Konqueror en netscape flash plugin werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik gebruik konqueror omdat ik het wel lekker vind werken, om dat even voorop te stellen.

Ik heb de netscape plug-in voor flash geïnstalleerd. Konqueror herkend deze (opgegeven in netscape plugins) en alles lijkt te werken. Echter als ik naar een pagina gaat waar flash gebruikt wordt, krijg ik de fout: unable to load netscape plugin for blaat.swf.

Dezelfde plugin werkt in mozilla wel :?

Heeft iemand enig idee wat het probleem is? KDE versie is KDE 3.0.2, gecompiled met GCC 3.1.1/QT 3.0.5 (Gentoo 1.3b default)

Verwijderd

das balen >:)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben jij even behulpzaam zeg...

Ik heb geen oplossing voor je maar wel zelf even een kleine vraag...
Bestaat er ook een flash plugin die je onder Opera kan gebruiken?

Verwijderd

saviour schreef op 10 augustus 2002 @ 14:00:
[...]

dat vroeg ik me ook af :P

• LollieStick
euh.... misschien even op www.macromedia.com kijken. ik kan je uit mijn hoofd niet vertellen of er een voor Opera is.

edit:

macromedia is down

Verwijderd

Ik heb het ook, met Debian 3.0 met kde 2.2.2. Heb goed de flash plugin geinstalleerd en de flash plugin wordt geladen. Maar zogauw ik op een flash site kom vleigen de links naar Macromedia linux players me om de oren. Heel vervelend. Maar ik heb op internet in de nieuws groepen gelezen dat ik niet de enige ben.

Ik denk dat er niks anders op zit, als te wachten tot het wel goed werkt. Misschien is er hier iemand die hem wel werkend heeft gekregen. Daar moeten we dan maar op hopen :)

• LollieStick
Bij netscape6 werd het meegeleverd en die plug-in heeft wel bij me gewerkt met Konqueror. Dit is toch dezelfde lijkt me?

Verwijderd

Nou beste kerel, het antwoord zit in je vraag verwerkt.....
Alle netscape plugins die in binaire vorm worden aangeleverg: flash, realplay, java etc, weken niet met een gcc 3.1 systeem. Kijk eens in het GCC3 forum op forums.gentoo.org.
'T is wachten op gcc 3.2 en dan op die aanbieders van plugins ( macromedia,sun,realmedia ) Overigens kun je wel met realplyer werken want als je hem standalone gebruikt, dus dat is overkomelijk. Verder is er een hack (te vinden op dat forum) waarmee veel plugins gaan werken met mozilla.

Helaas pindakaas, dat wordt dus 1.2 installeren als je het echt werkend wilt hebben. :(

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Er zijn al veel topics over geweest in de Gentoo Forums, misschien is het handig daar eerst eens rond te kijken voordat je hier post :) Het probleem is dat de Flash plugin is gecompiled met GCC 2.9x. GCC 3.x is binary incompatible met GCC 2.9x en daardoor werken verschillende (commerciële) closed source packages niet. AFAIK is de enige oplossing wachten tot er een nieuwe versie wordt uitgeracht van de plugin die gecompiled is met GCC 3.x (zal wel GCC 3.2 worden, want die is weer ABI incompatible met GCC <= 3.1.1). In Mozilla schijnt het wel te werken als je de binary package installeerd vanaf mozilla.org (of NS6 neemt), zelf compileren lukt ook niet.
edit:
Typo

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• LollieStick
Iemand een idee wanneer gcc 3.2 uit komt? een pre versie is er geloof ik al. Dan moet mijn vader maar mozilla gebruiken als hij zo graag op die pagina wil komen :P

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

http://gcc.gnu.org/develop.html#future

Hij stond gepland op 23 Juli, maar dat zal wel een maand oid uitlopen. Als 3.2 uit is moet je nog wachten tot de closed source packages gecompiled worden met GCC 3.2, dus zo heel erg snel zal dir probleem niet opgelost zijn.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Bij mij werkt de flash plugin prima. Ik gebruik GCC 3.1 en de CVS versie van KDE. Hoe ze die binaire incompatibiliteit hebben weten te omzeilen weet ik niet....

• LollieStick
http://bugs.kde.org/db/46/46326.html

Heb je het op dezelfde manier gedaan als ik het gedaan heb?

Verwijderd

Ik heb even zitten rommelen, maar het lijkt erop dat het een fix in de CVS versie van KDE is. Sowwy. Zou je de CVS versie moeten downloaden en bouwen, met alle 'risicos' van dien...

En zo te zien heb ik het op vrijwel de zelfde manier gedaan, ja. Ik werk dan wel met Slack, maar ik bouw ook mijn eigen zooi, met GCC 3.1. Dan krijg je min of meer dezelfde effecten, lijkt mij.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 11:05 . Reden: Antwoorden is natuurlijk wel beleefd... ]

• LollieStick
hmm... oke. ik wacht liever even op kde 3.0.3 die 12 augustus uit komt. Verder dankt ik u allen :)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 14:43:
Nou beste kerel, het antwoord zit in je vraag verwerkt.....
Alle netscape plugins die in binaire vorm worden aangeleverg: flash, realplay, java etc, weken niet met een gcc 3.1 systeem.
bij mij werkt de flash en java plugin (binaire vorm) wel op mijn gcc 3.1 systeem. :)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• LollieStick
sun java is sloooooooooooooom bij mij maar werkt wel :) blackdown weet ik niet, ben nog aan het experimenteren. Je hebt zeker ook de CVS versie van KDE?

hmm... sorry je sig niet gezien. Heb je met de source lopen kloten of heb je precompiled binaries?

[ Voor 0% gewijzigd door LollieStick op 11-08-2002 16:02 . Reden: just getting blind ]

Verwijderd

a casema user schreef op 11 augustus 2002 @ 14:56:
[...]
bij mij werkt de flash en java plugin (binaire vorm) wel op mijn gcc 3.1 systeem. :)
Vertel, vertel! Hoe dan?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
voor Mozilla was er toch een hack met LD_PRELOAD? Kon je zelf een stukje C schrijven wat sinds gcc-3.1 uit libstdc++ is gehaald en kon je zo dat probleem oplossen. Weet niet of hetzelfde weer lukt met Konqueror.

BTW: Waarom Konqi gebruiken als Mozilla 1.1B ook stabiel en snel is?

• LollieStick
Konqueror werkt niet zo log als mozilla. Mozilla is op zich een prima browser, maar ietwat traag/zwaar.

stukkie C schrijven? dan morge maar naar de bieb >:)

Verwijderd

[...]

ik weet dat in de opera client voor windows standaard flash al zit, is dat bij de linux versie niet zo?

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

[...]

Yup. Netscape 4 plugin werkt onder Opera. Als je FreeBSD gebruikt, hoef je alleen de www/linux-flashplugin port te installeren, als het goed is herkent Opera hem dan vanzelf.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Pagina: 1