Counterstrike & opengl & geforce 4

Pagina: 1
Acties:

• white_rabbit
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuw systeem amd xp 2000 met een leadtek ti4400 en ik heb nu het probleem dat counterstrike vaak niet opstart onder opengl. Met direct 3d doet hij het wel. Ik heb de laatste detonator drivers geinstalleerd en dan doet hij het soms wel onder opengl maar na een reboot werkt het weer niet.... Ik kan dan ook niet in de console komen want dan springt hij op 'loading' en blijft vervolgens hangen!

Iemand een idee om dit probleem op te lossen ???

Life is what happens while your making other plans..

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
VIA 4in1 drivers en nieuwste DirectX al geinstalleerd?

Verwijderd

drivers , update's
ps : lekker systeempje

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Ja alle drivers zijn up to date en soms doet ie het gewoon onder opengl maar soms ook weer niet ??? ik snap er geen hout van...

• Cool_Willy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2012
Probeer CS (nog eens?) opnieuw te installeren. Misschien helpt het...
En idd wel een leuk systeempje :)

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Het heeft puur met die opengl drivers te maken, onder direct 3d geen problemen, soms doet hij het weer na een re-install van de nvdia drivers maar na een reboot is het feest weer over en werkt het wederom niet!!! GRRRRRRRRRRRRR..

Alle drivers up to date: via 4 in 1, direct x 8.1, Nvdia detonator drivers

Zucht...................

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
white_rabbit schreef op 11 augustus 2002 @ 09:46:
Het heeft puur met die opengl drivers te maken, onder direct 3d geen problemen, soms doet hij het weer na een re-install van de nvdia drivers maar na een reboot is het feest weer over en werkt het wederom niet!!! GRRRRRRRRRRRRR..

Alle drivers up to date: via 4 in 1, direct x 8.1, Nvdia detonator drivers

Zucht...................
en welke detonators gebruik je precies?
schijnt dat de 29.42 het beste werken (ja er zijn al nieuwere)

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
ik heb zowel 29.42 geprobeerd als de nieuwste maar dat maakt geen verschil! ik heb nu net de originele leadtek drivers geinstalleerd van de leadtek website en nu doet hij het weer wel... maar voor hoe lang weet ik niet....

Verwijderd

daarnaast moet je ook de refreshfix draaien anders doet ie het alleen maar op 60hz .. dus max 60fps.. en dat kan makkelijk 99 zijn bij een gf4

Verwijderd

welke OS draai je dan ???

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Ik heb de refresh fix al geinstalled alleen me monitor is maar 85 hz dus verder gaat ie niet, mijn OS is windows 2000 professional met alle updates

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 16:32

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik had het probleem ook met CounsterStrike, maar heb het nu verholpen!

Zelf heb ik Windows XP, dus geef ik voor dat OS een kleine handleiding hoe je het kan oplossen.

1) Open Configuratiescherm
2) Klik op Beeldscherm
3) Klik op Geavanceerd
4) Klik op het Tabblad Geforce 4 (bij mij GeForce2 Ti)
5) Klik op Aanvullende Eigenschappen
6) Klik op OpenGL-Instellingen
7) Ergens in het midden zie je 'Standaardkleurdiepte voor patronen. Open dat vakje en klik op 'Altijd 16bpp gebruiken'.
80 Dan op Toepassen en een paar keer Ok indrukken.

CounterStrike ondersteund volgens mij namelijk geen 32bits kleuren en wanneer je dus je desktop op 32bits hebt staan werkt CS niet meer. Door deze instelling schakeld hij weer terug naar 16bits in spellen.
Als je helaas meerdere spellen draait in OpenGL met 32bits is het wel irritant dat je telkens die setting moet veranderen. Maarja...

Succes :)

specs

• Crash
Frits Flits schreef op 02 september 2002 @ 15:07:
Ik had het probleem ook met CounsterStrike, maar heb het nu verholpen!

Zelf heb ik Windows XP, dus geef ik voor dat OS een kleine handleiding hoe je het kan oplossen.

2) Klik op Beeldscherm
3) Klik op Geavanceerd
7) Ergens in het midden zie je 'Standaardkleurdiepte voor patronen. Open dat vakje en klik op 'Altijd 16bpp gebruiken'.
80 Dan op Toepassen en een paar keer Ok indrukken.

CounterStrike ondersteund volgens mij namelijk geen 32bits kleuren en wanneer je dus je desktop op 32bits hebt staan werkt CS niet meer. Door deze instelling schakeld hij weer terug naar 16bits in spellen.
Als je helaas meerdere spellen draait in OpenGL met 32bits is het wel irritant dat je telkens die setting moet veranderen. Maarja...

Succes :)
echt niet, cs kun je wel in 32bit draaien
om CS in 32bit te spelen moet je -32bbp achter je snelkoppeling zetten
en dat automatische werkt hier goed hoor,
alles staat op 32bit ingesteld, en cs draait gewoon @ 16bit ;)

Verwijderd

laat eens een mooi screenshotje zien om ons te laten kwijle bakken. Natuurlijk als je systeem het toe laat.

• Crash
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 21:50:
laat eens een mooi screenshotje zien om ons te laten kwijle bakken. Natuurlijk als je systeem het toe laat.
kwijlen bij CS? :+
das niet meer mogelijk, ookal zijn de graphics meer dan goed genoeg voor deze game

Verwijderd

Yo,

ik heb zelf ook een Leadtek GF4 TI4400, in een AMD(1900), als ik CS opstart met OpenGL duurt het bij mij HEEL lang voorie doorgaat bij het 'Loading...' scherm.
Maar hij gaat wel door!
Ik weet neit hoelang je gewacht heb, maar misschien mot je nog wat langer wachten...

• Mandor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

Mandor

Lord of Chaos

Maak in je \Counter-Strike\cstrike directory (of als je niet de retail speelt, in je halflife\cstrike directory) een file genaamd autoexec.cfg en zet daar het volgende in:

// settings
gl_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR"
r_dynamic "1"
r_mmx "1"
cl_himodels "1"
cl_cull "0"
cl_lc "1"
cl_lw "1"
fps_max "100"

Ga naar je shortcut properties van de shortcut waarmee je CS opstart, en zet achteraan de target "-console -32bpp" erbij. Nu laadt die autoexec.cfg automatisch als je gaat spelen (je kan er in gooien wat je wil, zoals aliassen etc), en je kan het 32 bits kleuren spelen.

2) Klik op Beeldscherm
3) Klik op Geavanceerd
(thx Frits Flits :))

Zoek de vsync setting op, en zorg dattie uitstaat, of in ieder geval dattie alleen aan gaat als programma's erom vragen.

Probeer het nu nog is te spelen (opengl settings, CS in direct3d is kut).

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

Pagina: 1