Lengte toslink-kabel

Pagina: 1
Acties:

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar veel vind ik hier niet over. Het gaat dus om zo'n glasvezel-kabeltje wat voor audio moet dienen.
Ik heb zo'n ingang aan m'n prehistorische radio (m'n CD-speler is er zo op aangesloten). En ik heb ook zo een uitgang aan m'n DVD-speler.

Ik heb al getest met het kabeltje wat er bij was (om de dvd op de versterker aan te sluiten dus), en dat ging. Mijn vraag is nu, zijn er ook zo'n kabels van 5 meter ?
Ik heb al zitten rondzoeken op sites van electronicazaken, maar daar vind je hoogstens 1.5 meter. Of wordt de kwaliteit van het geluid minder op zo'n afstand (lijkt me niet, want het is optisch).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

volgens mij hebben ze o.a. bij de mediamarkt langere.. en ze hebben er koppelstukjes, 5 meter is volgens mij wel te doen met een beetje fatsoenlijke kabel.

IP Rocks

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Topicstarter
Mja, ik ben Belg, dus mediamarkt is niet echt een optie. Wat voor prijzen kan je dan verachten van zo'n lengte kabel ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:55

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
(jarig!)
je kan er ook 1 zelf bouwen hoor
met een nieuw stanleymes, het uiteinde van de kabel goed en recht afsnijden, dan heb je zo min mogelijk storing.
volgens mij kan je ze dan nog behoorlijk lang maken ook.

Tweakers Discord

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:38
Ik heb laatst een optische kabel van 5m gekocht bij www.elektronicaonline.nl voor 11,50 euro. Ik weet niet of ze ook naar België versturen, maar dan heb je iig een prijsindicatie.

Verwijderd

tweakduke schreef op 10 augustus 2002 @ 17:34:
je kan er ook 1 zelf bouwen hoor
met een nieuw stanleymes, het uiteinde van de kabel goed en recht afsnijden, dan heb je zo min mogelijk storing.
volgens mij kan je ze dan nog behoorlijk lang maken ook.
Idd, bij de koppelstukken verlies je het meeste signaal, dus de lengte van de kabel zal wel niet zo snel het probleem zijn.
Pagina: 1