[installatie vanaf dos]

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om een van de grotere distro namen als slackware, debian etc vanaf een FAT partitie te laten starten met installatie ? Zodat deze vervolgens DOS overboord kiepert en linux er neerzet ?

Ik vindt bij Debian wel iets in een zeer rommelige en onoverzichtelijke manual van ze maar daar staat geen package list etc...

Iemand ervaring met het gene wat ik bedoel ?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

De vraag die bij mij op komt is: waarom wil je dat? Kun je niet beter een gewone install doen?

Verwijderd

Zipslack, is slackware op een fat partitie. ftp://ftp.bit.nl/mirror/slackware/slackware-8.1/zipslack/

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Winlinux is ook zo'n partitie die je zo uit Windows ken installere, ik ben er alleen niet erg over te spreken (Geef mij maar Debian :P) maar het valt te proberen. Voor WinLinux moet je wel betalen :(

• ViNyL
  • Niet online
Nou omdat me laptop geen cd-rom heeft en omdat niet alle bootdisks gelijk me 3com pcmcia kaart herkennen voor een netwerk install.

Verder heb ik zipslack van 4 mirrors gedowned maar geen een komt er goed in de benen. Ook de Slackware bootdisks van alle 4 de mirrors waren niet echt geweldig en de root disks werden niet geladen met errors als gevolg.

Daarom denk ik dat een installatie vanaf een fat partitie het beste is....

Maar goede alternatieven zijn natuurlijk welkom :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

ViNyL schreef op 10 augustus 2002 @ 18:54:
Nou omdat me laptop geen cd-rom heeft en omdat niet alle bootdisks gelijk me 3com pcmcia kaart herkennen voor een netwerk install.

Debians netinstall ondersteunt iig PCMCIA, ik heb het ooit over een wireless PCMCIA kaartje geinstalleerd.
SuSE kan ook netwerkinstall, maar ik weet niet of die PCMCIA snapt.
Alternatief zou je nog een ISO op je FAT filesystem kunnen zetten, en deze dan tijdens de installatie loopback mounten, maar dat is wel wat lastiger. Je FAT partitie moet dan tijdens de installatie intact blijven, na de install kun je hem pas weggooien.

• ViNyL
  • Niet online
Ok, ik ben toch opnieuw gestart met Zipslack en kom nu tot het punt dat ik deze melding krijg bij het booten van de kernel:

Kernel panic. could not open initial console. Try passing init= into the kernel

Terwijl ik gewoon het standaard linux.bat file heb aangepast en er verder nix in zou moeten staan...

Iemand een idee ?

Als ik het initrd.tgz bestand aanpas voor een ander gaat hij wel verder maar kan hij /sbin/agetty en nog wat dingen niet vinden terwijl deze toch echt gewoon in de top level map /linux/sbin staan zoals het volgens de manual zou moeten.... :(

• ViNyL
  • Niet online
Hmm ik kom er echt niet uit... die error met cannot run /sbin/agetty vindt ik helemaal raar :(

• ViNyL
  • Niet online
Uhm ?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• ViNyL
  • Niet online
Wat wil je verzoeken dan ? Er staat zo veel in ?

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55
Jotti schreef:
Update: ik wil u verzoeken uw topics niet binnen 24 uur te kicken, omdat dit door veel mensen als irritant wordt ervaren.
De link verwijst naar de update onderaan de faq

• ViNyL
  • Niet online
Ja nou zie ik het....I am sorry, maar ik werd gek van dat ZipSlack...Ik houdt van af nu me mond :)

Verwijderd

De Slackware site is weer levend. Misschien dat de FAQ daar je verder kan helpen.
http://www.slackware.com/faq/do_faq.php?faq=zipslack

Verwijderd

Kan met VMware. Maar da's een commercieel product.

Voordeel: je kunt het tijdens je Windowsdraaien (mocht je dat momenteel gebruiken).
Nadeel: gaat wat trager.

Prima te gebruiken wanneer je wat geld wilt uitgeven, je er een serial voor kunt vinden, je het gewoon 'ns wilt testen.

Maar eik raad ik dan liever ZipSlack aan, da's gratis en ook makkelijk :) tenzij je het echt naast Windows wilt draaien en puur wilt leren

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2002 07:52 . Reden: uitbreiding txt ]

Pagina: 1