Toon posts:

[hardcore vinyl] 12"--->mp3

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me 300 hardcore (gabber) platen gaan overzetten op mp3. Gaat veel tijd in zitten das 1 ding wat zeker is.

Wie heeft ervaring hiermee, en heeft nog wat tips, en wat voor proggies zijn gebruikt?? En niet om te filteren en dergelijken, want de platen zijn maar een paar jaar oud en in goede staat. Maar meer programma's voor het opnemen naar wav, nog ff wat editten en dan naar mp3.

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
je kunt het proberen met total recorder..

Verwijderd

Topicstarter
ziet er mooi uit.

Maar ik had 'vroeger' me eerste pentium met 32soundblaster. Hier zat superrelaxte software bij. Lekker opnemen naar wav. Met visueel lekker knippen en plakken in de wavjes. En dan zou ik daarna met een willekeurige encoder het om kunnen zetten.

Zou die software ook draaien als je geen sb kaart hebt??

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:52

vooghel

Cunning linguist

Via Google is veel info te verkrijgen, maar dat had je natuurlijk vast zelf al bedacht :). En het is in AVH al een aantal keren aan de orde geweest, alleen de search daarvan is nog niet 100%.

[ Voor 0% gewijzigd door vooghel op 10-08-2002 15:47 . Reden: opmerkingen toegevoegd ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu op de site van Syntrillium. Cooledit lijkt me wel wat.

[cynisch]Maar Vooghel, bedankt voor de supertip!! Van dat google wist ik niet.[/cynisch] En volgens de search valt het wel mee hoor, hij geeft weinig onder zoektermen als, platen, 12", vinyl.

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:14:

Maar Vooghel, bedankt voor de supertip!! Van dat google wist ik niet. En volgens de search valt het wel mee hoor met die topics over dit onderwerp.
de search is geloof ik ook nog niet helemaal volledig geindexeert, vindt nog lang niet alle topics :)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42
even een wijze tip : probeer je platen versnelt op te nemen, en later weer naar beneden te pitchen met software, scheelt een hoop tijd.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Gewoon idd cooledit, gebruik ik zelf ook.

Verder goeie platenspeler, versterker ertussen ivm RIAAA correctie/voorversterking, dan op je linein van je soundcard.

Opnemen met ALLEEN linein actief, alle andere inputs dempen. Vooral de mic geeft bv veel ruis als die niet gedempt is.

Daarna met cooledit ff begin en eind goed timen, en saven.. 160 of 192Kbit MP3..
Niet verder bewerken, alles zonder toonregeling enz opnemen, gewoon goeie apparatuur, alles zo zuiver mogelijk.

Tooncorrectie is verneuking van je signaal.

• DJSmiley
wibblemoo schreef op 10 augustus 2002 @ 15:18:
even een wijze tip : probeer je platen versnelt op te nemen, en later weer naar beneden te pitchen met software, scheelt een hoop tijd.
Af te raden, je samplerate is maar 44Khz/16bit.. Ga je dat vertragen hou je dus maar effectief de helft over.

Analoog is perfecte kwaliteit, geen digitalisatiestappen. Je kunt dus veel beter normaal opnemen, dan krijg betere kwaliteit., er is immers exact goede signaal en je hoeft er geen bitejs bij te rekenen

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 10 augustus 2002 @ 15:19:
Gewoon idd cooledit, gebruik ik zelf ook.

Verder goeie platenspeler, versterker ertussen ivm RIAAA correctie/voorversterking, dan op je linein van je soundcard.

Opnemen met ALLEEN linein actief, alle andere inputs dempen. Vooral de mic geeft bv veel ruis als die niet gedempt is.

Daarna met cooledit ff begin en eind goed timen, en saven.. 160 of 192Kbit MP3..
Niet verder bewerken, alles zonder toonregeling enz opnemen, gewoon goeie apparatuur, alles zo zuiver mogelijk.

Tooncorrectie is verneuking van je signaal.
THNX!!! Met sl1210 en numarkje moet dus eigenlijk gewoon goed gaan???

Verwijderd

Topicstarter
versterker kan ik toch overslaan met een mengpaneel??

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:36:
Als jouw mengpaneel met platenspeler signaalnivo's overweg kan (5mV uit mn hoofd), en RIAA tooncorrectie heeft, dan wel ja..

• Eraser127
  • Laatst online: 15:31

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:36:
idd, als je een mengpaneel met phono-in hebt zit die RIAA versterker er al in

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Line out van mengpaneel wordt toch niet beinvloed door de schuiven van de phone, maar wel door de masterschuif???? Als dat zo is moet ik wel een juist volume zien te vinden met die masterschuif. Niet te hard maar ook niet te zacht. Hoe kom ik aan dat juiste volume??

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

check in je prog (bv. cool-edit) als daar een vu-meter inzit gewoon dat ie op 0dB zit, dus kanaalschuif helemaal open en master op die waarde waar je in je prog op 0dB zit

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik wat aan!!! Enne..de pieken op 0dB??? Of mogen die eroverheen??

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:53:
daar heb ik wat aan!!! Enne..de pieken op 0dB??? Of mogen die eroverheen??
beste is op 0

My Discogs

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

zo heb ik't ook gedaan en werkt perfect

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik maar beginnen!! Moet 5 maanden vrijnemen denk ik!!

Maar wat voor platen heb je allemaal??

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Wat maakt het voor de oplossing van je vraag uit wat voor platen het zijn? Belangrijk is te weten dat het vinyls zijn die je als MP3 wilt opslaan.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

stuk of 100 ook allemaal hardcore en wat oude synth platen

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
ruffneck, bonzai, terrortraxx, RotterdamRec, veel duits en meer. Wel leuk dus.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:46:
Line out van mengpaneel wordt toch niet beinvloed door de schuiven van de phone, maar wel door de masterschuif???? Als dat zo is moet ik wel een juist volume zien te vinden met die masterschuif. Niet te hard maar ook niet te zacht. Hoe kom ik aan dat juiste volume??
Als je numark een rec-out heeft (en dat heeft ie) dan valt de master schuif buiten beschouwing. Je zet de schuif van je platenspeler op 100% en de gain zo laag mogelijk. Nu speel je een plaat af en bij de pieken kijken je naar de VU meter van de software. Als het niveau de laag ligt kan je met de gain knop het niveau omhook krikken.

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:11:
ruffneck, bonzai, terrortraxx, RotterdamRec, veel duits en meer. Wel leuk dus.
k'ook + alle RTC, BuzzFuzz & Promo

My Discogs

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:09

DinX

Motormuis

* DinX gebruikt Soundforge om vinyl naar mp3 om te zetten.

Er is ook een goeie plugin voor Soundforge die de ruis en tikken weghaalt (speciaal voor vinyl dus)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:14:

[cynisch]Maar Vooghel, bedankt voor de supertip!! Van dat google wist ik niet.[/cynisch] En volgens de search valt het wel mee hoor, hij geeft weinig onder zoektermen als, platen, 12", vinyl.
je moet ook niet zoeken op de term 'platen'. dat sluit dus alle bronnen behalve de nederlandse uit.

ook niet op 12", want er lijkt me technisch geen verschil tussen het rippen van grote of kleine platen. (toch? ik ben niet zo thuis in de vinylwereld)

eerste gok: convert vinyl mp3

levert op de eerste pagina een aantal bronnen op die het programma lpripper en lprecorder aanbevelen, inclusief aanwijzingen hoe het te gebruiken.

http://www.cfbsoftware.com/lpripper/lpripper.htm

edit: zoek ook eens op convert lp mp3

Verwijderd

Topicstarter
Ja ben dus begonnen. Moest eerst nog ff nieuw element kopen, daar die ouwe allebei verrot waren.

Nou, t geluid is dus heel blikkerig, echt heel lelijk. Ik neem t via een numark op naar cooledit. Alles op 0 dB. Wat doe ik verkeerd??

Of ligt t aan me goedkope ESS geluidskaart?? Wil ik wel zeker weten voordat ik een duurdere (betere) Soundblaster koop, en tis nog steeds blikkerig!!!

Maar aan de andere kant is de Creative SB digital 4.1 voor €48 zowieso geen miskoop. (16bit opname)

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

de eerste 15 chars van je titel had je wel weg kunnen laten hoor :) Verder kan je kijken bij Terrayec die hebben een Phono kaartje ofsow , kan je 12' naar mp3 :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De record-out of line-out van je mengpaneel sluit je aan op de Line-in van de geluidskaart (niet op de mic in!)

Van je mengpaneel zet je alle bass/treble op "0" (dus ook niet helemaal uit, maar gewoon in het midden).

Een ESS geluidskaart is niet geweldig, maar de tonen zouden wel redelijk goed moeten klinken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Hier een voorbeeldje van hoe slecht t klinkt.

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

hhm, klinkt idd niet echt helemaal helder, op de 'dreeke' manier moet het toch goed lukken dacht ik zo

My Discogs

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 15:16:
Hier een voorbeeldje van hoe slecht t klinkt.
Wat dacht je ervan om bij de windows mixer de line-in te selecteren ipv. de mic? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ga t van de week bij me broer proberen, die een betere geluidskaart heeft, kijken of dat t euvel is!!

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 14 augustus 2002 @ 15:55:
[...]

Wat dacht je ervan om bij de windows mixer de line-in te selecteren ipv. de mic? :P
Grapjas

• ilovetechno
  • Laatst online: 17-04 12:49
mag ik ze van je downen als je ze geript hebt :p

Verwijderd

Topicstarter
ilovetechno schreef op 14 augustus 2002 @ 15:57:
mag ik ze van je downen als je ze geript hebt :p
jazeker, das ook een reden dat k t doe. Als je bij bijv kazaa wat hardcore zoekt, vind je bijna niks. Daar gaan we dus even verandering in brengen.

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 15:58:
[...]

jazeker, das ook een reden dat k t doe. Als je bij bijv kazaa wat hardcore zoekt, vind je bijna niks. Daar gaan we dus even verandering in brengen.
ghehe, nice dude! :) Sinds de ondergang van Audiogalaxy is er inderdaad bar weinig te vinden..

Maar om alvast even over het encoden naar MP3 te beginnen.. Daarvoor zou ik Lame gebruiken, bijvoorbeeld met als parameter "--alt-preset standard". Er is vast wel een manier om dat on the fly te doen tijdens het rippen. Idd wel even zorgen dat het goed uitgeknipt is, geen stilte aan het begin/eind, opnamevolume in orde etc.

Succes..

#

• dreeke

dreeke

outdated icon

Dat stukje klinkt inderdaad niet zo best, net alsof het met een microfoon is opgenomen idd :?

Heb je je pc ook op je mixer aangesloten? Haal die dan ff los ... misschien staan je line in en out tegen elkaar open

• jadjong
  • Niet online
dreeke schreef op 14 augustus 2002 @ 21:03:
Dat stukje klinkt inderdaad niet zo best, net alsof het met een microfoon is opgenomen idd :?

Heb je je pc ook op je mixer aangesloten? Haal die dan ff los ... misschien staan je line in en out tegen elkaar open
Dan hoor je een harde piep.

• dreeke

dreeke

outdated icon

jadjong schreef op 14 augustus 2002 @ 21:20:
[...]

Dan hoor je een harde piep.

Als je het op een beperkte sterkte hebt staan krijg je juist een geluidsvervorming zoals dit, als je het volume harder tegen elkaar open zet krijg je idd een piep.

Het is namelijk niet direct op elkaar, zit nog een mixer tussen die het signaal verzwakt voordat het weer terug gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nee jongens, geen van dit allen. Nog even de feiten:

Technics draaitafel op een Numark mengpaneel. Line out van van deze Numark naar de line in van me ESS geluidskaart. Uiteraard NIET op de mic in. Op het mengpaneel alles op 0 dB. Heb geen line out op de geluidskaart, dus die er staat dus niets tegen elkaar open. Dan even opnemen naar .WAV op 44kHz, 16 bit stereo. (volgens cooledit).

Nou, kutgeluid dus. RARA hoe komt dat??

Vandaag naar de mediamarkt. Voor €59 bijna Soundblaster digital 4.1 met 16 bits opname mogelijkheid gekocht. Nee zei die meneer, koop die terratec kaart met speciale pre-amp voor LP naar MP3. Ik ga dus blind op die vent af (heel fout natuurlijk). Reken €89 af. Kom thuis, is het alleen een pre-amp kastje voor op je gameport met lineout voor naar je bestaande geluidskaart. Numark mengpaneel zou hierdoor overbodig worden. Meteen omgeruild voor die Soundblaster natuurlijk.

Morgen nieuwe resultaten, dan hopelijk de goeie!!

• ilovetechno
[...]

idd.. ken je soulseek al.. daar is best wel wat te vinden

• ilovetechno
[...]

Cool!! 8)

idd.. ken je soulseek al.. daar is best wel wat te vinden

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 16:53:
Nee jongens, geen van dit allen. Nog even de feiten:

Technics draaitafel op een Numark mengpaneel. Line out van van deze Numark naar de line in van me ESS geluidskaart. Uiteraard NIET op de mic in. Op het mengpaneel alles op 0 dB. Heb geen line out op de geluidskaart, dus die er staat dus niets tegen elkaar open. Dan even opnemen naar .WAV op 44kHz, 16 bit stereo. (volgens cooledit).

Nou, kutgeluid dus. RARA hoe komt dat??

Vandaag naar de mediamarkt. Voor €59 bijna Soundblaster digital 4.1 met 16 bits opname mogelijkheid gekocht. Nee zei die meneer, koop die terratec kaart met speciale pre-amp voor LP naar MP3. Ik ga dus blind op die vent af (heel fout natuurlijk). Reken €89 af. Kom thuis, is het alleen een pre-amp kastje voor op je gameport met lineout voor naar je bestaande geluidskaart. Numark mengpaneel zou hierdoor overbodig worden. Meteen omgeruild voor die Soundblaster natuurlijk.

Morgen nieuwe resultaten, dan hopelijk de goeie!!
Je moet ff in de windows mixer de line-in selecteren. Of bedoelde je dat al?
Dus bij de windows mixer --> eigenschappen --> opties ---> opnemen --> klik "ok" en dan de line-in selecteren als bron.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb dus de sounblaster erin zitten en alles gaat perfect. Opnemen en editten met cooledit, en encoden met lame.

Ik hoef nog maar 299 platen...

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:36:
...Ik hoef nog maar 299 platen...
Dus over een half jaartje ofzo kunnen we downloaden bij je? :P

Menthix.net | Contact Me

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik laat t wel weten als ik klaar ben!!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:36:
Nou, heb dus de sounblaster erin zitten en alles gaat perfect. Opnemen en editten met cooledit, en encoden met lame.

Ik hoef nog maar 299 platen...

cool 8-)

nog ff ter info:
wat ik zelf altijd deed/doe bij een rotte plaat, bijvoorbeeld een hele oude ranzige of een of andere promo, plaat heel langzaam afdraaien en dan met de PC weer op goede snelheid zetten daarna

Duurt wel ff een stuk langer, maar de hoge tonen klinken dan een stuk beter :)
Bij platen die al goed klinken hoeft dat natuurlijk niet ...

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tip. Thnx. Ken je ook storende tikjes makkelijker weghalen die je soms hoort bij breaks, intro's en outro's.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
(jarig!)
cooledit en soundforge hebben filter hiervoor (cooledit pro ken alles eruit filteren......)

if broken it is, fix it you should

• DJTimo
  • Laatst online: 16:15

DJTimo

Cuyoapart.mza

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:27:
Goeie tip. Thnx. Ken je ook storende tikjes makkelijker weghalen die je soms hoort bij breaks, intro's en outro's.
In cooledit:

• Selecteer de tik. Neem wel een ruime selectie. Als de tik bv 2ms is, selecteer dan in totaal 30 ms waarbij je de tik in het miden neemt.
• Kies in het menu effects --> noise reduction --> click/pop eliminator
• Ram op auto find all levels. voor nauwkeuriger resultaat moet je de Sensitivity en de discrimination lager zetten.
• Kies nu voor OK.
• klaar...

NB: soms wil het niet in een keer lukken. Probeer dan gewoon dit hele process opnieuw. Een echte hardnekkige tik heeft soms 3 of 4 keer nodig...

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• dreeke

dreeke

outdated icon

Dat filteren ben ik niet zo kapot van. Ik heb er zelf ook wel mee gerommeld, en soms heeft het wel een beter effect maar vaak krijg je bij Cool Edit allemaal bijgeluiden in je muziek (rare bliepjes en zoemtonen) of zijn gelijk alle lage tonen ook weg.

Pas wanneer het echt een hele slechte plaat is (had een keer eentje uit 1982 van ded R'damse Bibliotheek, zat werkelijk vol stof, tikken en krassen maar was niet op CD verschenen),
dan gebruik ik die filters enz... Klein tikje kan ik ook wel mee leven af en toe :P

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik moet zeggen dat ik het click/pop filter van cool edit pro (2) wel erg ok vindt hoor. Ik heb slechts heel af en toe bijwerkingen.

De kans op bijwerkingen is iets groter als je bv ruis gaat filteren. Enige ervaring met dat filter is wel gewenst, but then again, dat heb je zo opgedaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Komt nog bij dat t wel die extra dimensie geeft aan de muziek. Ik vind vinyl beter klinken dan een gedigitaliseerd en geremastered ceedeetje.

Maar bij bijvoorbeeld in The First Rebirth zit in de break een klein krasje, die laat zich horen in 12 tikjes achter elkaar. Die moeten wel weg.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Als je hier alle tikjes uit krijgt en de muziek heel weet te laten wil ik je wel geloven :P

http://home.wanadoo.nl/fasi/samples/tikjes.mp3

• Sebasstk
  • Laatst online: 09-08 21:35
Heej maN, dat zijn vette platen... heb je veel ouwe?

hmm zal ik mijn 55 gig hardcore mp3`s effe online gooien op kazaa :P

succes gast

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

hmtwm schreef op 17 augustus 2002 @ 16:55:
Heej maN, dat zijn vette platen... heb je veel ouwe?

hmm zal ik mijn 55 gig hardcore mp3`s effe online gooien op kazaa :P

succes gast
maak liever een FTP :P is makkelijker nummers zoeken :)

My Discogs

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

dreeke schreef op 17 augustus 2002 @ 16:40:
Als je hier alle tikjes uit krijgt en de muziek heel weet te laten wil ik je wel geloven :P

http://home.wanadoo.nl/fasi/samples/tikjes.mp3
:o :D

whahaha, jij bent er ook een zeg!! :>

Ik ga me best doen!! :)

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Nou Dreeke, ik heb hem klaar hoor. Viel opzich best mee. Er zit geen beat in dus dat is wel iets makkelijker, maargoed hij kraakte flink :D

Ik heb voor mijn pa platen van meatloaf en beatles op cd gezet en die waren pas echt erg. Letterlijk grijs gedraaid, das een pokke klus :)

Enniewee, hier is geentikjes.mp3

De schade aan de plaat vind ik minimaal en zeker acceptabel. Ook heb ik er geen equalizer overheen gedaan. Dat kan je het beste zelf doen zoals je het wil. Maar echt nodig vind ik het niet eens.

• OgWok
  • Laatst online: 09:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Als opname programma vind ik SoundForge erg goed werken. Niet teveel toeters en bellen een incidentele tik kan je er goed mee uithalen. (hoeft niet natuurlijk)

Een goede geluidskaart is wel aan te bevelen en een goede RIAA voorversterker.

Mij beviel onboard sound niet echt, SB 128 PCI doet het bij mij prima, met alleen line in opname aan. Leuke stereo versterker er achter en een paar echte boxen.

Nieuwe naald in het element, en als er teveel gekraak is met vloeistof afspelen. (90% gedestileerd water (niet gedemineraliseerd), 10% pure alcohol (liever geen spiritus) en een paar druppels afwasmiddel). Werkt perfect.

Verder niet modderen met equalizers en zo, je wordt zo helemaal gek....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Nog niet geluistert Dreeke?

• Quinie
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

Djtimo : LP zoog dit jaar.. maar das mijn mening :)

voor de rest kan ik hier alleen maar soundforge boven cooledit aanraden.
zeker als je daar ook nog een aantal goede direct x plugs boven op gooit.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Cooledit kan ook met direct x pluginns overweg :)

Bovendien vind ik de interface van cool edit er mooier uitzien, maar dat terzijde....
Ik ben bij cool edit blijven hangen omdat daar ook een multitrack session mee gemaakt kan worden.

Wat betreft de loveparade, dit was mijn eerste dus ik vond het sowieso wel geinig :)

Dus, als ik nu nog de goedkeuring van Dreeke mag ontvangen is er helemaal geen reden voor mij om SF te gaan gebruiken.

• dreeke

dreeke

outdated icon

DJTimo schreef op 17 augustus 2002 @ 19:15:
Nou Dreeke, ik heb hem klaar hoor. Viel opzich best mee. Er zit geen beat in dus dat is wel iets makkelijker, maargoed hij kraakte flink :D

Ik heb voor mijn pa platen van meatloaf en beatles op cd gezet en die waren pas echt erg. Letterlijk grijs gedraaid, das een pokke klus :)

Enniewee, hier is geentikjes.mp3

De schade aan de plaat vind ik minimaal en zeker acceptabel. Ook heb ik er geen equalizer overheen gedaan. Dat kan je het beste zelf doen zoals je het wil. Maar echt nodig vind ik het niet eens.

Klinkt nog wel redelijk goed, alleen het laag is helemaal weg :D

Ik heb zelf Steinberg Clean! gebruikt, die brengt het er ook best goed vanaf en doet er niet lang over.

Waarom zet je platen van The Beatles over op cd, die kan je zo downloaden in zeer goede kwaliteit :)

edit: originele stukje nog eens geluisterd en daar zit het laag ook niet in ... ligt denk ik gewoon aan mijn element/pre-amp ;)
Heb er nl. ook een CD rip van die klinkt veel beter/ruimtelijker

Maar 1337 dat je het ff geprobeerd heb :)

• Quinie

Quinie

.nl

DJTimo schreef op 19 augustus 2002 @ 17:05:
Cooledit kan ook met direct x pluginns overweg :)

Bovendien vind ik de interface van cool edit er mooier uitzien, maar dat terzijde....
Ik ben bij cool edit blijven hangen omdat daar ook een multitrack session mee gemaakt kan worden.

Wat betreft de loveparade, dit was mijn eerste dus ik vond het sowieso wel geinig :)

Dus, als ik nu nog de goedkeuring van Dreeke mag ontvangen is er helemaal geen reden voor mij om SF te gaan gebruiken.
cooledit interface is een kwestie van smaak denk ik
de multitracker van cool edit is leuk maar daarvoor heeft soundforge een broertje
Acid 3.0. cooledit heb ik al lang niet meer naar omgekeken om dat hety altijd achter bleef bij soundforge in combo met acid. dus ik zou zeggen probeer dat ook eens

wat betreft LP dit jaar 500.000 bezoekers is natuurlijk niks zeker niet als je het naast twee jaar eerder legt (1,5 miljoen). ook het weer was klote dit jaar en de sfeer ontbrak ( waar waren de strings).

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

dreeke schreef op 19 augustus 2002 @ 19:11:
Klinkt nog wel redelijk goed, alleen het laag is helemaal weg :D

Ik heb zelf Steinberg Clean! gebruikt, die brengt het er ook best goed vanaf en doet er niet lang over.

Waarom zet je platen van The Beatles over op cd, die kan je zo downloaden in zeer goede kwaliteit :)

edit: originele stukje nog eens geluisterd en daar zit het laag ook niet in ... ligt denk ik gewoon aan mijn element/pre-amp ;)
Heb er nl. ook een CD rip van die klinkt veel beter/ruimtelijker

Maar 1337 dat je het ff geprobeerd heb :)
No Problem. :)

Volgens mij ligt dat idd aan je eigen element. Ik hoor namelijk vrij weinig verschil met het origineel.
Steinberg ken ik eignlijk niet. Nog niet mee gestoeid. Maar Steinberg heet voor zo ver ik geinformeerd ben wel goed spul...
Tja, toen me pa die beatles op cd wilde hebben hadden we nog geen ADSL thuis |:(
Quinie schreef op 20 augustus 2002 @ 09:53:

cooledit interface is een kwestie van smaak denk ik
de multitracker van cool edit is leuk maar daarvoor heeft soundforge een broertje
Acid 3.0. cooledit heb ik al lang niet meer naar omgekeken om dat hety altijd achter bleef bij soundforge in combo met acid. dus ik zou zeggen probeer dat ook eens

wat betreft LP dit jaar 500.000 bezoekers is natuurlijk niks zeker niet als je het naast twee jaar eerder legt (1,5 miljoen). ook het weer was klote dit jaar en de sfeer ontbrak ( waar waren de strings).
De strings vielen mij ook eerlijk gezegt wel tegen op de LP :|

True, interface is ook een kwestie van smaak. Ik ben er aan gewend en het oog mag ook wat :) Bovendien hoef ik geen 2 programma's te installeren. Gewoon met cooledit de wav's bewerken en meteen met Ctrl+M in de multitrack gooien. Ik hoef dan niet te switchen tussen 2 proggies. Als ik in het edit gedeelte mijn wavfile aanpas is dit meteen in de multitrack meegenomen. Die zijn live met elkaar verbonden. (Volgens mij moet je met SF+Acid dan opnieuw je wavje inladen. Correct me if i'm wrong offcourse :) )

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Als je klaar bent, mail me dan ff dan brand ik het wel ff op een mp3 cdtje >:)
wel strak plan ben ook zoiets van plan met wat ouwe platen mononom etc.

• Quinie

Quinie

.nl

DJTimo schreef op 20 augustus 2002 @ 19:35:
[...]

De strings vielen mij ook eerlijk gezegt wel tegen op de LP :|

True, interface is ook een kwestie van smaak. Ik ben er aan gewend en het oog mag ook wat :) Bovendien hoef ik geen 2 programma's te installeren. Gewoon met cooledit de wav's bewerken en meteen met Ctrl+M in de multitrack gooien. Ik hoef dan niet te switchen tussen 2 proggies. Als ik in het edit gedeelte mijn wavfile aanpas is dit meteen in de multitrack meegenomen. Die zijn live met elkaar verbonden. (Volgens mij moet je met SF+Acid dan opnieuw je wavje inladen. Correct me if i'm wrong offcourse :) )
De interface van acid en soundforge bevallen mij beter :) en smaak idd
de wav hoef je niet opnieuw in te laden dit is een perfect samenspel tussen acid en soundforge. tevens kan fruityloops, acid sized saven. en acid kan volgens mij wat meer dan de multitrack in cooledit.. maar goed ik ga way of topic hiero. ik zou zeggen test het eens geef het is een kans en dan doe ik het zelfde met cooledit :)

oja LP 2003 is misschien wel beter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vraag. Dat superirritante geluid wat je soms hoort als je gsm te dicht bij je PC ligt. Wordt dat ook opgenomen als je loopt te rippen??

Antwoord. JA DUS GVD. Net ff getest en wordt vrolijk in de WAV gepleurd. Je moet er wat voor overhebben, voor dat Vinyl--->MP3.

HIER testresultaat.
.

Verwijderd

kun je ze neit beter downloaden tenminste degene die je kunt vinden

als je de platen hebt mag da gewoon en je hebt dan vast betere kwaliteit

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 17:55:
Vraag. Dat superirritante geluid wat je soms hoort als je gsm te dicht bij je PC ligt. Wordt dat ook opgenomen als je loopt te rippen??

Antwoord. JA DUS GVD. Net ff getest en wordt vrolijk in de WAV gepleurd. Je moet er wat voor overhebben, voor dat Vinyl--->MP3.

HIER testresultaat.
.
:D jaja, dat is een echte heuse mobiele telefoon :P Ik laat hem altijd minstens een halve meter van mijn pc vandaan liggen...

Anniewee, lukt het en beetje met opnemen en cleanen? En wat PlaceR zegt zit ook wel wat in natuurlijk :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 22:25:
kun je ze neit beter downloaden tenminste degene die je kunt vinden

als je de platen hebt mag da gewoon en je hebt dan vast betere kwaliteit

Meestal *als* je ze kan vinden, is de kwaliteit juist slechter, zulke nummers zijn vaak alleen maar op plaat verschenen en lang niet iedereen kan platen goed omzetten in mp3s (blijkt maar weer als je er een paar download)

Persoonlijk doe ik het dan liever zelf, weet ik tenminste zeker dat de kwaliteit wel goed is

Verwijderd

Topicstarter
joh dreeke: AMEN!!!!!!

Ben al lekker bezig. Goeie kwaliteit mp3'tjes. Dus dan doe ik ook ALLES wat ik heb. Tenminste alles op dezelfde goede kwaliteit.

(terror traxx, bonzaï, rotterdam rec, dwarf, ruffneck, coolman, bzrk, pengo, fire, rave, forze etcetc)
Pagina: 1