Dremel wordt warm en loopt vast!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net een paar minuuten gelden begonnen met mijn eerste casemod. Na ongeveer 2min begon mijn black & dekker dremel kloon warm te worden en stopten hij steeds even 1 sec. :'( Ik laat hem nu even afkoelen....Weet iemand wat ik nu moet doen? Of wat ik verkeerd heb gedaan? :? P.S. ik was bezig een figuur uit te slijpen in een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Zijn die luchtgaten wel vrij?
Je sluit ze namelijk makkelijk af met je handen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:07

Row

Dat staat als het goed is in de beschrijving.

Je moet om de zoveel min even stoppen.
Was namelijk bij mijn dremel ook, ik even gestopt en weer vrolijk verder dremelen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

kloon zei je he :D :D

dat heb je al sje cheap fuck bent :D

koop een echte heb je dit nooit , je kan geen wonderen verwachten dvoor je 20 euro of whatever

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk dus dat ik de luchtgaten heb dichtgehouden.....dom van me! straks ga ik weer verder met dremelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ik had ook zo'n :r B&D nep-dremel, echt een kut-ding! De lagers hadden binnen een maand speling :r Loopt warm, stopt ongelegen :r

Ik heb nu al een jaar een ProXXon, en dat is echt een perfect apparaatje, een soort ultra-dremel...

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

black en decker is niet echt rommel hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kinzo is ook zwaar relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mary Wana; sorry dat ik 't zeg maar die actie van jou slaat nergens op:
- Waarom zou hij een 'echte' dremel moeten kopen? een ding van ruim 100euro. En als Oliviertje zijn 'dremel' af en toe gebruikt. Kun je het beste een cloon vatten. Want een 'echte' dremel is pas interresant voor 't dagelijkse gebruik.
- Wat is er mis met zijn B&D? Het grootste verschil zit 'm in het aantal watt / het aantal rpm wat ie max kan hebben. Dat light bij een B&D echter een stuk lager dan bij een 'echte' dremel. maar dat maakt op zich niet zo veel uit.
- En wat zijn prijs betreft; bij iedere versoenlijke DHZ-zaak zullen ze Oliviertje adviseren om een B&D/FERM/.... etc. te kopen ipv een echte dremel omdat deze gewoon te duur ik voor die paar keer casemodden :D en de prestaties niet echt veel minder zijn.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 16:08
cyberbetica schreef op 10 augustus 2002 @ 13:14:
black en decker is niet echt rommel hoor......
Black en decker .... rammelt als een wekker :P

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 12:49:
Ik ben net een paar minuuten gelden begonnen met mijn eerste casemod. Na ongeveer 2min begon mijn black & dekker dremel kloon warm te worden en stopten hij steeds even 1 sec. :'( Ik laat hem nu even afkoelen....Weet iemand wat ik nu moet doen? Of wat ik verkeerd heb gedaan? :? P.S. ik was bezig een figuur uit te slijpen in een kast.
laat me raden je hebt hem zeker vol open staan en hem voor by de lucht gaten vast gehouden ? en je moet natuurlijk ook niet al te hard duwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 10 augustus 2002 @ 13:14:
Ik had ook zo'n :r B&D nep-dremel, echt een kut-ding! De lagers hadden binnen een maand speling :r Loopt warm, stopt ongelegen :r

Ik heb nu al een jaar een ProXXon, en dat is echt een perfect apparaatje, een soort ultra-dremel...
nergens geen problemen mee hier je moet dr gewoon fatsoenlijk mee omgaan en hem ook nniet in de schuur leggen ofzo want daar kenne ze noiet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem weer even getest, 5cm gedremeld en een paar keer gestopt, niet bij de luchtgaten vastgehouden. En hij stopt weer steeds en is ook weer heel erg warm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 13:38
ik heb een of andere Velleman dremel cloon.
oook al lekker mee gemod en geen problemen ook wel es een paar keer die luchtgaten dicht gehouden, tsja moest ff anders kon ik er niet lekker bij zie je.
trouwens die koste 40 euro :? , vond ik ook wel veel voor een kloon eigenlijk.

maarja hij doet ut wel lekker ;)

edit: ff opgezocht nog, hij heeft 130 Watt en 8K-30K toeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik heb een Ferm van 35 euro.
135 watt en 15-35k rpm.
Werkt fantastisch :)
Enige nadeel is dat er bijna niks in het boekje staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar een dremel (of een clone) ook warm van word is als je hem geen toeren laat maken. Moet nouwelijks kracht zetten en hem dus bijna niet afremmen. Gewoon door toeren te maken ergens door heen slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Kinzo van 37 "gulden" en daar heb ik zonder problemen al diverse meters mee geslepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft een slijptol van bosch 700watt en een van kinzo van 1400 watt daarmeej kom je wel door het ijzer heen

en voor de rest gebruikt ik de decopeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

slijptollen en las apparaten roeleren :-]

*3lmowwW snapt die dremelfans niet :P*

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 23:37
Wij hebben op de zaak al diverse (originele) dremels gehad, en stuk voor stuk gaan ze binnen twee maanden kapot. Wat jij beschrijft lijkt me een kapot lager. Is ons ook al meerdere keren overkomen. Die dingen zijn niet gemaakt om staal mee te verspanen als je het mij vraagt :|

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3lmowww schreef op 10 augustus 2002 @ 16:43:
slijptollen en las apparaten roeleren :-]

*3lmowwW snapt die dremelfans niet :P*
we hebben een simpel maar goed lasapperaatje effe kijken eentje op 3de fase electroden ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak hem anders even open en maak hem schoon bij de toerenregelaar dat wil nog wel eens te vuil raken waardoor je dremel ( of kloon ) niet goed meer werkt. Verder de black en decker kloon is best aardig op zich weining mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Bart_Banaan schreef op 10 augustus 2002 @ 13:14:
[quote]
1 woord garantie dit mag namelijk niet gebeuren dus je kunt dan gewoon terug naar de winkel en ik kan uit ervaring zeggen dat je bij black en decker bijna altijd een nieuwe machine terug krijgt met weer volledige garantie
dus B&D is nog niet zo slecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 31-07 11:15
weet iemand dat er bij de gamme deze week(en) de dremel in de aanbieding is?? van 120 voor 60 euro :D kep er al 1tje besteld :D. ik vin 120 euro ook veel geld maar als maar 60 koop ik di liever dan een kloon voor 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaf258
  • Laatst online: 27-02 12:21

daaf258

For Aiur

Ik heb zelf ook een B&D dremel. Maar kan toch niet zeggen dat het een klote ding is. Best fijn apparaat. En hij wordt idd erg warm. Maar ja dan ff wachten en weer verder. Decoupeerzaag gaat lekkerder :). Maar ja dan kan je niet altijd overal bij. En met dremel vaak wel.

- specs - audioscrobbler -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mary Wana schreef op 10 augustus 2002 @ 13:08:

koop een echte heb je dit nooit , je kan geen wonderen verwachten dvoor je 20 euro of whatever
Een black en decker dremel kost echt geen 20 euro. Hij is namelijk bijna net zo duur als de goedkoopste dremel.

Het is maar dat je het even weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 21:07
Ik heb professional dremel.

Je kan daar uren lang achter elkaar mee door gaan, ik zal het merk keertje opzoeken.

eigenlijk wel dom, heb nog nooit wat gedremelt aan me computer :P
alleen cilindertjes en stukjes staal gepoleist ( speciaal bortsteltje )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is dus toch gelukt met een paar lange tussen pauses... :Z ik moet het allemaal nog wel goed afwerken, en daarna ga ik de case een kleur geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/playboycase.jpg

Het is mijn eerste casemod! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 18:41:
het is dus toch gelukt met een paar lange tussen pauses... :Z ik moet het allemaal nog wel goed afwerken, en daarna ga ik de case een kleur geven.

afbeelding

Ay zie ik daar nou een deuk tussen de oren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is inderdaad een deukje, dat komt omdat mijn pa zo zo nodig met de kniptang een stukje wilde uitknippen :( maarja ik krijg dat nog wel goed denk ik. enuuh ik moet trouwens ook nog het halsje en het strikje maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

Rival24

I'll Be Back

Beetje randjes netjes afwerken lijkt me ook geen slecht idee. Zit vast wel een schuurpapiertjesachtig ding bij je wannabe-dremel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 23:30

decramy

root@birdie:~#

m`n ALDI dremel heeft (nog) nooit problemen gegeven _/-\o_

De ECHTE tweakert kan ook al niet zonder de ALDI

SPAM :X

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een 'echte' dremel, en heb er al 4 blowholes mee gemaakt(3x80 mm en 1x120, al 3 fiberglass schijfjes erdoorheen gejaagd :P). Tijdens het slijpen heb ik nooit tussenpauzes, en het ding wordt ook niet echt warm.
Zorg er wel voor dat je het toerental op max. hebt staan, anders moet ie zwaar trekken en is het logisch dat ie erg heet wordt...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:39
KUCHE KUCHE KUCHE!!..
sorry, maar waarom denk je dat iedereen het bij de Gamma Kinzooi noemt?

Kinzo is een groot bedrijf dat heel veel rotzooi inkoopt voior een prikkie en het voor iets meer op de markt smijt. ze hebben zelf niet eens verstand van wat ze kopen (zie boorhamer ding van vorrig jaar).

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het deukje is nu weggewerkt. Morgen ga ik het logo helemaal afwerken, en dan haal ik maandag plexiglas en een neon lamp. Hoe kan ik het plexiglas het beste vastmaken? Lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 10 augustus 2002 @ 20:26:
[...]

KUCHE KUCHE KUCHE!!..
sorry, maar waarom denk je dat iedereen het bij de Gamma Kinzooi noemt?

Kinzo is een groot bedrijf dat heel veel rotzooi inkoopt voior een prikkie en het voor iets meer op de markt smijt. ze hebben zelf niet eens verstand van wat ze kopen (zie boorhamer ding van vorrig jaar).
dat kan best wel zo zijn maar ik heb met dat ding in een aambeeld zitten slijpen ongeveer een half uur lang om hem te testen (sonde van de schijfjes maja) en hij werd maar een beetje warm en heeft behoorlijk een hoop uit dat ambeeld geslepen dus dan vind ik het een goed ding
met de dremel van mijn buurman lukte dat niet die vertraagde meteen en werd heel erg heet en sloeg af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 17:45:
[1 woord garantie dit mag namelijk niet gebeuren dus je kunt dan gewoon terug naar de winkel en ik kan uit ervaring zeggen dat je bij black en decker bijna altijd een nieuwe machine terug krijgt met weer volledige garantie
dus B&D is nog niet zo slecht
:( Moet je wel de bon bewaart hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 10-08 20:42

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

* AtomicShockwave streept aan op zijn lijstje GEEN black&Decker frotding kopen

ik ben namelijk nog bezig met een dremel uitzoeken, weet ik meteen dat ik da kutding nie moet hebben, topicstarter, bedankt :)

edit: maarruh topicstarterm et lijkt of je dat konijntje met een 13cm slijptol hebt uitgezaagd, jezus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
Bij de kijkshop verkopen ze voor 36 euro een kloon van ferm met kistje en 15 assesoires. (stuk of 5 slijpsteentjes, +-8 slijpschijfjes, zooi schuurdingen, frees, graveerding, staal/nylon borstel en wat polijstspul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eej AtomicShockwave, waar slaat dah nou weer op :? Tis misscihien niet zo netjes maar het is ook nog lang niet af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42
Mijnes was nog goedkoper, bij de Aldi.. doet het PERFECT :D

15.000 rpm en je kast is zo zacht als boter.. althans.. m'n 1mm dikke InWin koste wel ietsie moeite maar het werkte.. geen vastlopers nix..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wil je nog een biertje :? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 10-08 20:42

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

oh man ga ergens anders blaten ofzow
jij bent zeker de 1337 Dremel expert ofzow. sommige dremel clones gaan zelfs langer mee, sommige dremel clones bestaan zelfs langer dan het "echte" dremeltje waar je zo vaak die mooie reclame van hebt gezien. want die mooie reclame is de reden van de hoge prijs. Ow wow echt stoer hoor, dat jij een echte dremel kan betalen, tis GEWELDIG jongen, ik koop er liever 3 van de aldi, bespaar daarbij nog 100 gulden op een echte dremel, en dremel lekker 10 jaar door :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Taliesin schreef op 10 augustus 2002 @ 14:41:
Ik heb een Ferm van 35 euro.
135 watt en 15-35k rpm.
Werkt fantastisch :)
Enige nadeel is dat er bijna niks in het boekje staat :(
wat moet er in het boekje staan?

ik kan je de knoppen denk ik ook wel uitleggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen proxxon heerst!! de rest is bijna allemaal tering zooi. En nee ik lul niet uit mijn nek want ik heb zo'n goedkope gehad! Je moet gewoon een oom hebben die er eentje had gekregen en er tog niks mee deed})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 10 augustus 2002 @ 21:48:
[...]

:( Moet je wel de bon bewaart hebben :(
8)7 Ja dat is natuurlijk wel zo handig. Ik zelf bewaar daarom ook alle bonnetjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik gebruik altijs een kango .. slijt nooit gaat overal doorheen .....

enneu als je een keer een muurtje om moet hebben 8)7 8)7

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Zin in een Dremel wedstrijdje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
Het zou wel handig zijn als in het boekje staat welk schijfje waarvoor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon een ferm van de kijkshop... kweet dat het een kloon is maar die werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Voor die prijs wel ja :) Ik heb hem ook en is goed genoeg voor mij, want zo vaak gebruik ik hem niet en nog nooit iets mee gehad. Ik weet dat het Kinzo is en er niet veel van hoef te verwachten, maar een dremel van 250 gulden oid heb ik er niet voor over.

[ Voor 0% gewijzigd door Go0s op 11-08-2002 11:15 . Reden: Even wat bij getijpt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Laatst online: 10-07 13:38
kijk zo dacht ik er dus ook over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 07-08 12:57

dread

Sluwe vlaming

waar kopen jullie die cheapo dremmels
heb er eentje nodig om een blowhole te maken

omgeving amsterdam

vind alleen de echte dure dremmel

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
kijkshop verkoopt een frem kloon voor 36 euro (+15 schijfies enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 18:41:

[afbeelding]

sorry, maar hier hoef je geen dremel voor te hebben.. met mijn brakke decoupeerzaag krijg ik zeker weten een beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom dremel gebruiken? voor een window gebruik je een decoupeer, voor een blowhole gebruik je een gatzaag, en verder een slijptol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op 13 augustus 2002 @ 11:44:
waar kopen jullie die cheapo dremmels
heb er eentje nodig om een blowhole te maken

omgeving amsterdam

vind alleen de echte dure dremmel
koop een gatzaag, veel makkelijker :) www.sdl-slijp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een Proxxon die dingen roeleren echt, gebruikte op het werkt
ook altijd de echte dremel maar die moest elke 2 a 3 maanden weer terug omdat
ze warmliepen.
Gebruiken nu proxxon en die houdt het al meer dan een jaar uit.
Dus gebruik je het vaak neem een Proxxon.
Tip :*) gebruik een flexibele slang aan je dremel kan je de luchtgaten ook niet
bedekken wordt de levensduur weer een stuk langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 11:41
zijn er nog geen dremels met waterkoeling ofzo? klinkt maybe dom en heb er niet echt veel verstand van maar.. dat moet toch mogelijk zijn :)

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1