Toon posts:

Maxtor 8mb 160Gb 5k4 doet vaag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. De fout: De schijf doet het perfect, totdat je zo rond de 80-100Gb in gebruikt hebt, dan valt de FAT uit elkaar. NTFS of FAT32 maakt niet uit, dit blijf je houden. W2K ziet dat de FAT stuk is en kan de zaak repareren maar je verliest +-80% van je files. Da's heel erg niet fijn...

2. Het vage: W2KSP2's disk manager tool vindt dat het maar een 120Gb schijf is en wil 'm wel als zodanig formateren. Partition Magic ziet daarna wel degelijk dat er nog 40 Gb ongebruikt is, en kan de verloren 40Gb voor mij formateren. Jammergenoeg kan W2K daarna van de hele Maxtor geen kaas meer maken, en stelt voor opnieuw op 120GB te formatteren. Doh...

3. Het vage 2: Partition magic kan de schijf op 1 partitie van 160Gb formateren, maar hangt zich vast op de bad sector check, op 27%. 2 partities van 80Gb kan -ie ook, maar dan hangt -ie in check van de 2e partitie. Idem bij 3 partities.
Als je reset en je laat W2K's disk tooltje kijken kan -ie de 1x 160Gb goed herkennen en checken op bad sectors: geen bad sectors gevonden. De schijf werkt perfect totdat '1. De fout' optreedt. Dit gebeurt alleen bij 1 160Gb partitie. Bij 2 partities of meer gooit W2k meteen de handdoek in de ring.

4. Het vage 3: Ik heb de schijf dus in 1 partitie van 160Gb geformateerd via Partition Magic, ik heb PM's vasthangende bad sector scan afgebroken, en ben doorgeboot in W2k. De schijf werkt, tot 'De fout' er is. Maar wtf: W2k's disk tooltje kan de schijf echter niet meer herfomatteren van NTFS naar FAT32 of andersom! Er is iets heel erg mis...

5. Het vage 4: MaxBlast II van Maxtor's site zegt dat ik NTFS hd's heb met ongepartitioneerde schijfruimte. Het weigert daarom te starten. Ik heb geen ongepartitioneerde schijfruimte op mijn schijven. Schijfruimte is kostbaar.

6. Het systeempje: ABit KR7A zonder IDE raid met Adaptec 29160N SCSI, met daaraan #9Gb 7k5 Quantum Atlas IV U2W, #18GB IBM DDYS-T-18350N 10k U2W, #18Gb Quantum Atlas 10k U2W, #36GB IBM DMVS36N 10k U2W, #30GB Maxtor 33073H3 5k4 IDE, en dus die rotte 160GB Maxtor 4G160J8 5k4 IDE.
GF4MXje en slaved aan de Maxtors een Lite-On 120b cdwriter en een Pioneer 4x24 DVD.

7. Wat moet ik met dit verhaal?: Wel, heb je gezeik gehad met deze 160Gb Maxtor schijf, en zo ja, hoe heb je het opgelost?
Verder, ik heb gehoord dat W2K en een mix van SCSI en IDE devices veel shit oplevert. Klopt dat?..
Verder, anything. Ik ben in staat die k#tschijf uit het raam te mikken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je wel een ATA133 controller? Anders zit je met 160GB boven de limiet van ATA100, en dan kun je dit soort vage dingen krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
lijkt erop dat je een (hoop) bad-clusters ergens in het midden hebt zitten...
Gewoon lekker de schijf ruilen :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Even gecheckt: de barriere voor ATA100 ligt bij 137GB.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb ook eenzelfde probleem, ik heb ook een 160 Gb Maxtor aan een ATA100 controller. ik merkte op campzone dat er opeens mappen kapot gingen, ik dacht eerst dat het aan de warmte zou liggen dus heb ik een koeler gekocht. ( de partitie moest ik weggooien om weer aan de slag te kunnen met de HD :( ) na een paar dagen had ik hetzelfde probleem weer. dat was dus nadat ik flink geleeched had en m'n hd dus aardig vol zat. het zou dus misschien aan de ATA100 barriere kunnen liggen :S

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Exirion schreef op 10 augustus 2002 @ 16:07:
Even gecheckt: de barriere voor ATA100 ligt bij 137GB.
Dan heeft ie dus met ATA100 een probleempje neem ik aan? :)

Ff een ATA133 controller zien te halen denk ik dan maar

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

De ATA100 controller van de KR7A kan prima overweg met harde schijven groter dan 137GB zolang je maar BIOS versie 6N (of hoger) gebruikt. Zie de FAQ van Abit.

Verwijderd

Hmmm klinkt als een maxtor probje ,zo heb ik drie nieuwe 80gb schijven kunnen terug brengen waarvan 1 wel goed was maar nooit van te booten was .Ben overgestapt op een ander merk en voila geen probzz meer

Verwijderd

Topicstarter
Mooch, ik ga meteen mijn BIOS flashen! Daar had ik dus nog niet aan gedacht...
Pagina: 1