Toon posts:

Rewritables niet langer leesbaar met nieuwe brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een redelijk aantal rewritable CDs van diverse merken, die ik allemaal met mijn vorige brander (HP 8100i) heb geformateerd en beschreven. Dit formateren gebeurde dan met Adaptec software die door HP werd meegeleverd.

Ik heb nu al een tijdje een nieuwe brander (Mitsumi CR-48XATE) en deze vertikt het om de rewritables te bewerken. Als ik de cd erin doe leest hij wel zijn FAT (hij toont wat er op staat) maar laat niet toe dat ik er iets mee doe. Ook kan ik er niets meer aan toevoegen.

De nieuwe brander kwam met Nero 5.5 en zonder Adaptec. Daarnaast gebruik ik ook regelmatig CloneCD. Ik heb trouwens de oude brander niet langer in de pc zitten en de HP software heb ik ook gedeinstalleerd (daarmee werd ook de adaptec software eraf gehaald).

:? Wat moet ik doen om met Nero en/of CloneCD of natuurlijk gewoon met Windows verkenner de rewritables weer te kunnen beschrijven?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Wildfire

Joy to the world!

Het zijn dus Packet-Writing CD-RW's? Tsja, dan heb je nu packet-writing software op je PC staan die incompatible is met de packet-writing software van je vorige brander... hetgeen betekent dat je alleen je CD's kunt teruglezen maar er niets meer aan kunt toevoegen.

Twee keuzes: je oude software weer opsnorren en die gebruiken, of de CD-RW formatteren met je nieuwe software... eerst de gegevens naar de HD kopieren, dan formatteren en dan de data weer terugzetten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

merkbrander kopen voortaan? Zoiets als een Plextor? :O

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn Packet Writing CD RW"s?

Verwijderd

Topicstarter
Mitsumi is een merk wat mij betreft. Ik heb hem gekocht nadat ik hem in diverse tests als beste of een van de beste er uit zag komen, vaak boven Plextor die wel duurder was maar niet beter.

Verwijderd

Nou.....Plextor is toch zeker wel een A merk.....Mitsumi zou ik toch dan echt een B merk noemen....sorry....
Maar probeer eens volledig te formatteren....(of lukt dat ook niet)

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire,

Enig idee hoe ik met Nero kan formateren? Heb daar geen enkele menu optie voor kunnen ontdekken. (Oude software terugzetten doe ik liever niet omdat ik dan ook weer de HP software moet installeren omdat dat een automatische installatie was van Adaptec tijdens HP installatie.

Verwijderd

Extra --> recorder --> Erase rewritable ?????

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Erase rewritable zat onder een andere optie maar toch gevonden en gedraaid. CDRW is nu dus helemaal niet meer te zien door Nero!

Verwijderd

vaag

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mitsumi is een goed merk ! Niets mis mee. Misschien een idee om een nieuwe CD-RW te kopen en die alleen in je Mitsumi te gebruiken. Met de drive is niet mits, negeer de nutteloze opmerkingen van cimtd. Je kunt ook Ahead inCD proberen.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 14:10:
8)7 Erase rewritable zat onder een andere optie maar toch gevonden en gedraaid. CDRW is nu dus helemaal niet meer te zien door Nero!
Hoe bedoel je niet te zien. Wat zegt hij bij medium info? Daar moet staan dat het een cd-rw is. Als hij hem gewist heeft, dan kent hij cd-rw's wel anders zo hij hem niet wissen.

Een lege CD-rw is hetzelfde als een CD-r met het enige verschil dat je hem kunt wissen. Je kunt hem dus NIET al een soort van HD gebruiken. Daarvoor moet je aparte software hebben. Deze zat waarschijnlijk je je adaptec software. Dit installeerde meestal packet-writing pakketje mee, waardoor je je CD-RW als HD kunt gebruiken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 13:30:
merkbrander kopen voortaan? Zoiets als een Plextor? :O

Laat dat smiley maar weg, dit heeft namelijk geen ene **** te maken met de brander, alleen met de software.

Daarbij is Plextor voor 90% hetzelfde als een goedkopere Teac, Sony, Sanyo, That's Write of LiteON, en kost hij meteen 10x zo duur.

Mitsumi is trouwens ook een A-Merk, en maakt al jaren onderdelen voor o.a. Compaq.
Een nieuwe Mitsumi CD-RW doet voor zijn aankoopbedrag qua capaciteiten echt niet onder aan een Plextor.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
dreeke schreef op 11 augustus 2002 @ 15:16:
[...]
Laat dat smiley maar weg, dit heeft namelijk geen ene **** te maken met de brander, alleen met de software.

Daarbij is Plextor voor 90% hetzelfde als een goedkopere Teac, Sony, Sanyo, That's Write of LiteON, en kost hij meteen 10x zo duur.

Mitsumi is trouwens ook een A-Merk, en maakt al jaren onderdelen voor o.a. Compaq.
Een nieuwe Mitsumi CD-RW doet voor zijn aankoopbedrag qua capaciteiten echt niet onder aan een Plextor.
Krijgen we dat gezeur over merken branders?

Veel merken kopen onderdelen voor de branders in bij Sanyo,
maar zijn totaal verschillend van elkaar.

Plextor is niet 10x zo duur, maar ongeveer 2x zo duur dan een LiteOn.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoe is het afgelopen met je CD-rw topicstarter? Heb je een oplossing gevonden, prettig om het hier te posten zodat iemand die het zelfde probleem heeft ook een eventuele oplossing ziet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• cjdijk
  • Laatst online: 28-03 07:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Die adaptec software is niet zo prettig.
Het enige voordeel was dat je een cdrw als een soort harddisk kon gebruiken,
zonder dat je zelf de brander software hoefde te gebruiken,
die draaide "onzichtbaar" in de achtergrond mee.
Ik zelf was hier vrij snel vanaf gestapt met mij oude HP7100 brander,
toen ik erachter kwam dat die cdr/cdrw's soms op andere pc's
onleesbaar bleken te zijn bij gebruik van packet writing.

Je hebt 2 opties:
1. Die hp adaptec software weer installeren en gebruiken op je nieuwe brander.
2. De data opslaan op een pc die packet writing ondersteunt,
en daarna de cdrw's wissen en opnieuw beschrijven.
Als quick-wissen niet lukt, heb je ook altijd nog volledig-wissen,
dat duurt alleen even lang als het volledig beschrijven van een cd,
zal 15 minuten zijn op een 4 speed cdrw.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
;) Sorry dat het wat langer duurde dat ik weer antwoordde, zat een vakantie tussen.

:( Als ik de inmiddels geposte reacties doorlees begrijp ik er uit dat ik een mogelijkheid mis die ik met de HP wel had.

Bij installatie van de HP werd ook Adaptec meegeinstalleerd en ik was gewend om vaak met windows verkenner naar de CDRW te schrijven.

:? Begrijp ik jullie nu goed dat dit met de Mitsumi niet meer kan omdat deze geen bijgeleverde Adaptec software had?

:? Als ik van de oude HP installatie cdrom de apdaptec opvis (of van de website of zo download) en deze installeer, vernaggel ik dan mogelijkwijs iets? Ik ben namelijk dik tevreden over mijn Mitsumi en wil dat graag zo houden. Het zou natuurlijk wel fijn zijn als ik die tien CDRW disks weer kon lezen en beschrijven, als het effe kan met Windows Verkenner.

• cjdijk
  • Laatst online: 28-03 07:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

De huidige generatie branders, ondersteunen allemaal packet-writing.
Dus als je die adaptec software van je hp brander installeert,
kan je die schijven gewoon weer met verkenner beschrijven.
Ik heb dat nog nooit getest met jouw brander,
maar ik geef je erg veel kans dat hij het gaat doen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Met dank CJDIJK.

Ga dat vanavond proberen.

Over en sluiten maar
Pagina: 1