Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zoek wat informatie over PDA's en heb helaas nog niet alles kunnen vinden op dit forum.
- Als ik een film van zeg 600MB wil bekijken op mijn PDA, heb ik dan ook 600MB ruimte nodig aan geheugen op een expansion card? Mij lijkt van wel.
- Welke PDA adviseren jullie? Ik zoek een PDA die op PocketPC2002 loopt. Ik dacht zelf aan een Toshiba E310. Iemand er ervaringen mee?

Ik had bijna aan Sony Clie N675 uit de VS gekocht aangezien ik daar was ($399) maar die loopt op Palm software en het schijnt dat Palm binnenkort met een nieuwe versie van haar OS uitkomt....

Thx all!!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:26:

- Als ik een film van zeg 600MB wil bekijken op mijn PDA, heb ik dan ook 600MB ruimte nodig aan geheugen op een expansion card? Mij lijkt van wel.
Hmm, dit lijkt me een typische geval van een retorische vraag, je geeft zelf het antwoord al.
Ik betwijfel trouwens of zo'n PDA'tje zomaar elke film kan draaien (DivX heeft bijv. veel processorkracht nodig).

O ja, van begroetingen enzo wordt men hier over het algemeen niet zo blij van, hoeft dus in het vervolg niet meer :)

[ Voor 0% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-08-2002 15:42 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:26:
ik zoek wat informatie over PDA's en heb helaas nog niet alles kunnen vinden op dit forum.
Voor overzicht van PDA's kan je ook beter naar b.v. www.pdaclub.nl gaan, daar staan ook links (wel eventjes zoeken) naar non-palm computers...
[quote
[/quote]Je bent nuts :P
Films kijk je op het witte doek, des noods op een tv, maar niet op een beeldschermpje van 3" met beperkte kleurweergave, en een kans dat je accu/batterij op is voor je het eind hebt gezien. B)
Ik had bijna aan Sony Clie N675 uit de VS gekocht aangezien ik daar was ($399) maar die loopt op Palm software en het schijnt dat Palm binnenkort met een nieuwe versie van haar OS uitkomt....
Palm komt idd binnenkort met Palm OS 5, die is een stuk vernieuwd (lees: compleet herschreven), werkt dus ook neit met de oude hardware. Maar de vraag is hoe populair die wordt omdat (bijna?) alle software herschreven moet worden, en 'hacks' niet meer werken. De prijzen van Palm's worden nu wel veel lager met de nadering van OS 5, dus ìk zou er voor gaan... Eigenlijk ook omdat Palm gewoon imho het fijnste OS is voor palmtops 8)
Oh, en Sony maakt wel erg fijne Palm's, en met die MemorySticks en ingebouwde mediaspeler is het zeker voor films kijken een aanrader.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je hebt dan wel een IBM microdrive van 1 GB nodig. Maar waar haal je een film vandaan van 600 MB?
Vrijwel iedere PocketPC PDA heeft een resolutie van 240x230. Een hogere resolutie is dus nutteloos. Dolby surround horo je ook niet door een stereo hoofdtelefoon. Je moet de film dus gewoon even recompilen in bijvoorbeeld VirtualDub.

Op die manier heb je aan een 256 MB kaarje genoeg. Een Sony zou ik niet voor films nemen aangezien je memorysticks maar tot 128 MB gaan.

De Toshiba E310 schijnt een goede PDA te zijn, maar ik weet niet of ie ook DivX draait.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Aha. Dus als je recompiled wordt het formaat kleiner. Nuttig om te weten...
Films kijk je op het witte doek, des noods op een tv, maar niet op een beeldschermpje van 3" met beperkte kleurweergave, en een kans dat je accu/batterij op is voor je het eind hebt gezien
Het is mooi meegenomen als het WEL kan, is't nie? :D
De Toshiba E310 schijnt een goede PDA te zijn, maar ik weet niet of ie ook DivX draait.
Schijnt van wel.

Heeft iemand (betere) alternatieven voor de Toshiba E310? Max. 500 euro zeg maar.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 11:52
Als je films op 3" gaat kijken geef je wel heel veel geld uit om illegaal films te kunnen kijken en een paar euros te kunnen uitsparen... :?

(ik heb een Sony PDA, dus Palm-kloon, en zeer, zeer tevreden)

No production networks were harmed during this posting

• Johnny

Johnny

paella schreef op 10 augustus 2002 @ 22:05:
Als je films op 3" gaat kijken geef je wel heel veel geld uit om illegaal films te kunnen kijken en een paar euros te kunnen uitsparen... :?

(ik heb een Sony PDA, dus Palm-kloon, en zeer, zeer tevreden)
Als je zelf de film op DVD hebt en hem op je computer omzet naar DivX om hem onderweg op je PDA te kunnen kijken is dat niet illegaal. Ook niet als je de film download voor op je PDA en een orginele DVD in de kast hebt staan.

Eigen homevideo's of gratis films mag je ook gewoon kopie-eren en afspelen op je PDA.

En natuurlijk gaan we er van uit dat dat het plan van de topisctarter is. Toch? O-)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
En natuurlijk gaan we er van uit dat dat het plan van de topisctarter is. Toch?
YUP YUP!!!! :D

Maar als je goed leest zul je erachter komen dat film kijken niet de prioriteit geniet. Het is gewoon makkelijk als je weer een keer lang aan het reizen bent.... Maar hoe ziet dat het eruit? Is het nog te bekijken, of is het echt kansloos?
Ik probeer hier geen Palm vs PocketPC topic van te maken, maar ik ben een behoorlijke newb op PDA gebied (heb zelf alleen een Revo Plus).
De dingen die ik ermee wil doen zijn naast de standaard dingen zoals Word, Excel, Agenda:
- foto's bekijken
- mp3's luisteren
- filmpje kijken
- kleuren + backlit display
en al het andere is extra meegenomen!
De Sony T625 leek me wel kewl, maar heeft geen MP3 functionaliteit. De Sony N770 wel maar die is al redelijk lang op de markt.
Adviezen plz!

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 01:29:
[...]
YUP YUP!!!! :D

Maar als je goed leest zul je erachter komen dat film kijken niet de prioriteit geniet. Het is gewoon makkelijk als je weer een keer lang aan het reizen bent.... Maar hoe ziet dat het eruit? Is het nog te bekijken, of is het echt kansloos?
Ik probeer hier geen Palm vs PocketPC topic van te maken, maar ik ben een behoorlijke newb op PDA gebied (heb zelf alleen een Revo Plus).
De dingen die ik ermee wil doen zijn naast de standaard dingen zoals Word, Excel, Agenda:
- foto's bekijken
- mp3's luisteren
- filmpje kijken
- kleuren + backlit display
en al het andere is extra meegenomen!
De Sony T625 leek me wel kewl, maar heeft geen MP3 functionaliteit. De Sony N770 wel maar die is al redelijk lang op de markt.
Adviezen plz!
PalmOS is niet zo geschikt voor al die multimedia. Sony Memorysticks gaan maar tot 128 MB en zijn meer dan 2 x zo duur als CompactFlash. Voor het geld van een 128 MB MS heb je een 256 MB CF en nog 40 euro over.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Tjah, om maar zoals altijd mijn Palm vs PPC kort door de bocht antwoord te geven:

Een Palm koop je als je gewoon efficient je leven wil ordenen en daar toevallig nog wat leuke dingetjes bij wil doen.

Een PPC koop je als je voornamelijk leuke dingen wil doen, beetje wil patsen met het ding, en ach het is ook nog wel handig dat er wat management functies in zitten.

Ik heb sterke neigingen voor het PPC kamp naarmate deze steeds beter worden, maar ben opgegroeid in het Palm kamp (met een originele Palm III :)) waardoor ik daar gewoon erg naar hang. Ik wil snel en efficient en makkelijk de dingen doen waar ik het apparaat jaren geleden voor gekocht had. Alle leuke extraatjes en speeltjes zijn juist dat: extraatjes en speeltjes. Die krijgen bij mij (nog) geen prioriteit. Dus ik blijf nog bij Palm.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Veel informatie over PDA's staat op www.the-gadgeteer.com. Daar staan ook uitgebreide gebruikerservaringen op van Julie en Judie, die altijd een nieuwe PDA vergelijken met hun andere apparaten. Kijk bijvoorbeeld eens bij Judie's Gear, zij heeft ongeveer alle recente PDA's in haar bezit. Ze zegt er zelf bij dat ze die allemaal dagelijks gebruikt, ik vraag me af hoe dat mogelijk is.

[ Voor 0% gewijzigd door Canaria op 11-08-2002 02:21 . Reden: typo ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Dagelijks gebruikt....maybe someone needs a life here!! :P

Maar hebben jullie nog suggesties met concrete modellen?

• Johnny

Johnny

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 15:38:
Dagelijks gebruikt....maybe someone needs a life here!! :P

Maar hebben jullie nog suggesties met concrete modellen?
Neem een Toshiba E740 (wel vlink wat duurder maarja heb je ook meteen wifi), daar zit ook meteen een ATI videochip in om MPEG-4 te decoden.

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 21:38
In C't stond enige tijd terug een artikel over multimedia op PocketPCs. De batterijen van een Ipaq gaan bij het afspelen van filmpjes zo een 2 uur mee. En dat is de machine met de krachtigste batterijen (de 3870 toch). Ik denk dat het nog 1 à 2 jaar te vroeg is om al werkelijk met multimedia bezig te zijn op een PDA (afgezien van MP3). Voorlopig werkt dit enkel tijdens korte demonstraties in de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het kijken van een film op zijn/haar PDA?
Trouwens, die Audiovox PDA-1032 leek mij ook wel wat (aangezien die vrijwel hetzelfde is als de Toshiba E310), maar ik kan het nergens vinden in Nederlandse winkels. Weet iemand wellicht wel waar je die kunt krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, die Audiovox 1032 is ongeveer gelijk aan de Toshiba E570.
Gebruikt iemand naast de dagelijkse taken ook nog zijn/haar PDA voor kleine games? Wat zijn jullie ervaringen daar mee?
Pagina: 1