Voor mensen met onstabiele Asus A7V

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor diegene die een onstabiel Asus A7V moederbord hebben, zonder de boel te overklokken.
Het zou misschien helpen om weer terug te gaan naar bios versie 1003. Ik had versie 1004A, die om het uur crashte, 1004C om de 4 minuten (alles precies zelfde ingesteld). Toen toch maar terug gegaan naar 1003, nu doet ie het perfect.
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb wel een maand lopen kloten...

Verwijderd

Klopt indeed, hier was eerder ook al ergens een posting van :) en uit me eigen ervaring gezien... ook 5 tot 10 minuten en dan ***CRASH*** enzo :)

Greetz

Verwijderd

Ja he ^SP|R|T81^ maar hij loopt nu goed hoor(op bios 1003)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Toch vreemd; bij mij lopen 1002 t/m 1004D even stabiel. Het moet dus aan de combinatie van alle componenten en evt software liggen

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Ik ben van 1002 naar 1004D gegaan en heb nog geen onstabielheden kunnen constateren op mijn systeem. :), hier geen problemen dus.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:50

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 12:28 schreef tomcat het volgende:
Ik ben van 1002 naar 1004D gegaan en heb nog geen onstabielheden kunnen constateren op mijn systeem. :), hier geen problemen dus.[/quote]Same here...

viper2
sblive
nic 10/100

3 hd op promise en 1 hd + 3 cdrom op ata66

AKA Rinkel weblog

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik draai nu op BIOS 1003, rocksolid ! Op versie 1004a en 1004c was hij zéér instabiel. 1004d heb ik nog niet geprobeerd.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Hier is de oplossing:

1. a7v heeft 300 watt voeding nodig.
2. sommige geheugen modules werken niet goed samen met het board op 133, omzetten naar 100 kan een oplossing zijn of omruilen voor een ander merk.

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb dus zelf 230 watt voeding en 133 mhz geheugen. Maar waarom zou die met bios 1004 opeens crashen terwijl die dat met 1003 niet doet. Het aantal watt veranderd toch echt niet, en geheugen ook niet... Ik vind het maar vaag.

Verwijderd

meer uitleg:

- Voeding MOET minstens 300W zijn. De A7V heeft een VRM module die de 5
volt naar 3.3volt omzet met
als gevolg dat er veel meer stroom opgenomen wordt van de 5 volt lijn.
(Andere mainboards gebruiken de 3.3 volt
die rechtstreeks van de voeding af komt)
- De Promise UltraDMA/100 drivers moeten versie 1.60 Build 25 of hoger
zijn. Versie 1.60 build 19 kan het systeem
-en daarnaast draaien sommige geheugen modules van bepaalde merken incombinatie met dit moederboard niet stabiel op 133mhz

Verwijderd

Ik heb zelf een a7v met een geforce 2 gts....

zou het door de voeding komen dat mijn videokaart niet op OpenGL of DirectX wil draaien?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 19:47 schreef wwillem het volgende:
Voor diegene die een onstabiel Asus A7V moederbord hebben, zonder de boel te overklokken.
Het zou misschien helpen om weer terug te gaan naar bios versie 1003. Ik had versie 1004A, die om het uur crashte, 1004C om de 4 minuten (alles precies zelfde ingesteld). Toen toch maar terug gegaan naar 1003, nu doet ie het perfect.
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb wel een maand lopen kloten...[/quote]JIJ bent de perfecte kandidaat voor 1004d, als jij die nou eens test, dan weten we allemaal wat er veranderd is.

Verwijderd

ook met 1004D een stabiel systeem.
Geen idee wat er veranderd is in deze nieuwe bios maar als je het niet probeert weet je niet of jouw computer er beter door loopt dus gewoon proberen want alle computers zijn anders. Er zijn trouwens nieuwe nvidia drivers 6.35 ze zijn sneller dan 6.34.

• dr snuggles
  • Niet online
Zou iemand een link willen geven van die 1004D, op asus.com is er nog nix te vinden bij de bios rommel. Graag wel officiel link, geen bete release of id. Ik heb trouwens nvidia 6.31 als driver (voor mijn v7700).

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 14:15 schreef xbw het volgende:
meer uitleg:

-en daarnaast draaien sommige geheugen modules van bepaalde merken incombinatie met dit moederboard niet stabiel op 133mhz[/quote]Is daar in een of andere FAQ al iets van een lijstje bekend met geheugenreepjes van bepaalde merken die wel of niet werken op 133 met de A7V? Ik ga 2xPC133 128MB kopen en misschien toch een ASUS A7V.. maar beetje lullig als ik mijn PC133 geheugen op 100 moet laten lopen..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• smallblock

smallblock

Ik heb het al meer keren verkondigd:

300 watt is niet nodig zolang je een goede stabiele voeding hebt.

Ik draai al een hele tijd probleemloos met een Powerman 235w voeding.

Sinds vandaag met een Duron800@1010 MHZ
(eindelijk de magische grens doorbroken, yes !!!!)
256MB pc133
Geforce2 MX
2 x ibm 30 Gieg
1x cdrom
1 x cdrewriter
sblive
2x netwerkkaart
2x extra 8cm fan

Toch echt geen lichte configuratie en geen voedings problemen, rara hoe kan dat.....

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

misschien heb jij puur mazzel en de andere pech niet echt iets om over op te scheppen.
Lijkt me nogal dom, alle mensen die het kunnen weten zeggen het beste is een goeie 300 watt voeding maar er zijn altijd eigewijze mensen die denken te bewijzen dat ze gelijk hebben, dat heb je dus niet je hebt dus gewoon een heleboel geluk dat je voeding het nog steeds vol houdt, voor hoelang weet niemand maar voor jou te hopen nog een tijdje.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:23
het is gewoon een gaar bord. ik zat er ook weken mee te kloten, en heb hem daarna maar terug gebracht en omgeruild voor een abit. werkt een stuk beter, hij hangt alleen nog af en toe als ik met msn aan het lullen ben.
die a7v draaide nog geen uur stabiel.

Verwijderd

Geen problemen hier met welke bios versie dan ook.

Duron 600@850, V7100, 128 mb cas2, etc etc.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47
Heb een A7V en alle BIOSsen geprobeerd maar nergens geen last van m.b.t. instabiel zijn van het systeem. Ik kan alleen me RAM niet op PC133 zetten, dat flipt me monitor uit bij het booten. Bij PC100 CAS2 alles perfect.

Ik draai nu 1004C... is de nieuwe 1004D beterzz?

• smallblock

smallblock

Oldman:

Misschien dat mijn verhaal niet helemaal overkomt zoals ik het bedoel:

Ik wil niet opscheppen, integendeel. Wat ik bedoel is dat een GOEDE 235 Watt VOEDING dit allemaal WEL kan trekken. De mensen moeten dus niet meteen een andere voeding gaan kopen, dat KAN geldverspilling zijn.

Ik weet dat er zat goedkopere kastjes zijn met matige voedingen die dus WEL voor instabiliteit kunnen zorgen. In dat geval is het WEL raadzaam andere voeding aan te schaffen. Kasten van bv Inwin en A-open hebben wel een goede voeding, ik ben ook benieuwd hoe de ervaringen van mensen met zo'n kast zijn.

Als je regelmatig in de alt.comp.periphs.mainboard.asus kijkt zijn er erg veel mensen die problemen hadden met de Asus A7V. Waarvan een groot deel het te danken had aan hun eigen geklooi of onwetendheid. Veel van de stabiliteitsproblemen worden bv veroorzaakt door foute bios instellingen....

Ga er dus niet zomaar vanuit dat een 300 watt voeding alle problemen oplost.

Leuke lamp, overigens !!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kasten van bv Inwin en A-open hebben wel een goede voeding, ik ben ook benieuwd hoe de ervaringen van mensen met zo'n kast zijn.[/quote]Mijn ervaringen zijn goed. Ik heb alleen geen Athlon maar een Coppermine op P3B-F. En die voedingen van zowel InWin als Aopen heersen. Ik heb de Q500 Bigtower, met de standaard 235W Powerman PSU : nooit 1 probleem gehad. Met 2 7200 RPM DeskStar's, 1 IBM Ultra SCSI schijf, 1 Quantum 2 Plextor's, Pioneer DVD, ZIP, etc etc 6 PCI kaarten en 2 geheugenmodules Recenteijk de voeding vervangen voor een Aopen 250W : Net zo goed. Het enige verschil is dat die Aopen op het 5V signaal meer Ampere heeft (25 dacht ik). Oh ja wat helemaal kik is : die Aopen voeding (uit een Miditowertje gesloopt) werkt perfect samen met "Suspend to RAM". Je HELE systeem gaat gewoon uit, geen fan niks geen CDROM's : UIT. Alleen RAM blijft onder 5V spanning. Bij de InWin bleven de PSU-fan en m'n CDROM's nog aan. jaja details !

Volgens mij komen allebei die PSU's uit dezelfde fabriek.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

quote:
-------------------------------------------------------------------------------
Ga er dus niet zomaar vanuit dat een 300 watt voeding alle problemen oplost.
---------------------------------------------------------------------------------
Ik heb dat ook niet gezegd, als een systeem niet goed in elkaar ziet krijg je al gauw instabiliteit maar aan de meeste systemen is wel iets mee aan de hand en dan wil een 300watt voeding wel helpen voor een iets stabieler systeem en als de mensen willen klooien in hun systeem dan moet dan kunnen daar leren ze van zo zijn jij en ik ook begonnen (proberen, proberen) Ik heb trouwens een heel goede 300watt voeding en dat bevalt me prima, dit even terzijde.
Dus ik blijf erbij dat voor de meeste mensen met een athlon (thunderbird, duron)en geforce kaart een 300watt voeding beter is.

• smallblock

smallblock

Ok Old Man, daar ben ik het mee eens.

Voor de mensen die een 300W voeding aan gaan schaffen; koop geen noname voeding maar een van een goed fabrikaat, daar heb je nog jaren plezier van. ( zolang ATX-kasten in de mode blijven :) )

Leuke lamp, overigens !!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:26

fv

-------------------> hiero

Meten is weten, dames en heren ! Ik heb eens even nagemeten wat mijn PC (Athlon700@1008 + V3800 + CD + CDR + IDE-HD + 5 blowers) nu eigenlijk 'trekt' uit het stopcontact. Dit bleek maar ~100 Watt te zijn onder vollast. Merkbaar was dat bij fullscreen 'heavy' video het verbruik opliep met ~15Watt. Ok, een V3800 is geen V7700, dus het verbruik zal dan nog wel wat meer oplopen.

Elektronica/videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

ik had nergens problemen mee behalve bios 1002 die was enigzins instabiel hier en daar , en 1003 liep inderdaad RockSolid .... heb nu 1004C en dat loopt eingenlijk ook allemaal perfect maar zodra ik Crimson Skies (nieuw vliegspel MS ) opstart en ga spelen krijg ik vroeg of laat een foutmelding blue screen :( heb duron op 850 draaien en geforce 2 mx op 205/205 = stabiel genoeg om 3d mark in loops te laten draaien ... denken jullie dat de fout in de nvidia 6.35 drivers zit of moet ik vorige bios 1003 weer nemen :?

Verwijderd

Een V7700 trekt niet veel meer stroom dan een V3800. V7700 heeft .18 micron GPU, een V3800 .25 micron chippie

• dr snuggles
  • Niet online
Bedank mad cookie, gaat nieuwe bios vanmiddag wel probere, moet nouw naar school (is vrijdag). Morgen hoor je wel of het wat is.

• dr snuggles
  • Niet online
1004D is iets stabieler dan 1004C, hij crasht pas na een half uur ipv 5 minuten, hoi hoi... 1003 RULES.
Pagina: 1