[SCSI Boot]

Pagina: 1
Acties:

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aardig wat lopen zoeken, op GoT, Google en ook in de intel FAQ en pdf's, maar ben er nog niet echt helemaal uit :? .

Zoek 'n nieuw P4 mobo en kwam oa langs de intel D850EMV2.
Nou staat er in de .pdf keurig waar hij zoal vanaf kan booten, maar er staat geen optie 'SCSI' tussen zoals ik dat bij andere borden gewend ben. Wel is er een of andere boot-agent.

Kan iemand mij vertellen of deze netjes van 'n SCSI adapter, (19160) in mijn geval, kan booten. Want het lijkt met op zich vreemd als dat oa alleen van IDE kan.

M'n 1e post, dus hoop dat 't 'n beetje klopt zo :) .

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het niet zo dat de PC eerst kijkt of er ook een HD/CD-rom aan je kaart hangt?

• _XipHiaS_
  • Niet online
Het mobo is nog niet in mijn bezit, maar staat wel op m'n lijst van kanshebbers. Het zou alleen lastig zijn als ik dit bord aanschaf en er dan achter kom dat ik het ding niet van SCSI kan laten booten, ik heb namelijk alleen SCSI drives, CD/R en HDD, in m'n bak.

Hoop dus dat er iemand is die met dit bord 'n SCSI config heeft lopen.

Het SCSI bios kijkt uiteraard wat of er aan de kaart hangt, de vraag is, geeft hij dat door, en doet het mobo bios er wat mee?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

[off topic]

aangezien iedereen altijd zit te zeiken als een nieuw lid alles fout doet ( niet zoeken, groeten etc.) zal ik je nu een complimentje geven met deze nette post. gefeliciteerd :+

[/off topic]

Verwijderd

Vaak heb je de optie "boot from other" ofzo iets. En zo ver ik weet en je hebt alleen maar SCSI hebt dan emuleerd de SCSI bios z'n eerste schijf als C:

Ben vaker tegen zo iets aangelopen, alleen bij systemen die IDE en SCSI gebruiken en je hebt geen optie in de bios om vanaf een SCSI schijf te booten ... tja dan heb je inderdaad een probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2002 14:02 . Reden: typo's ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
'Boot from other' staat zo te zien niet in de PDF, maar als hij 'm netjes doorgeeft en 'm onder 'Hard Disk Drives' zet is dat ook prima. Vraag ik me alleen weer af wat hij doet als ik in m'n SCSI bios vraag om van CD te booten, wat wel weer prettig is als ik Win XP wil installen. Want je hebt in het mobo bios alleen weer de optie 'ATAPI CD...' :? .

Verwijderd

Intel mobo's ziend e boot devices en die geven ze aan als boot device

• _XipHiaS_
  • Niet online
Voor diegenen die ook geïnteresseerd zijn in het bord, hier wat info: http://developer.intel.com/design/motherbd/mv2/index.htm , en de pdf's: http://developer.intel.com/design/motherbd/mv2/mv2_prdoc.htm
Pagina: 1