Netwerk van O2

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 00:10

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Aangezien mijn huidige abonnement op z'n eind loopt (vodafone) ben ik naar iets nieuws opzoek.

O2 komt hierbij als goedkoopste uit de bus , zeker i.c.m. een nieuw toestel wat ik ook nodig heb.

Wat zijn jullie ervaringen met het netwerk van O2?

Voor de duidelijkheid; ik woon precies tussen Tilburg en Eindhoven in

[ Voor 0% gewijzigd door Rejgun op 10-08-2002 16:13 . Reden: extra info ]

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

goed ik heb het meer als een jaar en nooit probs met de ontvangst of afgebroken gespreken.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
[rml][ o2] overstappen van Dutchtone naar o2[/rml]

Dat is een soortgelijk topic, daar wordt wel ingezegd dat het bereik gewoon over het algemeen minder is.

Bovenaan staan nog altijd Kpn + Vodafone en dat komt door hun 900 netwerk

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In Elst(Gld) is het bereik slechter geworden, vraag me niet hoe het kan maar het kan, en het zuigt nu zwaar hard hier. Het was al niet veel maar nu dus meestal geen bereik.
Maar buiten Elst zijn mijn ervaringen tot u toe goed geweest. Ben trouwens overgestapt op Ben, die was het goedkoopst en bereik in Elst veel beter dan O2.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb nu al 2 jaar O2, en ik ben er goed over te spreken. Ik zit voornamelijk in oosten ( hengelo,almelo en enschede) en heb overal ontvangst.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb overal nog berijk met O2 gehad.. maar ik kom ook niet op zoveel vreemde plekken ofzo ;)

🌞🍃

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb nu een jaar O2 en over het berijk ben ik wel te spreken. Dat is meestal redelijk goed. Alleen de service vindt ik heel erg slecht. Ik heb al verschillende keren met de helpdesk aan de lijn gehangen omdat ze problemen hadden om mijn nummer over te zetten van mijn oude abbonoment. Als je dan aan de telefoon hangt wordt je eerst 10 keer doorverbonden en dan krijg je iemand aan de lijn die zegt dat er een storing is ofzo en bla bla bla. En dan wacht je dus een dag en dan bel je nog een keer en dan blijkt er toch wat fout te zijn en dat gaan ze dan verhelpen als je weer eens 10 keer bent doorverbonden voordat je iemand aan de lijn hebt die dat kan doen en dan blijkt het een dag later nog niet te werken en dan bel je nog een keer en toen heb ik net zolang aan de lijn gehangen totdat het ook echt werkte. Echt om ziek van te worden. En zoiets heb ik al een paar keer gehad. Niet allemaal zo erg als dit verhaal maar over de helpdesk en de service ben ik dus totaal niet te spreken. Het berijk vindt ik wel gewoon goed genoeg.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Het ligt eraan waar je van plan bent om je telefoon te gebruiken.
Als je veel door het land reist zou ik het niet doen als ik jou was. Mijn moeder gaat vaak weekendjes weg en neemt dan twee telefoons mee, d'r oude met de knp en die van de postbank ->o2 . De reden waarom ze d'r oude toestel meeneemt is omdat ze geregeld op plekken komt waar o2 geen bereik heeft.

Als je van plan bent hem te gebruiken in de regio waar je woont kan je evt. het bereik checken zonder een kaartje. Dit werkt oa. (weet ik uit ervaring) bij ericcson toestellen. Bij netwerken in het menu het netwerk opvragen en dan voor o2 (telfort) kiezen, dan krijg je een aantal seconden het bereik te zien van o2 (en dat je alleen 112 kan bellen, maar dat doet er niet toe.) Doe dit op een aantal plekken waar je vaak belt en je weet iig of je bereik hebt. Hoe het klinkt zou aan iemand moeten vragen die vlak bij jou woont en o2 heeft.

Verwijderd

Voor de GPRS dienst van O2 hoef je het niet te doen, ongeveer even snel als gewoon inbellen met je laptop en na een paar MB's worden de bitjes al erg duur.

Verwijderd

Zie Airwolf's post.
Ik snap je probleem wel, je kunt nergens eenduidige informatie krijgen. Ik heb momenteel O2 en ben ab-so-luut niet te spreken over het netwerk (maar dat is zoals je ziet dus geheel persoonlijk) en wil nu een keuze maken tussen Vodafone en KPN maar ik kom er ook achter dat alle onderzoeken en persoonlijke meningen uit elkaar lopen.
Iedereen ziet wel het verschil tussen de nieuwe 3 en KPN/Voda, maar een door iedereen geaccepteerd onderzoek is er niet.

Zoals gezegd, er zijn zoveel topics over dat ik deze maar dicht gooi.
Misschien eens een keer een topic openen over algemeen netwerkonderzoeken, maar ik denk dat er vooralsnog geen duidelijkheid over komt.
Overigens hebben de providers, een ministerie en nog een partij (dacht ik) met zijn allen afgesproken om onafhankelijke onderzoeken te laten doen, die periodiek gepubliceerd worden, maar dat begint pas begin 2003.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.