Toon posts:

GeForce 2 MX400 Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een XFX GeForce 2 MX400, 64 MB TV-Out gekocht, en toen ik de PC aanzette begon mun monitor beeld ondertussen het opstarten raar te doen (schuiven van boven naar beneden) en ik kom in windows en alles is normaal> daarna installeerde ik de kaart (detonatorXP) en starte de PC opnieuw op... op het moment dat ik in windows kwam zag ik al dat er iets niet klopte en wat was er dus gebeurd: mijn monitor heeft zun beeld gewoon helemaal veranderd (klokje van win. zit nu uit het beeld) (de info balken bij bijv. internet exp. zijn uit het beeld) etc. etc. Normaal is dit geen ramp... gewoon even je Monitor menu aanpassen en voila... maar sinds de GeForce erin zit werkt dat knopje van mijn monitor niet meer. Ik heb geprobeerd om via de Det. XP settings mijn beeld recht te zetten maar dat is niet mogelijk om je beeld breder of dunner te maken. Wat moet ik doen? ;(

Ik draai op:
XFX GeForce 2 MX400, 64 MB TV-Out
Detonator XP
Windows ME
Monitor= 15" (onbekend)

Verwijderd

Wat voor resolutie en hertz draai je ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle res. geprobeerd, (normaal stond ie op 1024) en het monitortje wat ik gebruik, kan geen hertz verandering aan dus; stond ie op Optimaal

Verwijderd

Is het een AGP of PCI uitvoering ?

Verwijderd

Topicstarter
AGP (en hij draait op 4x)

Verwijderd

Probeer het eens op 2x - als dat niet helpt -- is je scherm misschien niet compitabel met Nvidia Detonator driver. Je kunt dan ook de Detonator 3 proberen. Misschien doet ie het dan wel beter. Probeer het ook eens op een ander scherm.

Verwijderd

Topicstarter
heb het geprobeerd op een ander scherm (14") en die kan ik analoog instellen dus dat werkt half... tog krijg ik hem daar ook niet 100% normaal. Maargoed ik zal Det. 3 proberen. Je hoort nog van me. Bedankt

Verwijderd

graag gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm Det. 3 doet hetzelfde.... ik denk ook dat het aan het monitortje ligt... omdat bij het opstarten issie al zo... alleen in windows iets erger.

Verwijderd

Al de nieuwste drivers van je kaart geinstalleerd? misschien is het probleem daarmee verholpen en kun je je monitor weer aanpassen?

Verwijderd

Ok k'denk het ook. Veel succes ermee ! :):):)

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
ik heb de pci uitvoering hier.. met een compaq v50 15" doet ie het goed.

misschien kun je ff in veilige modus proberen..

Arch Linux

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:03:
Probeer het eens op 2x - als dat niet helpt -- is je scherm misschien niet compitabel met Nvidia Detonator driver. Je kunt dan ook de Detonator 3 proberen. Misschien doet ie het dan wel beter. Probeer het ook eens op een ander scherm.
Leg mij eens gedetaileerd uit wat je scherm met je detonator drivers heeft te maken???

:?

Als je het niet weet , post dan geen bericht.

Verwijderd

Als windows z'n resolutie aanpast kunnen sommige monitoren scheef qua beeld gaan staan, dit kun je aanpassen door het beeld (via je monitor) te verkleinen/vergroten. Je hebt een 15inch zeg je dus die kan ook 1280x1024 aan maar dan wordt het beeld wel vaag & scheef. Als je niet met je monitor kan probeer dan software te vinden die dit voor je monitor kan doen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
simpel. osd van je monitor is dood. heeft niks met die geforce of drivers te maken.
probeer eens een andere monitor (17" fzo).

Verwijderd

Nvidia Detonator heeft GLC & Tile Based Rendering en een nieuwere Refresh Rate. 60Hz = 68 Hertz 72=73,5Hertz ... En zo maar verder. Dat kan de 15" monitor (als ie oud is... Zeker wel) niet meer aan want die zijn meestal 60hz en 75 hz gewend en geen 68hz & 73,5. Je snapt er toch zeker niets van, toch ?

Verwijderd

En dan wordt het beeld scheef.

Verwijderd

wat een gelul

zet bij je adapter niet op optimaal maar op difalt (schijf je dat zo gebruik zelf win xp)

hierdoor ga je niet naar minimaal 60hz maar op 50hz draaien waardoor je resolutie beter word ondersteunt
en als het dan wel normaal beeld word weer gegeven dan moet je gaan zoeken naar de drivers voor jouw monitor

Verwijderd

Hoh - sorry, dat is de Hercules driver. Nee - inderdaad je hebt toch gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
op Default werkt dus niet, maar wat ik het raarste vind is dat opeens mijn Monitor Menu gewoon ophoud met werken. ik heb nu Det. XP en Det. 3 gebruikt en het is allemaal hetzelfde... zowiezo ligt het daar niet aan. en wat betreft de drivers voor mij monitor; ik heb een 15" onbekend merk... hij staat geinstalleerd als Plug en Play <---dat kan het miss. ook wezen (nog niet geporbeerd)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm raar, ik heb mijn monitor als Onbekend gezet, en wat met de resolutie gekloot> en nu staat ie op 1280x1024 en werkt perfect (wat dof maar dat is normaal) dus ik denk dat de monitor gewoon een beetje ziek word ;)

Allemaal bedankt voor jullie info.
Pagina: 1