singel en dubbel sided mem kan niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52
ok het zit zo ik heb 2 stripjes no name mem dat bijde lekker op 154 mhz kunnen lopen in 2 verschillende sysjes maar nu komt het ik heb dus een singelsided stripje en een dubbel sided nu werkt dat singel sided plankje perfect in mijn sys maar als ik die andere er bij doe krijg ik om de tijd een bsod
nu dacht ik van hee mscien is dat 2e stripje gaar of zo he dus ik dat in een bijna exact het zelfde sysje gestoken mama plank asus A7V266-e ik heb -ex bijde een amd xp 1800+ en een Geforce 4 TI 4400 hij een 20 gi hdd ik een 40 maar dat maakt geen bal uit volgens mij maarja
nu zit er bij hem al een 256 mb strip in die is echter wel dubbel sided

dus is de vraag kan dit gewoon simpel genoeg liggen aan het fijt dat het eene stripje dubbel is en het ander singel

of kan het zijn dat het mobo gewoon gaar is want ik begin steeds meer te twijfelen aan de gene waar ik hem van overgenomen heb :(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Shunt schreef op 10 augustus 2002 @ 14:26:

dus is de vraag kan dit gewoon simpel genoeg liggen aan het fijt dat het eene stripje dubbel is en het ander singel

Nee, daar ligt het simpel genoeg niet aan; single- en double-sided kunnen, binnen de grenzen v.d. chipset specs, prima op één bord coëxisteren :P Wat wél de oorzaak is? Heb je al van DIMM sockets gewisseld e.d.?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Shunt
tuurlijk ;)
heb alle mogelijke combies gehad
het gekke is dus simpel weg als hij bij een ander er in zit doet hij het wel goe :?

Game PC

• Shunt
traper de trap ;)

Game PC

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

dat bijde lekker op 154 mhz kunnen lopen
Is dat het max, wat je ermee gehaald hebt?
Hoever heb je ze overgeclockt?
Doen ze het wel op hun originele snelheid?

Dan nog dit, de ene mobo is niet de andere.
Ik heb ook gehad dat op een mobo een proc sneller loopt dan op een andere, soms met verschil van 100mhz. (lijkt niet veel maar wel als je K6-2 bedoelt.)

Lijkt me als ze het op hun originele snelheid het wel doen, dat je opnieuw moet gaan beginnen met die reepjes overclocken. :)
En dan kun je idd. lager uitkomen.

• Shunt
ze doen het dus ook niet zonder oc ;) DUUUUUUUH :P
daar zal ik echt nog niet aan gedacht hebben 8)7

Game PC

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Abbadon schreef op 10 augustus 2002 @ 15:12:

[...]

Nee, daar ligt het simpel genoeg niet aan; single- en double-sided kunnen, binnen de grenzen v.d. chipset specs, prima op één bord coëxisteren :P Wat wél de oorzaak is? Heb je al van DIMM sockets gewisseld e.d.?
Das niet helemaal waar, het komt vaak zat voor dat bepaalde merken met geen mogelijkheid samenwerken , met name de kt266a en kt333 bordjes hebben vaak metest fouten met verschillende dimm's.
Vaak kan je het goedmaken door het 1t command op 2t weer te zetten, en de volgorde veranderen.
Vaak werkt het trouwens ook als je de SS eerst dan erin stopt en daarna de DS. 3* een DS werkt vaak helemaal moeizaam mits zalfs al is het merk hetzelfde. 3* SS gaat daarintegen vaak wel beter.

Ik weet ook wel dat het officieel niet zo is, maar ik kan vertellen dat ongeveer 33% van alle kt333 bordjes bij ons gewoon fouten genereerd, gelukkig kan zo rond de 25% opgelost worden daarvan.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
aantal beschikbare mem kanalen op de mobo's.....

lees de manual van je mobo eens over hoeveel ze aankunnen (single sided heeft 1 kanaal nodig, double 2)

TheS4ndm4n#1919

• Abbadon
Carel schreef op 13 augustus 2002 @ 16:08:
[...]

Das niet helemaal waar, het komt vaak zat voor dat bepaalde merken met geen mogelijkheid samenwerken , met name de kt266a en kt333 bordjes hebben vaak metest fouten met verschillende dimm's.
Vaak kan je het goedmaken door het 1t command op 2t weer te zetten, en de volgorde veranderen.
Vaak werkt het trouwens ook als je de SS eerst dan erin stopt en daarna de DS. 3* een DS werkt vaak helemaal moeizaam mits zalfs al is het merk hetzelfde. 3* SS gaat daarintegen vaak wel beter.

Ik weet ook wel dat het officieel niet zo is, maar ik kan vertellen dat ongeveer 33% van alle kt333 bordjes bij ons gewoon fouten genereerd, gelukkig kan zo rond de 25% opgelost worden daarvan.

Dat bepaalde merken niet goed samenwerken is heel wat anders dan dat double- en single-sided niet samenwerken, dat staat er los van. Zolang je binnen de specs blijft en niet meer banken/rows geheugen gaat proberen te gebruiken dan is toegstaan werkt het prima samen. Dat vervolgens de DIMM's (single- en/of double-sided) blijkbaar niet samenwerken omdat ze van merk/type verschillen kan jammer genoeg altijd gebeuren, maar dat was niet de (specifieke) vraag.

• Shunt
dus het is simpel om gezijk te voor koomen gewoon altijd singel of altijd dubbel koopen ???

Game PC

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je geheugen koopt is het altijd raadzaam om hetzelfde merk geheugen te kopen. Meestal gaan 2 A merk geheugen reepejs (ongeacht double sided of niet), prima samen.

Btw, ik snap geen reet van het verhaaltje in je eerste post shunt. Het is dat Abbadon de vraag centraal stelde, anders had er volgens mij niemand gereageerd. Is het misschien een idee om leestekens te gebruiken. Spellingscontrole aan enzo 8).

• Abbadon
Ja, ik koop m'n DIMM's voor één pc altijd van hezelfde merk en identiek qua opbouw. Zeker als je er veel in gaat prikken (heb twee bakken met elk vier DIMM's en dan wil ik het gedonder zoveel mogelijk bij voorbaat uitsluiten). Da's imo het meest verstandige :)

• Shunt
wwillem schreef op 13 augustus 2002 @ 20:01:
Als je geheugen koopt is het altijd raadzaam om hetzelfde merk geheugen te kopen. Meestal gaan 2 A merk geheugen reepejs (ongeacht double sided of niet), prima samen.

Btw, ik snap geen reet van het verhaaltje in je eerste post shunt. Het is dat Abbadon de vraag centraal stelde, anders had er volgens mij niemand gereageerd. Is het misschien een idee om leestekens te gebruiken. Spellingscontrole aan enzo 8).
ik weet het maar dit is een schone instal nog zonder textverwerker ;)

mare ik weet het opbouw is niet echt super ;)

Game PC

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Je kan zeggen:
Via -> singel/double door elkaar
SiS/AMD -> niet door elkaar

Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar in principe zou ik dat niet doen. Ook zou ik zeker geen no name geheugen in een AMD systeem hangen en als je dat doet dan niet op SiS of AMD.. magoed.. daar zijn geen regeltjes voor :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Pagina: 1