[html] [opera]

Pagina: 1
Acties:

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 13:19
Ik heb een simpel form GET/submit buttontje op een website, voor invoer van data in een mysql db'tje.

De structuur is iets als:

invoer.php3 -> invoeradd.php3 -> invoer.php3

invoeradd.php3 voegt het dus daadwerkelijk in en redirect dan weer direct naar invoer.php3. Daarin staat gewoon de form + een lijst van dingen die zijn ingevoerd.
Zodra er iets is ingevoerd, wordt die lijst dus geupdated en moet dat direct zichtbaar zijn.

In Opera krijg ik echter altijd de "oude" lijst te zien (zonder ingevoerd item). Explorer haalt wel de "nieuwe" invoer.php3 op.
Een andere db die ik gebruik, gebruikt:

invoer.php3?db=bla -> invoeradd.php3?db=bla -> invoer.php3?db=bla

Deze (verder identieke methode) werkt WEL met opera!

Ik heb met meta no-cache geprobeerd, maar dat hielp niet. Iemand een idee?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Als je toch php gebruikt, kijk dan eens naar de header() functies.. op php.net staat hierop een hoop over de no-cache mogelijkheden.. clientside werken die niet super namelijk.

Verwijderd

Bosmonster schreef op 10 augustus 2002 @ 12:06:
Als je toch php gebruikt, kijk dan eens naar de header() functies.. op php.net staat hierop een hoop over de no-cache mogelijkheden.. clientside werken die niet super namelijk.
No-cache functies werken in IE ff tussendoor vaak niet, IE vind het volstouwen van het cache veel te leuk, zelfs al is je cache 0 mb groot.
/me spreekt uit eigen ervaring en gebruikt MSIE 5.2 Mac

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 21:26:
[...]
No-cache functies werken in IE ff tussendoor vaak niet, IE vind het volstouwen van het cache veel te leuk, zelfs al is je cache 0 mb groot.
/me spreekt uit eigen ervaring en gebruikt MSIE 5.2 Mac

De versie van de Mac is niet representatief voor de Windows versie. Er zit een compleet ander development team achter. Bovendien is Mac IE5 gedeeltelijk gebaseerd op oude IE4 Windows code (zitten een aantal gelijke bugs in die in Windows IE5 bijvoorbeeld al lang verholpen zijn).

De verschillen tussen de Mac IE 5.0-5.2 versies zijn ook ver te zoeken (ik moet ze nog vinden).

Maar ondanks dat denk ik niet dat IE erg fout is met de fake-headers. Headers zijn onderdeel van het netwerk protocol, niet van het bestand. De meta-tags voor cache-controll zijn imho dus onzin. Op MSDN is wel te lezen hoe IE ze wel wil hebben, al verschilt dat geloof ik per versie.

De enige methode die dus 100% werkt is serverside.. en als je dan toch PHP gebruikt.. waarom nie :)

Verwijderd

dan ben ik de enige die dr last van heb zeker ;)
ik moet altijd mn cache leeggooien als ik iets verander in mn bestanden....
van plaatjes tot stylesheets tot swfjes die IE gewoon in zn cache pleurt ( 0 mb groot bij mij ) en niet kijkt of er iets veranderd is etc. etc.

n ramp iig

enneuh ik weet dat mac <-> pc IE niet vergelijkbaar is.. maar ik wou t ff melden..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat bedoel ik.. Op de PC heb je de opties wanneer die cache moet checken. nooit, bij ieder bezoek of iedere sessie etc. Bij Mac kun je alleen grootte instellen. Niemand zegt dat op 0 MB instellen van je cache geen caching tot gevolg zal hebben, want weet jij wanneer die dat checkt? Ik gok namelijk na iedere sessie dat ie een soort opruiming doet van oude bestanden, of misschien dat 0 MB juist wel oneindig aanduid.

Hetzelfde geldt dus voor Opera... wil je er zeker van zijn dat het onder alle browsers goed werkt, regel het dan serverside.

Verwijderd

diezelfde opties heeft Mac IE ook (voor de sier dus)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

offtopic:
[fok]Juist. eindelijk geeft ie het toe: Kut mac's :P [/fok]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

kut MS IE (spreek uit als messy) zou je bedoelen

Verwijderd

Papa Eend schreef op 11 augustus 2002 @ 11:50: