer airflow?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
memendo schreef op 10 augustus 2002 @ 20:36:
[...]

Dat zwarte spul werkt bijna even goed als AS2. En imho is het dus niet de moeite om dat er onderweg te halen en er AS2 op te doen.
ja idd, maar een combinatie van beide lijkt me niet geweldig vandaar ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1