Toon posts:

ecs k7s5a power on na power failure?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan deze optie nerges terugvinden. ik ga deze plank tijdelijk gebruiken voor een colo-server. maar als ik de power van de switch afhaal en er weer op, om de computer te resetten dan gaat de computer niet automatisch aan. hoe kan ik ervoor zorgen dat ik als ik de stroom van de pc afhaal en er weer op zet de computer aanspringt? dr zit een RTC poweron functie op, als ik die op elke dag om 0:00 zet dan gaat tie wel aan op dat tijdstip, maar ik zou het het liefste meteen hebben. kan dat. als ik die rtc-power instel en de pc staat nog aan, dan reset tie em niet hoop ik..

Nog een kleine vraag: kan iemand de goede pin-layout geven van waar de powerknop connectoren ed opgaan. die in de handleiding klopt voor geen fuck nl.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De hanleiding zou wel moeten kloppen, hier kun je iig de nieuwste handleiding downloaden :)

http://www.ecs.com.tw/download/manual_k7s.htm

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Wat betreft die poweron: als ik mn stekker eruittrek en er weer inzet, slaat ie niet weer aan, ook niet als ie al uit stond.
Als ik mn computer uit heb staan en de schakelaar in de meterkast omdraai, slaat ie na terugdraaien van de schakelaar weer aan.

Wat betreft die LEDs en switches: er is ook altijd nog iets als een opdruk op je moederbord. Let op dat er 1 keyin pin niet gebruikt wordt, en dat je powerled geknipt/verplaatst moet worden van de std 3 pin connector naar een 2 pins connector.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kan je volgens mij instellen in het bios onder power managment setup.
Zorg wel dat je t nieuwe bios hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de plank met lan. dr zou naast de opdruk K7S5A het revisie nr moeten staan maar dat staat er dus niet. welk bios zou ik moeten hebben? geen OC bios aub, stabiliteit is het allerbelangrijkste nl.!

op het mobo staat btw vrijwel nix aangegeven voor de pinnen...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
gewoon het nieuwste bios downloaden van www.ecs.com.tw :)

Verwijderd

(neo @ sahga)
Ik weet dus niet welke rivisie van de plank ik heb omdat het er niet op staat gedrukt.
Het is een versie met onboard lan

Verwijderd

Topicstarter
kleine schop.

iemand die weet welke bios ik moet hebben??

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

ik heb het zelfde bord ook met lan en zonder opdruk. ik heb gewoon de versie a (geloof ik dat ie heet) gepakt.
ik heb een probleem met video en sound drivers, windows crashed zodra ik ze installeer. :(
heb jij daar problemen mee gehad of werkte dat gewoon goed?

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
video ach dr zit een PCI kaart in, dus daar zal ik weinig last van hebben en sound is helemaal overbodig voor een server :)

maar kwamen die problemen NA je biosflash?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

voor en na heeft dus niet geholpen, heb alles al vervangen aangepast en getest, niks werkt dus ik hoop eigenlijk dat ik een speciale driver vergeten ben ofzo, want zonder die sound/video drivers werkt wel alles vrij stabiel.

edit:

ik bekijk net je profiel, zie ik dat ik al tig mailtjes naar je gestuurd heb over die game-server :P ik had ineens zo'n vermoeden dat je de zelfde persoon was na je laatste mailtje dat ik jouw profiel maar eens ging bekijken.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

toevallig heb ik vanmiddag ook dit mobo gekocht(had beter eerst dit kunnen lezen ) maar het lukt mij niet om die kabeltjes voor de led's +reset+power aan te sluiten. Van de pin lay out in het boekje klopt volgens mij niet alles.

0000
00000

dit zijn de pinnetjes die het zouden moeten zijn

2468
13579

Weet iemand misschien hoe ik die kabeltjes erop moet aansluiten?
Of heeft iemand dit mobo en kan hij toevallig even kijken hoe het zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 18:34:

--knip--

dit zijn de pinnetjes die het zouden moeten zijn

2468
13579

Weet iemand misschien hoe ik die kabeltjes erop moet aansluiten?
Of heeft iemand dit mobo en kan hij toevallig even kijken hoe het zit?
Ik heb revisie 4 van het mobo en versie 1.0 van de handleiding, en zo heb ik de pinnetjes aangesloten op mijn kast.

power led op 2-4 (+-)
power knop op 6-8 (+- maakt niets uit)
hdd led op 1-3 (+-)
reset knop 5-7 (+-)

zo zou het wel moeten werken, probeer het eens, het kan zijn dat je een drie pins connectortje hebt voor de power led, dan moet je of het connectortje door knippen of even draadje eruit halen met een speld ofzo verplaatsen zodat je een tweepins aansluiting overhoudt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 19:07:
[...]

Ik heb revisie 4 van het mobo en versie 1.0 van de handleiding, en zo heb ik de pinnetjes aangesloten op mijn kast.

power led op 2-4 (+-)
power knop op 6-8 (+- maakt niets uit)
hdd led op 1-3 (+-)
reset knop 5-7 (+-)

zo zou het wel moeten werken, probeer het eens, het kan zijn dat je een drie pins connectortje hebt voor de power led, dan moet je of het connectortje door knippen of even draadje eruit halen met een speld ofzo verplaatsen zodat je een tweepins aansluiting overhoudt
bedankt voor je reactie ik ga het gelijk proberen maar ik heb inderdaad een "driepoot" voor me powerled, en die ga ik niet verknippen voordat de pc werkt (ivm garantie etc.) maar als alles werkt ga ik dat zeker doen.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

hou ons op de hoogte hè

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Die connectortabel in de handleiding klopt idd geen F*CK van. kloteding

maar ehh wat betreft de bios, wie o wie :)
Pagina: 1