AV Receiver uitbreiden met rotel eindtrap.

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 15:04

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik wil graag een AV Receiver kopen. Nu heb ik een aantal beluisterd en kwam ik uit op een Marantz sr7200 of Onkyo tx-ds-696. Keuze nog niet gemaakt. Maar bij het even verder winkelen kwam ik in een andere zaak 2 Rotel eindtrappen tegen, namelijk de rb-981. Mijn pa heeft 2 keer rb-971. Deze eindtrappen kan je mono bruggen. En ze klinken dan heerlijk. Het probleem is dat ik de receivers niet samen met de eindtrappen kan beluisteren. Ik de rb-981 tweedehands kopen voor een redelijke prijs. Nu is de vraag. past dit wel bij de receivers? Als ik die ga bruggen voor de fronts (Tannoy profile 638) en de receiver voor de rears en center gebruik. Zal dit wel goed bij elkaar passen? En hoe dit met de pre-outs op deze receivers? Is er voor elk kanaal een pre-out? En kan je het geluid dan nog bewerken met de receiver? Hoeft deze niet direct geschakeld te worden? En ten slot welke receiver heeft bij jullie de voorkeur en waarom?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Nou, ik denk dat je het dan beter anders kan gaan doen, óf je neemt zo'n Marantz sr7200, sluit daar alles op aan en verder niks. Dan heb je het prima voor elkaar, matching etc...

Maar ik begrijp je wel een beetje, je wil het anders ;) Dan zou ik een andere weg gaan bewandelen. Ga ervan uit dat je door de tijd je versterking geheel gelijk krijgt, want versterking van verschillende merken mixen kun je vergeten. Dan zou ik een lichtere receiver nemen(want uiteindelijk gebruik je die versterking helemaal niet meer) en je fronts zijn het belangrijkst... Dus je zou kunnen overwegen die Rotels te nemen, als je maar uitzicht hebt om uiteindelijk de andere kanalen ook met dezelfde (of in ieder geval soortgelijke) blokken te versterken. En gek genoeg is een lichte receiver (met 5x40watt bijvoorbeeld) meestal goedkoper dan een losse processor. Ik denk dat je dan uiteindelijk een puur eindresultaat krijgt en dan kun je als slot, als je dus 5/6/7 kanalen via monoblokken van rotel versterkt hebt het geheel afmaken met een rotel processor en je receiver weer van de hand doen ;)

En de Marantz heeft inderdaad pre-outs(de 7200 weet ik niet zeker, maar de 5200 heeft er i.i.g. 6)

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

ik zou ook voor de maratz gaan. ipv een onkyo

Maar een deftig reciever , maar daaraan een deftig eindversterker is , een beetje van het goede teveel , maar je beslist daar uiteraard zelf in.
Je kan eventueel een goedkopere reciever nemen (LET dan wel op dat er 5/6/7 pre-outs op zijn) of een gewone voorversterker/processor.

Enkele maanden geleden zat in in een gelijkaardige situatie , en heb dan uiteindelijk gekozen voor een topmodel reciever ZONDER extra eindversterkers

http://users.skynet.be/HomeTheater/HomeTheater.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Anoniem: 51195 schreef op 11 augustus 2002 @ 18:55:
ik zou ook voor de maratz gaan. ipv een onkyo
Je kan eventueel een goedkopere reciever nemen (LET dan wel op dat er 5/6/7 pre-outs op zijn) of een gewone voorversterker/processor.
http://users.skynet.be/HomeTheater/HomeTheater.htm
Daar zat ik zelf ook aan te denken. Ik heb vaker gelezen dat de Marantz beter is in stereo weergave. Dit is een zeer belangrijk punt voor mijn! Ik luister hoofdzakelijk muziek. Daarom lijken mij die Rotel eindeversterkers wel leuk voor stereo. (Ik heb mijn luidsprekers wel eens op mijn pa z'n set aangesloten oefff prachtig!! Hij heeft de 2 rotels rb-971 mono geschakeld.) Maar als het dan niet meer unifrom klinkt zou jammer zijn. Eventueel wil ik later de achter en center kanaal ook via een losse eindeversterker aansturen. Maar daar heb ik dan de eerste tijd geen geld voor. Aan die rotels kan ik redelijk goedkoop komen. Maar je hebt van marantz ook mono eindblokken. Deze zijn niet zo krachtig, over de kwaliteit weet ik niks. Maar deze zullen wel in de klankkleur passen??? Maar voor de marantz zal ik dan weer dieper in de buidel moeten tasten. Zal het verschil van versterkers erg hoorbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Nou, ik heb zelf een Yamaha DD processor (DDP-2) waarop ik voor een NAD 916 heb aangesloten (6 kanaals gebridged naar 3 kanaals, het zijn nu 3 monoblokken in één kastje eigenlijk, 3 aparte voedingen etc). Toen dacht ik op een bepaald moment dat het misschien wel leuk was om er een Yamaha versterker bij te zetten, zodat ik 2 NAD-componenten(voor en eind) en 2 Yamaha-componenten(proc en surround) heb, tsja dat was nogal snel bedacht en ik had ook geld op dat moment, dus... Maar achteraf heb ik flink spijt van die Yamaha-amp(AX-496), op zich geen slechte versterker, maar mijn geluid op de surrounds klinkt echt totaal anders dan mijn fronts... Nu heb ik gelukkig met de tone-control op de Yamaha het zaakje een beetje dichter bijelkaar kunnen krijgen, maar ideaal is anders... Zodra mijn portemonnee het toelaat wil ik óf nog zo'n NAD 916 of een 214 o.i.d. aanschaffen, zodat ik toch redelijk dezelfde versterking rondom heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mischien kan je nog meer advies winnen op
HTforum.nl
of
dvdforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Die Rotel eindtrappen kan ik niet gebruiken. Hier ben ik net achter gekomen. Mijn speakers zijn 6ohm soms zelfs minder. De Rotel eindtrappen vereisen 80hm of meer in bridged mode. Ik heb een mailtje naar Rotel gestuurd en deze bevestigen mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus een enkele goede reciever.........
Pagina: 1