Toon posts:

Moederbord doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van nieuw geheugen krijg ik geen beeld meer uit mijn pc.
Vervolgens al het geheugen + IDE aansluitingen verwijderd nog steeds niks. Monitor geeft alleen no signal beeld wanneer deze loshangt.
Ten einde raad ook rest van kaarten etc losgehaald behalve videokaart.
Hoe weet ik of mijn mobo het nog doet?
b.t.w gaat hierbij om een redelijk nieuw P4 mobo.

p.s. ik heb search gebruikt maar deze werkt nog niet helemaal zoals ik verwacht had.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Geheugen al verwijderd en opnieuw ingeprikt ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

krijg je nog wat piepjes te horen? ff van af het begin op bouwen en testen, en anders een ook nog ff een andere voeding proberen, ook ff je spullen als dat kan op een ander mobo proberen.... suc6

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet gewoon alles eruit halen behalve cpu en koeler, videokaart en 1 reepje geheugen (in geval van RD-RAM 2 reepjes) en dan luisteren naar de piepjes :)

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

nee ben ik het niet mee eens:
Je kan het beste alles eruit halen en er weer opnieuw instoppen, anders blijf je altijd iets overhouden wat het kan zijn.
Het handigste is om het één voor één erin te zetten ;)
Wat het probleem ook nog zou kunnen zijn: je hebt per ongeluk een printbaan op het mobo door gekrast of een schroef oid erop gevallen.
Of geen afstandbusjes gebruikt tussen je mobo en de caseplaat...

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Topicstarter
Alles is eruit geweest behalve voeding, cpu+koeler. De video kaart en geheugen heb ik los gehad. De fan + lampje van het mobo brandt gewoon. De monitor heb ik even los getest op mijn laptop deze is ok. Zonder of met geheugen lijkt beide het zelfde resultaat te geven = zwart beeld geen bios en ook geen piepjes.
Kan ik nog ergens anders meten of zo, misschien idd ergens een onderbroken spoortje of zo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 18:14:
Alles is eruit geweest behalve voeding, cpu+koeler. De video kaart en geheugen heb ik los gehad. De fan + lampje van het mobo brandt gewoon. De monitor heb ik even los getest op mijn laptop deze is ok. Zonder of met geheugen lijkt beide het zelfde resultaat te geven = zwart beeld geen bios en ook geen piepjes.
Kan ik nog ergens anders meten of zo, misschien idd ergens een onderbroken spoortje of zo.
CMOS clear gedaan :?

Dat sowieso.

Anders heb ik iets dergelijks wel eens gehad (3x zelfs, ongeveer 1x/15maanden) met een oude QDI BX mobo- de CPU moest eruit, zonder CPU 1x opstarten en dan CPU er weer in en alles deed het weer. Erg raar, weet niet waarom en ben het nooit elders tegengekomen, maar wie weet hier ook...

Kun je die RAM in een andere PC testen? Of misschien vragen of de verkoper dat doet- als het door zijn RAM komt dat je mobo naar de zevende hemel is, kan hij een rekening verwachten.
Maar het kan ook gewoon ESD zijn, dus dat je per ongeluk een statische lading losgelaten hebt op de electronica. Dan ligt het aan jou en hoeft de verkoper niets te vergoeden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Als laatste alles maar losgesloopt, moederbord eruitgehaald en bekeken. Vervolgens oud geheugen erin gezet met 2 continuity rimms op aanbevolen sloten en buiten de kast stevig aangedrukt. Vervolgens mobo los in de kast gelegd agp kaart ingeprikt voeding + power cables atx etc aangesloten en spanning op de hele handel gezet. bios scherm start weer op.
vervolgens als laatste mobo er weer uitgepakt en nieuw geheugen ingeprikt, bios start opnieuw op.
Hopelijk is het alleen een slecht contact met 1 van de rimm banken geweest alhoewel ik deze er ondertussen wel 10x uitgehad heb en opnieuw heb ingeprikt. Hopelijk blijft het werken, nu de rest van het systeem maar weer opnieuw opbouwen. Bedankt voor jullie advies.

btw dion_b wat bedoel je met CMOS clear???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:02:
Als laatste alles maar losgesloopt, moederbord eruitgehaald en bekeken. Vervolgens oud geheugen erin gezet met 2 continuity rimms op aanbevolen sloten en buiten de kast stevig aangedrukt. Vervolgens mobo los in de kast gelegd agp kaart ingeprikt voeding + power cables atx etc aangesloten en spanning op de hele handel gezet. bios scherm start weer op.
vervolgens als laatste mobo er weer uitgepakt en nieuw geheugen ingeprikt, bios start opnieuw op.
Hopelijk is het alleen een slecht contact met 1 van de rimm banken geweest alhoewel ik deze er ondertussen wel 10x uitgehad heb en opnieuw heb ingeprikt. Hopelijk blijft het werken, nu de rest van het systeem maar weer opnieuw opbouwen. Bedankt voor jullie advies.

btw dion_b wat bedoel je met CMOS clear???
CMOS clearen: het gedeelte van de BIOS waar instellingen bewaard worden (de CMOS dus) wissen door de reservestroom van de mobobatterij eraf te halen. Tegenwoordig doe je dat door als de PC uit staat kort een jumpertje te verzetten, dan terug te zetten. 9 van de 10 keer zit die jumper tussen de batterij en de BIOSchip, vaak heet het CMOS_CLR.
Die instellingen kunnen eea in de soep laten lopen (als de FSB bijv idioot hoog zit gaat de PC niet booten, om maar eens een voorbeeld te noemen). Ff de CMOS leeggooien is zo'n beetje de eerste stap als je gaat troubleshooten, het scheelt je vaak uren gekloot met kaarten en modules.

Maar in dit geval klinkt het gewoon alsof het geheugen er niet goed in zat, dus had het niet geholpen. Hopelijk blijft alles nu goed draaien :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1