Toon posts:

[Vcore] instellen van 1.80 geeft maar 1.71

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb een probleem met m'n Vcore.

Ik heb t volgende systeem:

- Abit KX7-333
- AMD XP2200+ (unlocked)
- Chieftec kast, chieftec 360W ( goeie 5V en 12V waardes, nl: 5,03 en 12,17)

Ik wil natuurlijk mijn AMD-tje wat overklokken, maar dat lukt niet, want ook al stel ik in de bios de Vcore op 1,80V in, hij komt niet hoger dan 1,71 volt. Hierdoor kom ik niet hoger dan +/- 1970Mhz ( 10.5x 188)

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de 1.0 revisie van de KX7-333.

Verwijderd

Topicstarter
Anyone? :)

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook. Doordat je Vcore hoger is dan normaal, gaat alles een beetje warmer zijn dan normaal. Wil je dit niet, dan moet je je Vcore verlagen tot je de juiste waarde MEET. :)

zelf heb ik een Abit KG7 raid en ik heb mijn waarde op1.65 ingesteld om 1.75 te meten. Alles is stabiel en verloopt goed :7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 19:30:
Ik heb dat probleem ook. Doordat je Vcore hoger is dan normaal, gaat alles een beetje warmer zijn dan normaal. Wil je dit niet, dan moet je je Vcore verlagen tot je de juiste waarde MEET. :)

zelf heb ik een Abit KG7 raid en ik heb mijn waarde op1.65 ingesteld om 1.75 te meten. Alles is stabiel en verloopt goed :7
Euh, leuk :) Maar dat vraag ik niet hehe :) De temperatuur is geen probleem. Ik krijg mijn Vcore niet hoger dan 1,73 volt max, terwijl hij in de bios is in te stellen tot 1,85 volt :/ En ik wil wel hoger. :)
( ik wil niet lullig overkomen hoor :P )

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Maybe gewoon een meet fout :?

Ik heb het ook, als ik mijn vcore op default zet (1,75v) dan geeft mijn mobo 1,80v aan :?

iStockphoto

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
misschien omdat die tbred meer ampere wil, zakt de spanning iets in. En ik vind het al geen slechte overclock nadat ik femme zijn avontuur had gelezen. Heb je een goede voeding? wat zijn die voltage's. Wat is de temeratuur van cpu/chipset?

Verwijderd

Topicstarter
roedie schreef op 10 augustus 2002 @ 19:59:
misschien omdat die tbred meer ampere wil, zakt de spanning iets in. En ik vind het al geen slechte overclock nadat ik femme zijn avontuur had gelezen. Heb je een goede voeding? wat zijn die voltage's. Wat is de temeratuur van cpu/chipset?
Voeding is een Chieftec 360 watt (waardes van 5,03 en 12,17 volt voor de +5 en +12 lijnen en 3,42 Vio, netjes stabiel allemaal)
Temperatuur cpu is (op 1970 Mhz) stressed 46 graden
Casetemp is 29 graden

(AMD XP2200+ AIRGA)

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
ik weet zelf dat zo'n beetje alle p4 bordjes. Misschien dat het er dus mee temaken heeft dat het 0.13 proces gewoon veel meer ampere nodig heeft. Alleen is 1.85->1.73 niet goed. voel eens aan de fetjes op het mobo, warm, of gloeiend? kijk eens of niet meer bordjes hier last van hebben.

Verwijderd

Ik denk dat de meeste Abit mamaplanken daar last van hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
roedie schreef op 10 augustus 2002 @ 20:25:
ik weet zelf dat zo'n beetje alle p4 bordjes. Misschien dat het er dus mee temaken heeft dat het 0.13 proces gewoon veel meer ampere nodig heeft. Alleen is 1.85->1.73 niet goed. voel eens aan de fetjes op het mobo, warm, of gloeiend? kijk eens of niet meer bordjes hier last van hebben.
Nope, worden lauw tot lauwwarm, zeker niet heet.
Pagina: 1