[dreamweaver] uitlijning layer

Pagina: 1
Acties:

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:54

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
OKee, misschien ist wel een gigantische n00b vraag, maar goed, kben pas eergister begonnen met het maken van een website.

Kheb dus nu dit..

http://members.home.nl/jgreve/

Zoals je wel kan zien is de layer waarin ik ff wat heb getyped totaal niet uitgelijnd, in dreamweaver kank hem mooi op zijn plaats zetten, maar dan dut ie dat in de browser niet meer

ksnap ook wel omdat dat komt doordat ie een absolute postion heeft, maar goed, jullie snappen dat ik die layer altijd binnen het lichtgroene gedeelte wil hebben. Is hier iets aan te doen???

Alvast hartstikke bedankt!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

uhmmm???..??
Die layer is hier keurig uitgelijnd, en de code ziet er goed uit.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• enkb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:06
Denk er aan dat de layer altijd vanaf top en left uitgelijnd wordt, dus als je je browser resized en je table staat gecentreerd, wordt de afstand, in jou geval tussen de linkerkant, tussen browserrand en de table groter. Maar die absolute afstand die je hebt opgegeven
in je layer dus niet.

Verwijderd

Zet om die tabel een div met position: relative; en dezelfde hoogte en breedte als de tabel. Dan blijft de tekst op zijn plaats staan. Je moet alleen de positie iets bijstellen.

En kun je proberen on voortaan gewoon Nederlands te schrijven? Op een forum is chat-achtig taalgebruik niet echt gewenst, dat leest niet prettig :)

• enkb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:06
Of je zet je tekst vast in de TD van de tabel zelf dan blijft je tekst ook altijd in de tabel staan.
Eventueel zou je daar ook nog een nested tabel in kunnen zetten om het nog preciezer uit te lijnen. Mogelijkheden genoeg. Als je maar weet wat het probleem is, denk ik altijd maar...