Toon posts:

Achterpaneel, waaro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met (lees: ben van plan) zelf een behuizing te bouwen, maar het zelf maken van een achterpaneel (je weet wel, waar het I/O-schild in gaat, en waar de PCI- en AGP-kaarten uitmonden) gaat me toch iets te ver. Weet iemand waar je die los kunt kopen? Of zou je een willekeurige pjoetersjop kunnen inlopen en daar 1tje aanschaffen?
edit:
Vergeten erbij te vermelden dat het om een 19" kast gaat van 3 HE.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je kunt een goedkope kast kopen, en die eruit slopen.
Lijkt mij het makkelijkste.
kun je meteen meer dingen die handig zouden kunnen zijn eruit halen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, kweenie hoor, lijkt me een prijzige oplossing. Maar ik zal het onthouden.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Probeer Bert van tweakshop.nl te mailen. Zij hebben het vast voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Merci. Valt te proberen :)

Verwijderd

ik heb der nog wel eentje liggen mag je zo hebben

Verwijderd

Gewoon uit een oude kast slopen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 12:15:
ik heb der nog wel eentje liggen mag je zo hebben
:) Tres atent. _/-\o_ Uhm, ff voor de zekerheid: isie 19" breed en 3 HE hoog? (Heb nl. mijn originele post moeten wijzigen, want die maatvereisten had ik er eerst niet bij staan.)

Uit een oude kast slopen is natuurlijk ook een optie, mits ik ergens een afgedankte 19" 3 HE doos vind ;)

Verwijderd

weet ik veel zo ff meten als het hiero weer droog is... is van een midi tower (die toch aan strond is)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 15:13:
[...]
:) Tres atent. _/-\o_ Uhm, ff voor de zekerheid: isie 19" breed en 3 HE hoog? (Heb nl. mijn originele post moeten wijzigen, want die maatvereisten had ik er eerst niet bij staan.)

Uit een oude kast slopen is natuurlijk ook een optie, mits ik ergens een afgedankte 19" 3 HE doos vind ;)
Gewoon een 19 inch, 3HE achterkant nemen (of maken) en daar het gat voor de backplate uitzagen... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/slijpenmaar1.JPG
Of slijpen... >:)

Zo ben ik het nu ook aan het doen.. ;)
Dan neem je gewoon een oude backplate en die maak je in dat gat... (8>

Een backplate die 19 inch, 3HE is vindt je niet, en dit is ook niet zo moelijk...

Suc6... :)

Verwijderd

Topicstarter
LOL ik heb voor de grap eens nog wat opgemeten en het lijkt erop dat ik met enig zaagwerk een normaal achterpaneel wel op 3 HE kan afzagen. Of anders moet ik mijn behuizing maar 4 HE hoog maken hihi :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2002 18:07 . Reden: typo ]

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 18:05:
LOL ik heb voor de grap eens nog wat opgemeten en het lijkt erop dat ik met enig zaagwerk een normaal achterpaneel wel op 3 HE kan afzagen. Of anders moet ik mijn behuizing maar 4 HE hoog maken hihi :D
4E is toch best hoog ofniet? Hoeveel CM is dat eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Mwoa, 4 HE staat gelijk aan 4 maal 1,75 inch geloof ik. Dat wordt dus bijna 18 cm. Hmm ja, dat is inderdaad wel een beetje hoog hehehe :). Nouja, dan zaag ik maar wat van zo'n achterpaneel af. :)
Enfin, er staat nog helemaal nix vast. Ik ben voorlopig vol op plannen aan het brouwen en ik laat me zo hier en daar informeren over zaken. Maar zodra ik mijn kastje afheb, zal ik zeker hier komen opscheppen. ;)
Pagina: 1