is het verschil tussen 2MB en 8MB cache op een HD te merken in de performance? Ik heb wel gemerkt dat het een verschil in prijs oplevert
kep net een WD 80 gig meej 8mb cache gehaald, kep m nog nie echt kunne testen maar ik merk wel dat ie in vergelijking met me maxtor 40 gig toch echt sneller is, hijs ook veel stiller en produceert veel minder warmte. Ik ben dus wel zeer tevreden over de schijf.
ja, t is zeker snellen, ik merk t nogal bij t booten.
kheb een wd 80 bb, nja, kheb er 2, maar in elk geval--> ze zijn stil, koel en snel.
ehm, waar mer ik t nog meer, bij t laden van games. en dingen kopieren van schijf naar schijf.
windows lijkt zelfs snller (ligt prob aan mn verbeeldign, hoor
).
ohja, als ik met winamp al mn muziek erin gooi , gewoon mn directory laden, dat gaat veel sneller.
nja, ik ben er blij mee in elk geval en ik zou t doen voor t geld
tis sneller dan een maxtor udma133 ofzo, zeker (want die heb ik ook)
kheb een wd 80 bb, nja, kheb er 2, maar in elk geval--> ze zijn stil, koel en snel.
ehm, waar mer ik t nog meer, bij t laden van games. en dingen kopieren van schijf naar schijf.
windows lijkt zelfs snller (ligt prob aan mn verbeeldign, hoor
ohja, als ik met winamp al mn muziek erin gooi , gewoon mn directory laden, dat gaat veel sneller.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
op storagereview.com en hardwareinfo.info staat zelfs dat ie bijna de SCSI 10.000rpm evenaart
Ik ga me schijf zo ff partitioneren en vol gooien en dan kan ik echt zeggen of ie sneller is.
Ik ga me schijf zo ff partitioneren en vol gooien en dan kan ik echt zeggen of ie sneller is.
ehhh, een BB is juist niet 8MB, dat zijn de JB's.Okyah schreef op 10 augustus 2002 @ 17:17:
ja, t is zeker snellen, ik merk t nogal bij t booten.
windows lijkt zelfs snller (ligt prob aan mn verbeeldign, hoor).
zelf heb ik een WD1000BB en een WD1200JB en die laatste is beduidend sneller...
en dan bedoel ik niet eens benchmarks maar gewoon het unpacken van rar files, het checken van de rar files (sfv) het over het netwerk overhalen van bestanden (gaat ong 2MB/s sneller en JA dat merk je op 5GB) en het over het algemeen lezen van bestanden.
sisoft vindt de JB net ff minder snel dan een gewone U100 schijf (
iemand enig idee? het zijn dus een WD1000BB (=western digital 100GB 7200rpm 2MB cache) en een WD1200JB (=western digital 120GB 7200rpm 8MB cache).
tis niet zo'n groot probleem (zeker niet als je bedenkt dat ik gewoon alles draai van norton systemworks (vol) tot statbar terwijl ik bench) maar toch leuk als ik gewoon iets vergeten ben wat het sneller maakt. en dan bedoel ik meer in de zin van drivers dan tweaks.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
je hebt ook de BB SETermy schreef op 10 augustus 2002 @ 21:41:
[...]
ehhh, een BB is juist niet 8MB, dat zijn de JB's.
zelf heb ik een WD1000BB en een WD1200JB en die laatste is beduidend sneller...
en die is eigenlijk hetzelfde als de JB.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
ow ok
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
ik heb de 80.0 WD 800JB ik haal en sy soft sandra 2002 32000 punten met mijn hdThe_Duke schreef op 10 augustus 2002 @ 17:20:
op storagereview.com en hardwareinfo.info staat zelfs dat ie bijna de SCSI 10.000rpm evenaart![]()
over een tijdje nog maar een zelfde er bij halen en in raid zetten volgens mij gaat dat zeer goed werken
soms helpt het ook weleens om wat reviews op te zoeken...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()