Hoe een Norton AV server opzetten

Pagina: 1
Acties:

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26
Ik wil in het netwerk anti virus distributie mogelijk maken zodat ik niet alle clients stuk voor stuk moet updaten.

Welke versie van Norton AntiVirus moet ik hebben en hoe zet ik dan een server op.

Verwijderd

Hebben al je pc's op het netwerk internet? zo ja dan kun je met nav2002, de instellingen dusdanig zetten dat je liveupdate aanzet. Dan heb je er voor de rest geen omkijken meer naar.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
je moet de Norton ANtivirus CE 7.6 aanschaffen dan ...
het hoe je hele handel in elkaar moet zetten is vrij eenvoudig (zie bijgeleverde PFD op cd)

kind kan de was doen...ik heb het tijdens een stage gedaan en draait feilloos hier..krijg mail wanneer er virus gevonden word etc...

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

euh, ik vrees dat Movinghead iets totaal anders bedoelt ...

Ik heb een week of 3 geleden een Noton Antivirus Server 7.6 (laatste release) geïnstalleerd. Hing heel vlot om te installeren, maar het is dus wel een appart pakket dat je moet aankopen. Je neemt dan gewoon een Win2k bak en installeert de software, dan installeer je de bijgeleverde clientsoftware (ja het moet altijd 1 keer op alle PC's) en dan worden de clients via het netwerk (dus server download van Inet de virusdefs) bijna iedere dag geupdate.

Als er dan een nieuwe versie verschijnt van Norton server kan je de clients met Win2k en WinXP updaten vanop de server !

echt een HEEL handig pakket en werkt snel en makkelijk

edit :
Yonexfreak was eerder ;)
en idd je kan mailtje ontvangen als er virussen gevonden worden, handig om op de hoogte te blijven van de situatie

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2002 17:40 . Reden: iemand was sneller ;) ]

• Movinghead
dat paket bedoel ik

Maar dat is toch gewoon Norton AntiVirus Corporate Editon 7.6

Verwijderd

"Norton AntiVirus Corporate Editon 7.6" is volgens mij de naam van de Client software

maar het pakket met server en client software noemt "Norton Antivirus (CE) 7.6"
komt zelfs in een hele doos met dik boek, 2 CD's enzo als je het bij Norton zelf kan bestellen :P

• Movinghead
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 17:45:
"Norton AntiVirus Corporate Editon 7.6" is volgens mij de naam van de Client software

maar het pakket met server en client software noemt "Norton Antivirus (CE) 7.6"
komt zelfs in een hele doos met dik boek, 2 CD's enzo als je het bij Norton zelf kan bestellen :P
Zoals jij stelt Norton AntiVirus (CE) 7.6 is de Corporate Edition. Moet ik dan niet de EnterPrise edition hebben?

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 14:01
die corperate edition bevat gweoon een server instalatie en een cleint rollout!

Je hoeft dus helemaal niet de pc's langs om te instaleren!

Je kunt gewoon vanaf de server alle computers instaleren vanaf je plekkie...

Daarna moet je een scriptje bakken waarmee de server om bv het uur kijkt naar een intelligent update!

Automatisch worden de cleints dan bijgewerkt!

;)
Pagina: 1