Toon posts:

DVD rippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Lord of the Rings te converteren naar DivX.
ik probeer het met het programma easy divx.
na 3 uur encoden van het video gedeelte wilt die het audio gedeelte doen maar
dat wil die niet. krijg ik een error.

weten jullie welk programma makkelijk en SNEL!! werkt??

Verwijderd

jullie zouden toch eens een link naar www.doom9.net standaard in de faq moeten zetten, want ze blijven naar de bekende weg vragen :(

Verwijderd

kunnen de n00bs op dit gebied ook niets aan doen... zo zaten wij ook in het begin.. althans ik wel :D

Verwijderd

wat voot computer hebjuh?

Verwijderd

ok dan : tip : gebruik g-knot een guide vind je op bovenstaande webpagina

Verwijderd

Topicstarter
een amd 1700+ 256 md geheugen asus moederbord (type weet ik niet ong maar iets van v266-e ofzo). asus gforce 4 ti200 asus dvd speler 16x meer specs nodig??

Verwijderd

Ik gebruik voor het omzetten naar divx altijd flaskmpg omdat ik het resultaat goed vind en omdat hij tegelijk video en geluid omzet waardoor ik nog nooit asynchron geluid bij beeld heb gehad. http://go.to/flaskmpeg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:25:
Ik gebruik voor het omzetten naar divx altijd flaskmpg omdat ik het resultaat goed vind en omdat hij tegelijk video en geluid omzet waardoor ik nog nooit asynchroon geluid bij beeld heb gehad. http://go.to/flaskmpeg

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 21:56

Silentpuma

To much mind...

Je zou eens op deze site moeten kijken. De maker geeft uitleg over het rippen van DVD`s en het converteren. Daarvoor gebruik ik, zoals de maker heeft uitgelegd, FlashK. Werkt erg goed, je moet alleen weten hoe je de settings moet instellen, want er zijn echt 1001 opties voor, kan handig zijn. Helaas kom je er alleen door 'trail-and-error' achter hoe je alles moet instellen om hem op een CD te kunnen branden...
Kwaliteit is wel erg goed!

EDIT: Damn, ik zie nu pas dat ze de site tijdelijk hebben gesloten!!! :( Zeker aant vernieuwen, of gestopt... :'(
Maar FlashK kan je, zoals hierboven, gewoon downloaden. Veel suc7!

Use the Search Luke...

Verwijderd

een amd 1700+ 256 md geheugen asus moederbord (type weet ik niet ong maar iets van v266-e ofzo). asus gforce 4 ti200 asus dvd speler 16x meer specs nodig??
nee hoor dat is niet nodig, ik d8 mischien had je nog geen dvd speler :+

Verwijderd

Ik gebruik voor het omzetten naar divx altijd flaskmpg omdat ik het resultaat goed vind en omdat hij tegelijk video en geluid omzet waardoor ik nog nooit asynchron geluid bij beeld heb gehad. http://go.to/flaskmpeg
de kwaliteit van flaskmpeg is echt slecht vergeleken bij g-knot die heel eenvoudig dual-pass ondersteund. is wel wat moeilijker maar het resultaat is er ook. Verder kan g-knot redelijk van te voren voorspellen hoe de kwaliteit wordt in verhouding met de bitrate en resolutie.

Verwijderd

dvdx het proggie voor newbies (en voor luie tweakers :Y) )

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
inderdaad DVDX, dan deze kan alles in één keer, rippen, converteren, en subtitles toevoegen. En dit paket bevat de belangrijkste opties.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:16:
Ik probeer Lord of the Rings te converteren naar DivX.
ik probeer het met het programma easy divx.
na 3 uur encoden van het video gedeelte wilt die het audio gedeelte doen maar
dat wil die niet. krijg ik een error.

weten jullie welk programma makkelijk en SNEL!! werkt??
Nou, ik had eens een keer Easy Divx uitgeprobeerd en gelijk weggedonderd, wat een LAME software is dat zeg, het duurd twee tot drie keer zo langer en het is niets anders dan een verzameling van Freeware progamma`s. Kijk maar eens in de folder, virtualDub zal je ook vinden.

Als de DVD niet gecodeerd is kun je gelijk vanaf de DVD zonder eerst de hele film op schijf te zetten al gelijk encoden naar Divx met FlasKMPEG 0.6 (ondertiteling kan ook in versie 0.6 :-) van http://go.to/flaskmpeg

Als de DVD wel gecodeerd is neem dan Smartripper 2.41 (ga voor de zekerheid naar files en kies gelijk ook de subtitles als die nog niet aangevinkt was), in 10 minuten staat de hele DVD op je schijf. Dan weer FlasKMPEG 0.6 starten en naar Divx encoden.

Trouwens, de ondertiteling in Divx films is perfect kwaliteit bij mij.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Gordianknot (hierboven al genoemd) werkt heel goed :) ook al is t een beta, is t ideaal :)
rippen kan je uiot 2 progs kiezen, een simpel en snel, een moeilijker en snel, maar uitgebreider en dan zit er ook nandub en virtualdub bij en je kan in divx4 en 3 encoderen :)
en t is gratis en t is snel en t is stabiel en t is makkelijk :)
wat wil je nog meer (ohja, t is klein :) )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Gordian Knot

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1