Temperatuur van Harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45
Ik heb een Seagate Barracuda IV, en die wordt ongeveer 39 graden. Hij voelt ook erg warm aan. Wat is zo'n beetje de maximale temperatuur waarop een harddisk goed blijft werken ?

HD Cooler is onderweg, maar ik vroeg het me toch af.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zolang je je klauwen er maar niet aan brand denk ik.
ik heb een P1 draaien waarvan de schijven ook ong. zo warm worden maar nooit trubz mee gehad ofzow.
die schijven liepen origineel in plastic doosjes voor swapping (Unisys SG500 als je dat wat zegt) en dan werden ze nog warmer, en ze zijn al meer dan 5 jaar oud en hebben ongeveer driekwart van hun officiele minimum runningtime gehad.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Jaded schreef op 10 augustus 2002 @ 17:23:
Ik heb een Seagate Barracuda IV, en die wordt ongeveer 39 graden. Hij voelt ook erg warm aan. Wat is zo'n beetje de maximale temperatuur waarop een harddisk goed blijft werken ?

HD Cooler is onderweg, maar ik vroeg het me toch af.
Maximum gebruikstemperatuur zoals opgegeven door fabrikant minus (5% afwijking thermometer + bufferveiligheidszone) = veilige gebruiks temperatuur

Maar dat zegt nog niet veel, er zijn 25-29'C IBM harddisken die doodvallen als vliegen, terwijl sommige 7200 rpm (Maxtor/WD/Seagate)'s zonder actieve koeling hoger als 50'C gewoon doorraggen en functioneren...