Mijn config:
MSI K7T Turbo KT133A
AMD 1400
256 MB SD PC133
2x WD 80 GB
1x Seagate 30 GB
Pioneer DVD
Sony CDRW
draait onder OS Windows 2000 Prof.
Mijn probleem is dat de HDD"s teveel CPU kracht gebruiken. normaal gesproken was dit op te lossen door de VIA drivers te installen. Het heeft dus ook altijd gewerkt, tot ik met mijn HDD's ging schuiven.
Ik dacht ook nog dat het aan mijn IBM hdd lag, maar deze is inmiddels vervvangen en het probleem bljift.
Primary Master: WD 800 JB
Primary Slave: -
Secondary Master: Seagate Baracuda II 30 GB
Secondary Slave: WD 800 JB
Highpoint PCI IDE controller:
Primary Master: Pioneer DVD116
Secondary Master: Sony CRX140 CDRW
Wanneer alle apparaten op de Secondary kabel op standby staan, werkt het systeem redelijk goed, behalve dan dat laden vanaf de DVD speler traag gaat.
Vanaf de HDD kan ik prima een MP3 afspelen.
Vanaf de DVD speler niet, er komen dan hakjes en tikjes in. (dat ligt 100% niet aan de CD's, die zijn goed).
Wanneer ik dan een MP3 afspeel vanaf de Secondary Slave dan zit het ook vol met hakken en tikken maar lijkt het ook alsof de andere schijven nog weer trager worden.
Het ergste is kopieren van de een naar de andere, dit gaat eecht supertraag en de CPU load is 100%.
Ik heb de nieuwste VIA drivers erop staan, de nieuwste driver voor die Highpoint controller en DMA is voor alles enabled.
Wat kan ik nog meer nakijken? Dit is heel vervelend
MSI K7T Turbo KT133A
AMD 1400
256 MB SD PC133
2x WD 80 GB
1x Seagate 30 GB
Pioneer DVD
Sony CDRW
draait onder OS Windows 2000 Prof.
Mijn probleem is dat de HDD"s teveel CPU kracht gebruiken. normaal gesproken was dit op te lossen door de VIA drivers te installen. Het heeft dus ook altijd gewerkt, tot ik met mijn HDD's ging schuiven.
Ik dacht ook nog dat het aan mijn IBM hdd lag, maar deze is inmiddels vervvangen en het probleem bljift.
Primary Master: WD 800 JB
Primary Slave: -
Secondary Master: Seagate Baracuda II 30 GB
Secondary Slave: WD 800 JB
Highpoint PCI IDE controller:
Primary Master: Pioneer DVD116
Secondary Master: Sony CRX140 CDRW
Wanneer alle apparaten op de Secondary kabel op standby staan, werkt het systeem redelijk goed, behalve dan dat laden vanaf de DVD speler traag gaat.
Vanaf de HDD kan ik prima een MP3 afspelen.
Vanaf de DVD speler niet, er komen dan hakjes en tikjes in. (dat ligt 100% niet aan de CD's, die zijn goed).
Wanneer ik dan een MP3 afspeel vanaf de Secondary Slave dan zit het ook vol met hakken en tikken maar lijkt het ook alsof de andere schijven nog weer trager worden.
Het ergste is kopieren van de een naar de andere, dit gaat eecht supertraag en de CPU load is 100%.
Ik heb de nieuwste VIA drivers erop staan, de nieuwste driver voor die Highpoint controller en DMA is voor alles enabled.
Wat kan ik nog meer nakijken? Dit is heel vervelend
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.