Toon posts:

Asus P2b in coma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister me asus P2b in een miditower gezet.
Naja enfin alles aansluiten maar en op de powerknop drukkuh.
Hmm ja niet dus, hij ging wel aan maar het powerlampje bleef zeg maar 'knipperen'.
Volgens het boekje betekent die dat de peecee in sleepmode is (standby?).
Nou is dus de vraag: hoe maak ik hem/haar/het wakker?
Het (vreemde) is dat als een cdrom/hdd is aangesloten hij het niet doet maar als je de IDE kabel loshaalt doet ie het wel maar ja daar heb je ook zo weinig aan.

Verwijderd

Misschien het jumpertje CLEAR CMOS even om zetten en dan je pc ff aanzetten en +/- 20sec. weer uit en dan de jumper terugzetten en dan nog eens proberen.

Check alles nog ff een keer of je het wel goed aangesloten hebt, ook het snoertje van powerknop naar moederbord enzo

Suk7

Verwijderd

Topicstarter
cmos = bios???

Verder zit het wel goed met de bekabeling enzo.
Naja ff proberen dan maar.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:11

Dark

who tweaked the light?

kan ook zijn dat je per ongeluk de SMI lijn hebt aangesloten. Zit ergens zo'n blokje met pennen, waar o.a. power, speaker, en powerled worden aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
eh SMI lijn?

Verwijderd

kijk einde deze week maar op http://users1.50megs.com/raymond/index.html daar zie hoe zo'n klote P2B een waardig einde krijgt. :) :)

Verwijderd

Dacht niet dat het een klote ding is!!
Asus is nog altijd de beste in moederborden.
En al zeker beter dan Abit!

Verwijderd

Topicstarter
Eh geinig maarre ikke wil die van mij nog wel ff bewaren voor server ofzo.
Naja weet dan echt niet iemand waaraan het zou kunnen liggen?
de smi lijn is niet geblokkeerd of whatever, wat ik ook doe dat verdomde KUTlampje (ahum) blijft gewoon knipperen!

Verwijderd

klote P2B ???? misschien niet een bx met bijzonder veel functies , maar tis toch wel het stabielste board wat ik ooit heb gehad. En zelfs nu na 2(???) jaar trouwe dienst doet dat ding het nog gewoon goed.

Verwijderd

powerkabel er 10sec uit laten opnieuw proberen....

als het niet lukt alle kabeltjes van de voorkant van je tower los behalve van de power.

mogelijkheid is ook dat je cd of hd verkeerd om aansluit (maar lijkt me niet dat je zo verblubberd bezig bent)

Nog 1 ding....misschien heel stom...maar wij hebben dit probleem ook een keertje gehad en de oplossing was iets waar we nog steeds niet bij kunnen....

Gebruik de reset lead (draad) 's als powerswitch.....
Dit heeft echt gewerkt..want na terugdraaien van deze 2 deed de pc het niet meer....
Pagina: 1