Toon posts:

ruis in achterste 2 boxjes surround sound set

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik word geeeeeeeeek !!

Van de week kwam ik mn surround sound boxjes tegen onder mn bed en ik d8: laat ik de boel weer eens aansluiten voor het gamen en zo...

Gister werkte het nog prima maar vandaag heb ik alleen maar ruis in mn achterste 2 boxjes...ook als de pc uit staat.

ik heb van alles geprobeerd...boxen verplaatst...snoertjes andersom ingeplugd die ik nu er weer volgens de handleiding erin heb zitten.

Ook de snoeren zo ver mogelijk van de antennes af en zo...maar niets helpt ;(
iemand een idee waar het aan kan liggen
tis overigens een simpel setje, gewoon met een center speaker en 2 rear speakertjes...en mn 2 gewone speakers links en rechts natuurlijk.

de testen van de tonen gaat prima en uit alle speakers hoor ik dan geluid alleen bij de achterste 2 stopt het niet..

m´n ideeen zijn op...please help :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lijkt me dat er iets op stoort, telefoon, tv ofzo?

Tweakers Discord

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 17:27:
hallo,

Gister werkte het nog prima maar vandaag heb ik alleen maar ruis in mn achterste 2 boxjes...ook als de pc uit staat.

de testen van de tonen gaat prima en uit alle speakers hoor ik dan geluid alleen bij de achterste 2 stopt het niet..
dus bij het tetsen krijg je wel ruis maar ok tonen? De ruis blijft constant doorgaan ongeacht van toevoer van signaal?
dat kan bijna niet? boxen kunnen niet ruis laten horen wanneer er geen stroom op staat zeg maar. check de stekkertjes die in je computer zitten anders effe op vuil ofzo

Verwijderd

Topicstarter
nee bij het testen hoor je ook een soort ruis (en dat moet ook)...eerst links dan midden, dan rechts en dan de twee achter...maar in die boxjes achter blijft ruis...ook tijdens mp3's en radio en films

mn pc kan er niets mee te maken hebben volgens mij want als ik die afsluit of de kabeltjes die van mn pc naar mn stereo gaan los trek, dan blijft de ruis...zolang mn stereo maar aan staat.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 18:17:
nee bij het testen hoor je ook een soort ruis (en dat moet ook)...eerst links dan midden, dan rechts en dan de twee achter...maar in die boxjes achter blijft ruis...ook tijdens mp3's en radio en films

mn pc kan er niets mee te maken hebben volgens mij want als ik die afsluit of de kabeltjes die van mn pc naar mn stereo gaan los trek, dan blijft de ruis...zolang mn stereo maar aan staat.
Ik weet nie hoor maar mp3 en vele geluidsopnames zijn stereo, dus worden de kanalen gescheiden, en dan heb je vaak een soort ruis. Ja een telefoon is ook vaak een storingsbron. Wat ik dan zelf heb meegemaakt is dat ik last had van radiogolven ik ontving op mijn fps1000 noorse radiozender omdat die fps gevoelig was voor dat soort golven. Dus misschien zit je op ene ongunstige plek voor je speakers.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
ok dat zou nog kunnen, maar klopt het dan dan ik de ruis ook heb als ik helemaal niets afspeel ??

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

zijn de box-jes geaard?

zo nee: aarden die zooi
zo ja: tape de aarde ff af en kijk of er nog storing is

en verder, liggen er geen 230V-snoeren naast de achterste boxjes?

It seemed like a good idea at the time

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ik heb ook een 5 speaker stereo set en heb ook constant in men rear speakers wat ruis. maar dat is idd alleen tijdens het afspelen, zal idd wel komen doordat de bron gewoon stereo is jah. maar als ie ook ruist als je niks afspeelt??? das errug vreemd. heb je niet per ongelijk het volume voor je rear speakers vol open staan ofsow. dan willen speakers nog wel eens ruisen. en wat als je je systeem op tape of cd zet en dan niks afspeelt?? want volgens mij geven die line-ins altijd wel wat ruis

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
nou, zojuist de stereo op een geaard stopcontact aangesloten en later ook de boxjes naar een andere plek verhuisd maar het probleem bleef...ook zonder aansluiten van mn pc op de stereo.

Het gekke is wel dat het juist bij die 2 boxjes zo is terwijl ze aparte ingangen hebben. Het zou wel stomtoevallig zijn als ze allebei stuk zijn of zo...

blijf vooral posten als je nieuwe ideeen hebt :) t heeft gewerkt dus het zal weer werken ! :'(

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

zit er misschien wat aanslag/corrosie op de contactjes (speakersnoer/versterker). als je ze zolang nie gebruikt hebt zou dat natuurlijk kunnen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
nee, wel nogmaals gecheckt maar de eerste dag na opnieuw aansluiten werkte het gewoon...
als ik nu muziek aanzet dan komt er wel heel zacht geluid uit de 2 achterste boxjes maar de ruis overheerst :(

wat een ****zooi zeg !

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat klinkt echt niet goed.. en als je de front boxjes op de achteruitgang aansluit? Krijg je dan nog ruis uit de boxen? Dan zou het kunnen zijn dat de eindtrapjes van je versterker mol zijn. Dat zou kl*te zijn, want die dingetjes kun je niet 123 vervangen. Bij dure versterkers is het dan soms goedkoper om een nieuwe te kopen... Sterkte!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad...als ik de grote speakers op de ingang van de rear speakers aansluit....RUIS !!

wat een fuckzooi zeg...pardon

nou...hopen dat t gefixt kan worden
Pagina: 1