Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
die onboard netwerkkaart, sis900, werkt iig wel. Heb net freebsd er weer af geknikkerd.xychix schreef op 10 augustus 2002 @ 16:03:
Hmm wazige topic titel
Ik wil ook mijn desktop machine overzetten naar FreeBSd.
Nu heb ik een isdn lijn en ik ga dus niet "voor de grap" 600 Meg downloaden.
Ik heb de 4.4 Cd's geprobeerd maar de netwerkkaart word niet herkend (Onboard ding)
en ook mijn Ati Radeon 7200 64 Mb kreeg ik niet aan de praat.
Heeft iemand enig idee of deze 2 wel ondersteund worden in 4.6 !?
als men mij dat kan garanderen ga ik cd's kopen....
voor die netwerk kaart moet je hier ff kijken (van vorige releases staan er ook nog ergens, gewoon 4.6R in 4.4R veranderen)
en voor die radeon heb je waarschijnlijk X 4.2.0 nodig (welke bij 4.6 zit) maar dat moet je ff checken op de site van xfree86.
/me vraagt zich trouwens af waarom men hier gaat vragen welke hardware FreeBSD ondersteunt als er een hele mooie html pagina op de FreeBSD site te vinden is
en voor die radeon heb je waarschijnlijk X 4.2.0 nodig (welke bij 4.6 zit) maar dat moet je ff checken op de site van xfree86.
/me vraagt zich trouwens af waarom men hier gaat vragen welke hardware FreeBSD ondersteunt als er een hele mooie html pagina op de FreeBSD site te vinden is
edit:
[code]
knip uit release notes van 4.4
Silicon Integrated Systems SiS 900 and SiS 7016 PCI Fast Ethernet NICs ( sis(4) driver)
[/code]
heb je wel de goed driver geinstalleerd?
[code]
knip uit release notes van 4.4
Silicon Integrated Systems SiS 900 and SiS 7016 PCI Fast Ethernet NICs ( sis(4) driver)
[/code]
heb je wel de goed driver geinstalleerd?
[ Voor 0% gewijzigd door MadCow* op 10-08-2002 18:02 . Reden: extra info ]
Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.
tijdens de install procedure werd mijn hardware anders niet herkend. En hoe kan ik nou nieuwe drivers ophalen als mijn netwerkkaart niet herkend word (want alle aanwezige drivers zitten toch al in de Kernel die geladen word ??)
Of moet ik tijdens het bij het booten van cd zelf een kernel gaan samenstellen (in dat Kernconfig menu )
Of moet ik tijdens het bij het booten van cd zelf een kernel gaan samenstellen (in dat Kernconfig menu )
Hoe krijg ik die
dan in mijn systeem bij het booten ? ik kan hem in de kernel configuratie niet vinden !!
ook Ne2000 compatible pikt hem niet mee (in windows doet ie he perfect !)
Waarom word ik totaal genegeerd ? zo dom is mijn vraag toch niet ?
al mijn installs waren tot nu toe op oude bakkies met 3com/intel NIC's ....
dan in mijn systeem bij het booten ? ik kan hem in de kernel configuratie niet vinden !!
ook Ne2000 compatible pikt hem niet mee (in windows doet ie he perfect !)
Waarom word ik totaal genegeerd ? zo dom is mijn vraag toch niet ?
al mijn installs waren tot nu toe op oude bakkies met 3com/intel NIC's ....