Toon posts:

Problemen geluid bij Mini-DV

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

Als ik in premiere 6.0 een filmpje monteer en deze terug schrijf naar mijn JVC mini-DV camera en deze afspeel dan is het geluid vaak slecht (schel, hoge tonen gaan een beetje over de zeik).
Misschien ligt dit aan dat het filmpje 12 bits is opgenomen en ik 16 bits wegschrijf? Kent iemand dit probleem? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 13:17:
Hoi,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

Als ik in premiere 6.0 een filmpje monteer en deze terug schrijf naar mijn JVC mini-DV camera en deze afspeel dan is het geluid vaak slecht (schel, hoge tonen gaan een beetje over de zeik).
Misschien ligt dit aan dat het filmpje 12 bits is opgenomen en ik 16 bits wegschrijf? Kent iemand dit probleem? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Wat gebeurt er als je de gecapturede video meteen (dus zonder bewerkingen) terugstuurt? Is het dan wel goed? Zo ja, dan ligt het aan de bewerkingen die jij uitvoert/het uitvoerformaat (wat je zelf al zei). Het probleem is dat je volgens mij niet 12-bits kan kiezen. (Ik heb hier zelf MediaStudio Pro6.5 en daar kan ik bij DV Audio (en ook bij PCM) *geen* 12-bits kiezen). Je kunt natuurlijk ook ff een stukje opnemen in 16-bits en kijken wat hij daarmee doet.

[ Voor 0% gewijzigd door SiHiDa op 10-08-2002 13:33 . Reden: Typo's ]