Toon posts:

Pc valt uit bij intensief prosessor gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc en hij draait op xp.
Nu heb ik een spel en dat wil ik uitpakken met winrar en dan valt hij na een tijdje uit en start hij opnieuw op.
Komt dit door dat mijn processor te heet word of iets anders?
Als hij uitgevallen is en ik kijk in de bios is mijn processor netjes 45 graden.
Dus alleen als ik iets doe op mijn pc waarbij de processor intensief gebruikt wordt slaat hij uit.

Ik heb een Pentium 4 2,4 ghz gf4 ti4600 128mb en een abit th7|| raid

Is dit een fout door de hardware of komt het door windows xp?

Hoop dat jullie weten wat het is alvast bedankt,

Barry

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Beetje weinig geheugen????

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

controleer met memtest ff je geheugen,...

althans dat zou ik als eerst doen,....

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Brakke voeding kan ook natuurlijk...

Verwijderd

Fanaat schreef op 10 augustus 2002 @ 13:09:
Beetje weinig geheugen????
je kan xp met 64 mb nog wel laten draaien.

Verwijderd

rb338 schreef op 10 augustus 2002 @ 13:11:
yep,.. sorry. die van Aopen gaven nog wel eens gezeur

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
ja beetje weinig geheugen. Lijkt me ook wel een probleem, maar dan zou hij vast lopen en niet zomaar opnieuw opstarten. Laad alvast een keer defaults in je bios. Dat zou ook wel eens kunnen helpen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

rb338 schreef op 10 augustus 2002 @ 13:11:
Vrijwel zeker... Proc gaat meer vragen van de voeding als je 'm intensief gebruikt en...reboot.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

processor wordt te heet/ veeeel te weinig geheugen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Dat is videogeheugen denk ik, dat is dus wel MEER dan genoeg.

Het probleem zit er denk ik in de de voeding onvoldoende stroom kan leveren, die videokaart en cpu verbruiken samen ook veel stroom. Heb je minimaal een 300 Watt voeding dan moet het goed wezen, en welk merk voeding gebruik je?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

the_virus schreef op 10 augustus 2002 @ 13:26:
processor wordt te heet/ veeeel te weinig geheugen.
Hij zegt toch dat ie als ie reboot in het bios 45 graden is... Die koelt dan wel héél snel af :+

En geheugen is lekker boeiend, swappen is niet giftig.
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 13:30:
Dat is videogeheugen denk ik, dat is dus wel MEER dan genoeg.
Hoe kom je er bij dat het videogeheugen zou zijn :?
Ok, het mem staat wel achter z'n videokaart...
Maar wat het ook is, weinig mem boeit niet. Laat die bak dan maar lekker swappen, kan wel retetraag worden als je ECHT weinig mem hebt, maar het wordt er niet minder stabiel van (in ieder geval niet zoveel dat ie moet rebooten).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
het staat niet alleen achter zn videokaart, ook hebben de meeste (zoniet alle) gf4ti4600's 128mb geheugen... :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
* Je geeft zelf aan dat je processor 45 graden is, dus deze is niet te heet

* Je geheugen _zou_ brak kunnen zijn, maar dan hangt/reboot je PC niet alleen als ie druk bezig is maar ook op andere (willekeurige momenten).

* Naarmate je CPU load stijgt vraagt hij ook meer vermogen. Het zou kunnen dat je voeding niet helemaal ok is (maar wederom zou ie dan naar willekeur moeten rebooten, en niet alleen als de CPU het druk heeft), dus aannemelijk is dat ie gewoon te weinig vermogen kan leveren. Maar daarvoor moeten we wel weten wat je voor de rest aan je systeem hebt hangen: ikzelf heb zo'n 250W voeding van AOpen, en daarop een Asus P4B533E, Intel P4 1.8@2.6 Ghz, 512 Mb PC2700 DDR, ATi Radeon 8500, 60 Gb hardeschijf, DVD speler en CD-rewriter en dat trekt ie prima.

* Zorg dat je de nieuwste BIOS gebruikt.

* Niet aannemelijk, maar ook mogelijk: je VIO voltage zou te laag kunnen zijn.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
De hoeveelheid geheugen is zeker wel van belang, pas geleden had ik 256 MB geheugen afgestaan aan een server dus hield ik nog 256 over, ik speel regelmatig UT 2003, maar die kreeg nu steeds critical errors (met 512 had ik dat niet (inmiddels is mn geheugen naar 768 mb opgeschroefd))
Alleen dat opnieuw opstarten dat kan toch? Dat zit toch in XP, dat als ergens iets niet lekker zit dat ie moet restarten :? ik dacht dat daar ergens een optie voor zat, moet even zoeken ;)

Verwijderd

En hoe erg vertrouwen wij op temperaturen in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even mijn systeem beter neerzetten.

Moederbord Abit Th7||- Raid
Processor Intel Pentium 4 2,4 hgz
Videokaart Asus Geforce 4 ti4600 128 mb
overig 256 ramm, 2 keer 60 gb hd

Verwijderd

Het lijkt mij niet eens zo erg allemaal, ik denk dat het hardware matig ligt, als je inpakt/uitpakt met winrar is het hooguit 80mb (als je een 1.5gb rarfile uitpakt), je pagefile is standaard tot 768mb tenzij je 20 applicaties ernaast hebt lopen draaien, Je bios temperatuur verschilt zwaar met de werkelijke, volgens mijn bios blijkt mijn CPU op 30 graden te draaien terwijl ik 3 fans nodig heb om 'm koel te houden :?, Voltage verhogen lijkt mij ook niet echt geweldig, zou het alleen erger kunnen maken dan dat het is, Schroef je kast open & doe dan hetzelfde, als het lukt, dan weet je waar het aan ligt, zo niet, Verlaag dan de voltage met 0.5 volt om de temp te drukken, Pentiums crashen niet zo snel meer met te hoge temp (THV - What happens when i remove my cooler?) dus het zal denk ik aan je chipset liggen , dat heb ik vaak genoeg gehad, door te slechte lucht aanvoer krijg je er probs mee. Experimenteer zou ik zeggen.

Verwijderd

eeey Ik weet zeker dat het aan de voeding licht!!
Was bij mij ook het geval.
Dus kijk je 5volt lijn ff hoe die staat als ie strest is

Verwijderd

voeding
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:51:
Ik zal even mijn systeem beter neerzetten.

Moederbord Abit Th7||- Raid
Processor Intel Pentium 4 2,4 hgz
Videokaart Asus Geforce 4 ti4600 128 mb
overig 256 ramm, 2 keer 60 gb hd
jazeker dat is de voeding die onderdelen vreten wat wattages en dat kan een 300 niet trekken

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Hmm, al dat gediscussier over voedingen :) 'n mens zou er honger van krijgen ...

Check dit eens eerst.

My Computer -> Properties -> Advanced -> Startup & Recovery

Vink daar beneden de optie "Autmatic Restart" eens uit en kijk eens of dat rebooten
nu nog voorvalt. Voor't zelfde geld is't gewoon 't resultaat van 'n blue-screen.

This space intentionally left blank.

Pagina: 1