Toon posts:

Edimax 6004+ met Alcatel Speedtouch

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Al weken (zonder overdrijven!) probeer ik via mijn Edimax 6004+ en Alcatel speedtouch Home een verbinding te maken met Planet Internet Mxstream. Kan iemand svp bevestigen dat deze combinatie uberhaupt werkt??

Alle instellingen voor Windows en router die in alle manuals staan heb ik al 20 keer gecontroleerd. De router maakt een verbinding met een server bij Planet, want als ik het verkeerde password invul dan klaagt hij hierover.

Overigens lukt het me wel om zonder de router een goede verbinding op te zetten. Is het misschien zo dat Planet detecteert dat ik een router gebruik en dat ze me daarom iets ontzeggen?

Alle ideeen zijn welkom

Bedankt.

Joep

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Heb je het nu draaiend ? Ik heb net dezelfde hardware aangeschaft.

eagle

Verwijderd

Ga je een dure modem aanschaffen met een rot router?! Koop dan gewoon de Draytek Vigor 2600

Die edimax dingen lopen zo snel vast |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 00:14 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Fijn, ik heb een ander topic gelezen waarin dacht ik iemand er best tevreden over was.
De aankoop gebeurde op een veiling. 't Is dat ik hem p een veilinmg tegen kwam, anders had ik inderdaad de Draytek aangeschaft.

Inderdaad draytek is (wellicht ? - ik heb er geen ervaring mee) beter, maar niet te krijgen voor 60 Euro.

Ik zit voor ADSL op mijn nieuwe gebruikersnaam te wachten;
Zowel de Edimac als de Speedtouch zijn te benaderen vanuit mijn PC.
Daarnaast is het nog maar de vraag of beide apparaten 24*7 aan staan.

De Edimax is altijd nog te gebruiken als een 100mbit hub/switch

Voor een VPN zou ik inderdaad de draytek gaan aanschaffen.
Maar de Edimax dient nu alleen voor het delen van ADSL

[ Voor 37% gewijzigd door Brothar op 25-12-2002 00:39 ]

eagle

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
Mja..'t is niet de bedoeling dat je er zo'n oud topic voor kickt.

't hoeft niet zo te zijn dat elke edimax router nu brak is ofzo. Dit kan netzogoed een foutje zijn, een kapotte router ofzo. En volgensmij zijn er zat mensen wel tevreden over, dus no worries :)

Dit topic is gesloten.