Maxtor of seagate HD stiller?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
ik zit te twijfelen tussen 4 opties;

het belangrijkste is of een seagate barracuda IV of een Maxtor met liquid bearing nou het minste geluid maakt (idle en actief). nou weet ik nog niet of ik er nou 2 van 40 gig ga kopen (eentje voor back-up, swappen en losse bestanden) of gewoon eentje van 80 gig. 2 maken natuurlijk altijd meer lawaai dan 1.

dus kan iemand me vertellen welke nou het stilst is want als ik zoek in reviews e.d. wordt me net niet duidelijke welke nu het stilst is (verdere prestaties zijn van ondergeschikt belang). voor de duidelijkheid; ik heb me rot gezocht voor ik postte)

This too shall pass

Verwijderd

Seagate Barracuda is absoluut stiller. :p

Koop er eentje van 80g
Maar al wil je een HD met echt perfomance zou ik een maxtor kopen.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45
De seagate hoor je echt niet. Ik ben op het moment aan het defragmenteren. Net een Maxtor gehad, die ratelde lekker door. Ball Bearing trouwens.
Nu is mijn seagate Bar. IV bezig en die hoor je gewoon niet.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 11:45
de maxtor D740X bestaat ook met liquid bearing, wel soms moeilijk te krijgen
of die dan stiller is, denk het niet
kijk anders eens in tests van www.storagereview.com

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:09
catfish schreef op 10 augustus 2002 @ 18:02:
de maxtor D740X bestaat ook met liquid bearing, wel soms moeilijk te krijgen
of die dan stiller is, denk het niet
kijk anders eens in tests van www.storagereview.com
De liquid bearing is HEEL stil. Hoor em niet/nauwelijks.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
heb een seagate besteld, had toch al het idee dat die stiller is (internet e.d.).

tnx peeps

This too shall pass

Verwijderd

Die Seagate is de allerstilste 7200 rpm schijf momenteel. 24 decibel. Ik heb 'm ook.

Verwijderd

sharky schreef op 10 augustus 2002 @ 16:56:
ik zit te twijfelen tussen 4 opties;

het belangrijkste is of een seagate barracuda IV of een Maxtor met liquid bearing nou het minste geluid maakt (idle en actief). nou weet ik nog niet of ik er nou 2 van 40 gig ga kopen (eentje voor back-up, swappen en losse bestanden) of gewoon eentje van 80 gig. 2 maken natuurlijk altijd meer lawaai dan 1.

dus kan iemand me vertellen welke nou het stilst is want als ik zoek in reviews e.d. wordt me net niet duidelijke welke nu het stilst is (verdere prestaties zijn van ondergeschikt belang). voor de duidelijkheid; ik heb me rot gezocht voor ik postte)
ik heb een 80.0 gig WD 800JB een topper gewoon super snel sysoftsandra 2002 32000 punten haalt ie en ook nog een super stil ik vind hem stiller dan de voor ganger baracuda 4

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:01

kimjansen

Nu ff niks...

de Cuda 4 is idd de stilste harddisk, ik heb hem zelf ook (80GB)en dat mag iedereen weten. het is echt onvoorstelbaar hoe stil... een maxtor is erbij vergeleken een koffiemolen, geloof mij en andere (nu) Seagate fan's

Speed kills, but beauty lives forever...

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik heb hier 2 maxtor 40GB D740x-6L in raid en 1 seagate Barracude IV 40GB single en die hoor je echt niet.. de Maxtors hoor je zo af en toe bij zware belasting "rammelen" meer niet.

www.storagereview.com kijk daar maar eens naar de tests

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

heb een barracuda ata4 , maar ik hoor ehm dus echt NOOIT als je het mij vraagt komt er gewoon geen geluid uit .. :D

Verwijderd

ik heb de Maxtor D740x-6L heb ik nu de liquid bearing versie?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mr.WWW, je hebt jouw antwoord hier al gekregen.. Het is niet de bedoeling dat je eenzelfde vraag gaat crossposten :)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13
Ik heb de baracuda 5 8 mb cacha :* :* :+

Die maakt iets meer gelijk dan de cuda 4 en word ook iets warmer :/
2×80 gb @7200 rpm 8 mb cache
8)
Jou keus is goed geweest, seagate heerst :)
Worden niet warm, maken geen geluid, enz... Goede schijven, maar helaas niet de allersnelste :P

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

die maxtor kan niet TIPPEN aan zo'n barracuda IV.... Barracuda IV is STIL, heb ook de indruk dattie sneller is; Zo'n (quantum) maxtor is echt een koffiemolen vergeleken met zo'n seagate...

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:33
BalusC schreef op 11 september 2002 @ 06:52:
Mr.WWW, je hebt jouw antwoord hier al gekregen.. Het is niet de bedoeling dat je eenzelfde vraag gaat crossposten :)
Alleen als er nog een keer een L in voorkomt ipv een J (ergens achetraan in het typenummer)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
maar hebben jullie het nou over idle noise? dus het piepen, of het "seeken"?

specs

Verwijderd

Ik heb beiden gehad.
De Seagate is stiller dan de Maxtor Liquid Bearing.
De Maxtor heeft echter een mooie gulden middenweg tussen prestatie en stilte. Word volgens mij wel warmer.

Verwijderd

DjGeRo schreef op 11 september 2002 @ 07:02:

Die maakt iets meer gelijk dan de cuda 4 en word ook iets warmer :/
2×80 gb @7200 rpm 8 mb cache
8)
Jou keus is goed geweest, seagate heerst :)
Worden niet warm, maken geen geluid, enz... Goede schijven, maar helaas niet de allersnelste :P
Damn, jij bent de eerste waarvan ik hoor dat ie de Barracuda V heeft :)
Is die schijf echt ZO stil? If so, dan plaats ik er 2 in raid :9~

• Smarron
  • Laatst online: 30-03 22:04

Smarron

The bend

Koop zowieso die liquid bearing niet van Maxtor ... Die van mij is na 2 maanden overleden. Ook zijn de ervaringen niet zo best van een aantal andere tweakers. Als je het over stil hebt is dat ding het toch wel. Ik hoorde de schijf totaal niet.

Maar ik kan je beter die Seagate aanraden, niet omdat ik er ervaring mee heb, maar omdat iedereen er zo lovend over is ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Draai nu zelf:
Maxtor 2R015H1 (15gb 5400rpm)
Maxtor 6L080J4 (80gb 7200rpm) deze hebben NIET de liquid baring (of ik kan niet lezen :+ )
Maxtor 6L080J4 (80gb 7200rpm)
Seagate ST330630A (30gb 7200rpm)

De seagate is veruit de lawaaierigste maar dat komt omdat het een baracuda series2 is en heb nogal wat geheibel met de schijf gehad, maar draait nu prima.

Ik zelf hoor het verschil tussen een maxtor en seagate baracuda4 niet. Heb maxtor gekozen om dat ik er goede ervaringen mee had t.o.v. seagate.

(perfecte garantie service bij maxtor*heb ik zelf nog nooit nodig gehad*)

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

DjGeRo schreef op 11 september 2002 @ 07:02:
Euh... voor zover ik weet hebben alleen de S-ATA versies 8mb cache... en die kan je toch nog nie hebben? Anders wil ik ook wel een adresje :)

Verwijderd

Er is ook een native IDE Barracuda V

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die Seagate is idd zéér stil. Laatst was hier ook iemand die er helemaal gek van werd :? :D
seagate acoustic management

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
John_Glenn schreef op 12 september 2002 @ 01:55:
[...]

Euh... voor zover ik weet hebben alleen de S-ATA versies 8mb cache... en die kan je toch nog nie hebben? Anders wil ik ook wel een adresje :)
Idd, klopt de "gewone " versie heeft 2 mb.
Maar volgens mij zijn ze nog niet eens leverbaar.
De pricewatch geeft 1 leverancier aan die geen voorrad ervan heeft.

Verwijderd

Seagate Baracuda Absoluut

Verwijderd

Je kan toch ook wel zelf zorgen voor wat meer stilte in de kast. Kleine modificaties in de kast kunnen voor een enorme geluidsdemping zorgen... Dan kun je lekker de goedkoopste en de kwalitatief beste nemen. Geluid, daar kun je gelukkig zelf nog iets aan doen...

:)

Verwijderd

ik heb een liquid en een ball bearing...

liquid hoor ik bijna niet ( moet al me fans eerst uitzetten wil ik me hds horen :) )

ze staan in RAID 0, dus dat haalt wel wat load geluid weg
Pagina: 1